Hallo allemaal,
Het volgende is aan de hand. Ik heb de laatste tijd best wat olie bij moeten vullen.
Nu valt t op dat er blauwe rook uit mijn uitlaat komt.
De ene keer wat meer de andere keer minder. Het is niet veel.
Geen vermogensverlies, geen ander brandstof verbruik alles lijkt normaal.
Bij stationair draaien dop olie en pijlstok weggehaald auto blijft normaal stationair lopen.
105000 gelopen. 40000 km geleden turbo vervangen. 20000 km geleden nieuw motorblok.
Zou het de pcv kunnen zijn? Moet ik ermee naar de garage?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er 20.000 km geleden een nieuw motorblok in is gekomen , en je hebt nu deze klachten , lijkt me de vraag moet ik er mee naar de garage , een open deur.
Zal toch garantie op zitten ?
Blok is er op garantie ingezet, ivm distributie ketting incident dan krijg je garantie op garantie dat doen ze niet volgens mij.
11 jaar
Kan het iets kleins zijn? Ik vond best wat olie op de bak van het luchtfilter.. Maar ja dat kunne ook vette handen van reparatie geweest zijn. Waar zit de pcv klep bij een tsi?
11 jaar
Ik heb ook gemerkt dat ik af en toe wat vieze lucht (verbrande olie) ruik als ik in de auto rijd. Dat komt dan via de airco binnen denk ik...
Heeft nog iemand een idee wat het kan zijn?
11 jaar
Ok nu is het ook zo dat er af en toe onder het rijden witte rook uitkomt.
Er lijkt dus ergens iets mis te gaan met het mengsel, want die witte rook duid op vocht
11 jaar
Ben je nu al bij de garage geweest , voordat het zometeen helemaal fout gaat ?
Op dit blok zit in mijn belevings wereld gewoon weer garantie.
Ben geweest en heb t probleem voorgelegd. Ze adviseerden nu geen onderzoek te gaan doen vanwege de symptomen. De auto loopt verder goed en hij doet t ook niet continu, de blauwe rook. Ze adviseerden om de km stand te noteren en hoeveel en hoe vaak ik olie erbij moet doen. Het kon zijn dat de auto de katalysator schoonbrand?! Nooit van gehoord... Of misschien toch even wat teveel olie. Toen ik naar en van de dealer reed rookte hij ook niet.
11 jaar
Katalysator regeneratie bij een benzine motor is voor mij ook nieuw , als het wel kan , hoor ik het graag van de prof.
Geen problemen met de carterventilatie ?
Ik ga morgen sowieso! Ik heb namelijk zojuist een halve garage blauw gezet.. Het was wittige rook en er zaten druppels aan t eind van mijn uitlaat?!?
11 jaar
Ik hoop voor je dat het meevalt,de tsi is zo onderhand een nagel aan de doodskist van vw en de eigenaren van zo'n auto.
Maar het kan van alles zijn,carterventilatie,koppakking.
Wittige rook is natuurlijk bij koude motor niet zo vreemd,condens uit de uitlaat is ook niet zo gek.
Maar die blauwe rook zou me meer zorgen baren.
11 jaar
Hij staat nu bij de garage. Het feit dat er ook rook uit de pijlstok/oliedop komt wijst op de carterventilatie volgens de service adviseur.
Pakkingen lijkt mij sterk, ligt een nieuw blok in van 20.000 km oud.
11 jaar
Het is de turbo, speling op de as.
2e keer dat de turbo vervangen wordt.
11 jaar
Zou ik toch het smerings gebeuren eens goed laten controleren , of de rijstijl aanpassen.
Ok er komt nu iets aan het licht.
De turbo die in 2010 is vervangen is een turbo uit 2008. De turbo is onder garantie vervangen,maar moet de dealer niet gewoon een nieuwe turbo plaatsen ?? Dan hebben we ineens toch een oorzaak dat de turbo alweer stuk is...
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar