close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen CADDY TDI 77 KW BESTEL AUT: VW CADDY TIKKEND GELUID FILMPJE ERBIJ

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: Cfh, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 105

Ik rij vandaag met me raam open
Ineens hoor ik een raar geluid
Motorkap geopend het geluid komt echt van de bovenkant van de motor, als ik het olievuldop open hoor je het nog beter
Hoe meer gas ik geef hoe harder/sneller die gaat tikken/ratelen?
Zijn dit mn kleppen?
Caddy 2.0tdi DSG 130000km

https://m.youtube.com/watch?v=aAgyooqbHa...

Geplaatst door

Quentin2012 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk of een verstuiver is defect/lekt en staat daardoor slecht in te spuiten of er is iets mechanisch defect aan de draaiende delen maar ik zou als ik jou was zo snel mogelijk naar de dichts bij zijnde garage gaan om gevolg schade te voorkomen.

ricky 10
badge

7 jaar

Oliepomp stuk? Zodat de boel nu droog staat is dit logisch? Wel 2000km terug mn carterpan kapot gereden en vernieuwd

Quentin2012 0

7 jaar

Hallo,heeft de motor bij de kapotte carterpan zonder olie gedraaid? dan kan er nu een lager uitgelopen zijn.

jaker 0
badge

7 jaar

Nee misschien 1x gestart om te kijken of die liep verder niet,
Ik heb een nieuwe oliepomp besteld en een nieuwe oliefilter donderdag monteren

Quentin2012 0

7 jaar

Zou zeker de afgetapte olie controleren en de carterpan op slijpsel(metallic)glans in de olie.
Ook zou je de drijfstang lager kappen visueel kunnen bekijken op verkleuring door warmte,
je hebt het spul toch los tenslotte.

jaker 0
badge

7 jaar

Er zaten veel aluminium slijpsel in want het hechte niet aan een magneet. Filter en pomp en olie vervangen maar nog niet opgelost het zijn overigens mn stoters die je hoort, maarja wat nu

Quentin2012 0

7 jaar

Maar waar komt het slijpsel vandaan? wordt het geluid erger als de motor warm wordt?
Ik denk toch aan een drijfstang lager,heb het geluid op het filmpje nog eens beluisterd.
dat het geluid boven aan de motor harder klinkt kan komen doordat de zuiger tegen de cilinderkop
aanstoot,door de ruimte op het lager. Je hoort het geluid bijna niet bij afnemend toerental.
Al olie druk gemeten?

jaker 0
badge

7 jaar

Klopt wat je zegt ik hoorde t vandaag ook van iemand. Het is goudkleurig slijpsel
Hij zei lager van drijfstang is aluminium / koperlegering

Wat zou je er nog aan kunnen doen dan?
Aangezien mn vliegwiel ook hoorbaar was
Had ik al voor een andere motor gekeken met 20.000km voor niet al te veel geld

Quentin2012 0

7 jaar

En hoe zou t gekomen zijn ? Stuk carter naar binnen gekomen? Gaat niet vanzelf lijkt me met 130dzkm

Quentin2012 0

7 jaar

De lagerschaal bestaat uit een stalen drager met daarop een dunne koperlaag en daar weer op het eigenlijke lagermateriaal z.g Witmetaal,als dit wegslijt door olie gebrek slijt de koperlaag er af en dit geeft het goudkleurige slijpsel.
Als de kruktappen van de drijfstangen niet beschadigd zijn kan je overwegen een nieuw setje lagerschalen te monteren(wel nieuwe lagerkap bouten gebruiken)
De hoofdlagers zijn een stuk robuuster en worden ook beter gesmeerd,die geven geen probleem denk ik

jaker 0
badge

7 jaar

Bedankt voor je reactie ik ga er zeker naar kijken

Quentin2012 0

7 jaar

Om teleurstellingen te voorkomen, >> ga voor die andere motor met 20.000km voor weinig geld.

Ralf_Jensen 0
badge

7 jaar

Ja was ik al van plan. Gaat er morgen in, heb hem al liggen en de oude er al uit , maar als t niet te gek veel gaat kosten wil m oude motor nog wel maken,

Quentin2012 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.