auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: stationair probleem Golf V 2.0 FSI

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 FSI

Al sinds langere tijd heb ik een klein probleem bij/na het starten van mijn Golf V 2.0 FSI (2004' automaat)

Als ik de auto s'ochtends start (of na enkele uren stil te hebben gestaan) blijft het stationair toerental rond de 1200 toeren hangen.
Na ongeveer 40 seconden zakt deze weer terug naar een normaal toerental 900/1000
Als de auto eenmaal warm gereden is en deze heeft bv 3 uurtjes stil gestaan heeft hij nergens last van als ik de auto weer start!

De auto heeft 3 weken geleden aan de VAGCOM gehangen ivm installeren van US lights en carjack systeem.
Bij deze installatie hebben we ook even naar foutmeldingen gekeken, alleen hier kwamen geen foutcodes uit die hier mee te maken konden hebben

Kan iemand hier mij mee helpen in welke richting te zoeken?

alvast bedankt

Geplaatst door

Martin7803 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maar je spreekt jezelf eigenlijk tegen, je zegt dat hij het doet na enkele uren stil te hebben gestaan maar vervolgens zeg je dat hij na het warmrijden en dan na 3 uur stilstaan er geen last van heeft, dat komt op hetzelfde neer.
Het is opzich normaal dat hij wat hoger loopt bij koude start maar ik zou eens het gasklephuis reinigen en weer inleren met de testkast omdat je zegt dat er geen relevante storingen in staan en dan even aankijken.
Ook is er misschien een update beschikbaar maar dat weet ik niet zeker voor dit probleem.

P.S. Zo en zo is die 900/1000 toeren wat je zegt ook al veel te hoog, dat hoort ongeveer 700/800 te zijn.

ricky 10
badge

12 jaar

of het precies 900/1000 zijn durf ik niet precies te zeggen dat denk ik...
na een seconden of 30/40 zakt hij in ieder geval onder de 1000 en en klinkt het staionair lopen weer vloeiend/rustig (kan het niet anders uitleggen)

ik bedoel eigenlijk langer dan 3 uurtjes, want als je gereden hebt is de motor na 3 uur ook nog wel redelijk op temperatuur

Dinsdagavond word de gasklep opnieuw ingeleerd, maar moet het gaskleppenhuis daarvoor perse gereinigd zijn?
of kan het reinigen ook naderhand

alvast bedankt

Martin7803 0

12 jaar

Ik zou eerst reinigen , nadien reinigen heeft hetzelfde effect als eerst een band plakken en wanneer we tijd hebben de spijker er maar eens een keer uithalen.
Beter in 1 keer goed.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Morgen word het gasklephuis gereinigd en daarna ingeleerd

bedankt voor de tips ik laat weten of het probleem opgelost is daarna

Martin7803 0

12 jaar

P.s Je zal nu wel bezig zijn maar kijk voor de zekerheid nog voordat je wat gaat doen even of er nu misschien wel foutcode's in staan, je hebt toch de testkast nu bij de hand.

ricky 10
badge

12 jaar

@ricky: We hebben gisteravond het gasklephuis los gehaald en schoongemaakt.
Hij was er wel aan toe want hij was aardig vies (alweer 8jaar oud de auto), voor het na het schoonmaken hebben we de auto uitgelezen met VAGCOM
Maar geen storingen waarvan alarmbellen gingen rinkelen

Alleen een storing omtrend de radio en de boxen

Wat mij opviel na het schoonmaken van het gasklephuis en het opnieuw inleren, is dat op de weg naar huis het leek alsof de auto (op de boordcomputer) iets minder aan het verbruiken was dan voorheen

Vanmorgen met een koude motor weer gestart om te kijken of het probleem weg zou zijn...

Heelaas bleef hij nog wel hangen op ongeveer 1100 toeren, alleen had ik het gevoel dat het korter was dan normaal
de auto zakte sneller terug naar een normaal toerental (sorry als het wat amateuristisch omschreven staat)

Ik hoor graag van jullie als er een goed advies is

Martin7803 0

12 jaar

Maakt niet uit, daar is geen sprake van hoor.
Dat hij koud verhoogt loopt is normaal maar hij hoort wel na 1 minuut dik onder de 1000 toeren te draaien en moet vanaf dat moment ook steeds weer gelijk terugvallen onder de 1000. Hoelang bleef hij nu verhoogt draaien? Ik zou het denk ik even aankijken.

ricky 10
badge

12 jaar

hij blijft altijd een seconden of 30 a 40 hangen op +-1100 toeren (altijd een koude motor) daarna zakt hij altijd terug zo ronde +- 800

als ik met de auto rijd en moet voor het stoplicht bv stilstaan zakt het toerental normaal terug zo rond de 800/900

Martin7803 0

12 jaar

Dus het is alleen koud die 30-40 sec en daarna altijd terug naar 800 toeren? Dan is er niks aan de hand.
P.S. Als je nog rolt en je trapt de koppeling in dan is het normaal dat hij niet die 800 draait maar pas wanneer je stilstaat.

ricky 10
badge

12 jaar

Ricky: Ja het is echt alleen met een koude motor
Hoef trouwens niet de koppeling in te trappen want het is een automaat ;)

Martin7803 0

12 jaar

Dan is het gewoon goed hoor.

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.