Volkswagen Golf: VW Golf IV 2000 toeren vallen weg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel

Mijn golf had een defect massa druk meter.
Dit vervangen.
Geen fout code meer.
Volgende dag bij overschakelen van 2 naar hoger vallen de toeren weg en gaat hij niet harder dan 20.

Uitgelezen mar ik krijg geen fout code.
Ik moet zeggen dat de turbo ook een behoorlijk fluitend geluid maakt, meer als normaal.
Nu zag ik wel dat de slangen van de turbo niet nieuw meer water maar heeft dit zoveel invloed.
Ik vermoed zelf de druksensor
Heeft iemand een idee.

Ries77

Geplaatst door Ries77 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Hard fluiten wijst meestal op een lek in de drukslangen. Dat eerst maar eens controleren.

Ries77 (0), 14 jaar geleden

Dat harde fluiten deed hij al toen we de massa druk meter nog niet vervangen hadden. Maar inderdaad kan dat wel de slang zijn.
Dat ga ik vanavond vervangen. Maar dit lijkt mij niet het probleem van het weg vallen van toeren.
Dit doet hij pas sinds de nieuwe massa meter.
Nu is de auto wel getuned, kan het zijn dat de software opnieuw moet worden ingelezen? (origineel vw tuned muntstad utr met sertificaat)

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Waar lees je mee uit? Vag-com?
Tijdens de storing (max. 20km) een aantal zaken uitlezen: codes, om het zeker te weten.
Daarna meetblokken, gaspedaal stand (werkt die?), turbodruk gewenst en werkelijk, brandstofhoeveelheid gewenst en werkelijk,
Brandstofdruk (raildruk) gewenst en werkelijk, luchtmassa gewenst en werkelijk. Moet je iets kunnen zien denk ik.

Software opnieuw inlezen geloof ik nog niet in.
Maar doe even deze test: start: contact uit, daarna contact aan zetten en 30 seconden wachten. Geen foutcode? Dan is de software goed.
Check op geldigheid van de software duurt een tijdje (voor een computer), maar wordt afgebroken als je start en dan weet je niets.

Ries77 (0), 14 jaar geleden

JA ik lees uit met vag-com.
Maar ik heb dit net dus nog niet helemaal in thuis.
Ik heb hem alleen in zijn vrij uitgelezen en niet tijdens een proefrit omdat ik dacht dat het probleem met de massa meter opgelost was.
Daarna gaf hij geen fouten meer aan.
Vanavond nog maar eens kijken.

Maar ik heb op internet wat rond gekeken en het blijkt wel een veel voorkomend probleem te zijn dat de druksensor bij het spruitstuk van vw blokken jonger dan 2000 vaak voorkomt

Ik zet er even een nieuwe tussen en even testen en natuurlijk de drukslangen even vervangen want die waren zo en zo toe aan vervangen.
Ik laat het je hroen wat er uit is gekeomen.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Trek eens de stekker eraf van remlichtschakelaar en dan even proberen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik zou gewoon bij het begin beginnen, en waar is het begin ? Juist, dat wat Oldford al aangaf, nogmaals uitlezen en de meetwaardeblokken bekijken..

Zomaar klakkeloos onderdelen vervangen werkt heel vaak niet, en kost onnodig veel geld, een goede diagnose stellen heb je veel meer aan.

Het kan echt zoveel zijn, vandaar eens beginnen met rijdend uitlezen..

Ries77 (0), 14 jaar geleden

Heren!
Ik ing naar mijn (klus) garage.
Weer nietharer dan 20 km p/u.
Ik sta voor het verkeerslicht en druk op wat knopjes en o.a. op de ASR. Het verkeerslicht springt op groen en ik zit zowat in de geen voor me. Alles weer helemaal top. Behalve dan het fluitend geluid. Zojuist de vakium slangen vervangen en de draaipen van de turbo schoon gemaakt en ookhet fluitende geluid is een stuk minder. (moeilijk om te zeggen normaal) Uit gelezen en sofware check zoals Os Ford zei. Alles is goed.
Alleen dacht ik dat de druk zo rond e 2.5 bar moest staan en ik zie hem contineu op 3.1 en 2.9 hangen. Is dit niet veel te hoog?
Of mag dit bij een rode D rode I?


Sorry voor mijn spelfouten maar mijn toetenboard heeft problemen
Daar heb iktotaal geen verstand van dus ik denk een nieuwe! haha

Old Ford, Bedankt voor je info!

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je mazzel hebt geeft Vagcom dit aan wat de maximum waarde is. Staat onder het gemeten getal.
Wat voor druk zie je staan bij contact aan, motor UIT?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.