Volkswagen Golf: vw golf 2 Slaat af bij terug schakelen (valt in 1x uit)?????

Bouwjaar: 1991

vw golf 2 uit 1991 1.6 elektronische carburateur.

Slaat af bij terug schakelen (valt in 1x uit), het vaakst bij een warme motor!!!
Daarintegen start hij makkelijk.

Ik heb alle vacuumslangen vervangen, incl de rembekrachtigerslang + met "snoop" heb ik gecontroleerd op eventuele lekken en gerepareerd.
De rotor, verdelerkap + bougiekabels & bougies zijn vervangen.

En hij slaat nog steeds af, ik weet het niet meer....

Iemand een oplossing voor dit slopende probleem???????
(iets met de bobine mischien???)


Groetjes,


user: azazel

azazel

Geplaatst door azazel (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

H&k (0), 19 jaar geleden

Start ie ook nadat ie afslaat meteen weer?

Een bobine kan problemen geven als ie warm wordt. Maar dan verwacht ik niet dat de Golf start voordat de bobine afgekoeld is.

Hij slaat af bij terugschakelen, het zou dus ook een los elektrisch contact kunnen zijn wat stoort doordat de motor kantelt. Massastrip naar het blok even checken.

succes...

azazel (0), 19 jaar geleden

Bedankt voor de tip.

Volgens mij heeft het ook iets met de distrubutieriem te maken, sinds dat hij vervangen is doet hij zo raar....
Mischien een tandje versprongen???Ik ga er vanavond naar kijken en ook naar de massastrip!

Groetjes,


user: azazel

azazel (0), 19 jaar geleden

Hallo,

Ik ga mijn voetpakking, contactslot, stappenmotor en mijn opvoerpompje ook even controleren, vooral mijn voetpakking...
Ik heb hier veel verhalen over gehoord!!!

Je hoort nog van me,


User: azazel

azazel (0), 19 jaar geleden

Hallo,

Ik weet wat het probleem is geweest:

1. Voetpakking dichte niet goed af (kwaal)
2. Stekker "afsluitwig" maakte sluiting, waardoor er allerei handelingen terweeg bracht door de computer(rechtsachter de carburateur)!
3. ontsteking stond verkeerd afgesteld.
4. slang rembekrachtiger was niet 100% luchtdicht.
5. distriebutieriem was 3 tandjes versprongem.

Probleem is verholpen, start mooi, en loopt bij warme een motor zeer regelmatig!En heeft TOT ZOVER nog niet afgeslagen!!!

Die hier een voordeel mee.


Met vriendelijke groet,


User: Azazel

H&k (0), 19 jaar geleden

Kijk en DAT is nou VOLKSWAGEN!
Hij liep wel nog!!
Menig ander merk zou met 1 van deze storingen al helemaal niet meer lopen!

Blij dat je het 'gevonden' hebt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.