374 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: storing katalysator

Bouwjaar: 2008, Brandstof: diesel, Motorcode: TDI 2.0 L 140 PK

VW Golf VI TDI 2.0 L 140 PK . bouwjaar 2008 ingeschreven 2009 en echte km 54 000 .

Volgend geel lampje brand ( lampje linkse kant ter hoogte van de 20 ).

http://imageshack.us/photo/my-images/10/...


Is wel niet de teller van een golf maar dient als voorbeeld.


Volgens het instructieboekje kunnen dit twee problemen zijn .

1/ Storing katalysator
2/ cilinderoverslagen die de katalysator beschadigen .

Iemand al geconfronteerd met dit probleem ?

Wat moet er vervangen of hersteld worden ?

Richtprijs ?

Zou dit nog onder garantie kunnen gebeuren ??

Heb de indruk dat de wagen soms niet het goed vermogen geeft en meer vebruikt dan normaal .
Ik rij misschien wel korte afstanden , maar trek abosluut niet snel op en zeer weinig boven de 2000 rpm , toch zit ik aan ruim 6,5 liter /100 km

Crypton

Geplaatst door Crypton , lid sinds 7 jaar geleden

5 Reacties

0

oldford, 7 jaar geleden

De soep wordt niet zo heet gegeten als in het instruktieboekje staat.
De redenen in het instruktieboekje zijn onvolledig en wat je gelezen hebt slaat op een benzine motor.

Het is een foutmelding die je ziet en deze kan zowel door de motor als een eventuele automatische bak aangezet worden. Als je de foutcode(s) laat uitlezen scheelt dat een hoop gezoek en gegis.

De combinatie dieselmotor met roetfilter en korte afstanden en dan niet boven de 2000 rpm komen is niet ideaal.
Een keertje wat hoger in toeren rijden kan het roetfilter reinigen en een hoop problemen voorkomen.

0

Crypton, 7 jaar geleden

@ oldford.

Wanneer er iets mis zou zijn met het roetfilter gaat er een ander lampje branden namelijk een dat lijkt op een uitlaat .

Zodus zou het me echt verwonderen dat het met de roetfilter te maken zou hebben .

Ik lees op internet iets van een wisseldruk schakelaar en een update van de wagen dat er een fout zou zitten in het regenereren van de dieselpartikelfilter .

0

oldford, 7 jaar geleden

Diesel partikel filter is de dure naam voor roetfilter, hetzelfde onderdeel dus.
Een wisseldruk schakelaar ken ik niet, maar misschien bedoel je de verschildruk sensor.
Die verschildruk sensor is zo aangesloten dat de drukval over het roetfilter gemeten kan worden.

Misschien toch eerst maar eens uitlezen?

0

Crypton, 7 jaar geleden

Ja inderdaad oldford het is de verschildruksensor die ik bedoelde .

Ga hem dan toch maar eens laten uitlezen aan de computer .

Thanxx en mag gesloten worden ..

0

P. Kelder, 7 jaar geleden

Crypton

Voor dat het topic gesloten kan worden horen we natuurlijk nog even graag de oplossing...

Moderator Problemcar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.