hallo, sinds een 3 weken geleden trekt de auto niet meer op na een lange afstand op de autosnelweg, ik kon maximum 70-80 rijden met moeite, auto binnen gebracht. De garagist heeft een vloeistof bij de diesel gedaan om de motor te reinigen(Lindemann cleaner processing), de auto ging beter en k kon toch al sneller rijden. Hij heeft de turbo gereinigd en alles nagekeken. s Anderendaags na het rijden brandt er een oranje lampje, een soort kraantje op het dashbord, een soort kraantje(motormangement?) ik heb die terug binnen gebracht, hij heeft de auto terug aangesloten, foutcode 665. Hij heeft weer vanalles nagekeken en de foutcodes gewist.
De auto reed redelijk, maar ik merk dat ik geen 3000toeren haal, de auto niet optrekt zoals voordien en het lang duurt eer ik 120km/u haal en indien ik afrem , het lang duurt vooraleer de auto zijn snelheid behaalt en nog steeds geen 3000toeren ook als k lang afwacht om te schakelen.
Het lampje brandt alweer na 100km, wat kan dit zijn ??? heb een zeer goede garagist, maar ben ten einde raad. Hij zegt het is niet de turbo en hoeft ook niet te worden vervangen.
Als ik rijd dan zie ik dat het toerental daalt naar 2000, ook als ik 120 rijd, het kost veel moeite om de snelheid aan te houden.
Iemand raad wat het kan zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, hoe moet je die 665 interpreteren? Ik denk dat het P0299 is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Waar lees jouw garagist mee uit? Of een keer ergens anders laten uitlezen.
Zie: http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16683....
[quote=oldford]Tja, hoe moet je die 665 interpreteren? Ik denk dat het P0299 is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Waar lees jouw garagist mee uit? Of een keer ergens anders laten uitlezen.
Zie: http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16683....[/quote]
Hallo,
de garagist sprak inderdaad van een sensor te vervangen ofzo, er stond gestegen laaddruk in het begin en nu stond er verminderde laaddruk, regelgrens overschreden.
ik ga hem maandag nog eens bellen of naar een erkende dealer gaan, alvast bedankt
12 jaar
Als het echt de storing is over de laaddruk overschreden of onderschreden dan ligt dit 9 van de 10x wel aan de turbo.
Maar als je geluk hebt ligt dit misschien aan de laaddruksensor of een vacuumslang of de regelkast/regelklep (verschilt) of je hebt een turbodrukslang die slap is geworden, dat komt ook wel eens voor en meestal is het dan dat bochtje direct op de turbo net boven de bak maar of je die ook hebt verschilt ook weer per motortype en als dat het is dan heb je alleen maar de storing onderschreden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar