start slecht als motor warm is . als motor aanslaat loopt hij gelijk goed rond (op alle 4 cyl ) brandstof filter/ringen/T stuk /startmotor/accu zijn vervangen.
elektrische afsluiter plunjer er uitgehaald maar probleem blijft. wanneer hij een tijdje stil heeft gestaan en afgekoeld is start hij gelijk en loopt in 1 keer netjes rond.
het is een perkins motor met hydraulische klepstoters en heeft geen distributieriem .de brandstofpomp heeft nog gewoon een gaskabel en er is uitwendig geen lekkage te zien bij pomp/leidingen/verstuivers.
heeft iemand een idee .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Is er kort geleden ook een nieuwe distibutieriem om gekomen?
Anders de timing van de distibutieriem controleren, als de brandstofpomp een halve tand verkeert staat krijg je ook zulke problemen.
Met vriendelijke groet,
Dennis.
dank voor je snelle reactie
motor heeft geen distibutieriem
12 jaar
Hallo,
Oke, ik was in de veronderstelling dat het een TDI betrof.
Maar dan is dit nog een perkins motor volgens mij.
Daar heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring mee, en kan zo ook niet een eventuele andere oplossing bedenken.
Met vriendelijke groet,
Dennis.
12 jaar
Controleer de klepseling want die wordt meestal vergeten met een beurt.
Gr John
hallo Jonh , ik heb voor zekerheid gekeken maar de motor heeft hydraulische klepstoters.
gr Boy
12 jaar
Hallo, hoogstwaarschijnlijk is het een MWM motor 2.8 liter, deze heeft bij mijn weten geen hydraulische klepstoters, en dan moet je nog steeds elke 45.000 km de kleppen stellen. Heb je het oude diesel filter nog ? Zaag hem door en controleer op metaalspaanders, deze kunnen uit de inspuitpomp komen en komen via de retour ook weer in de brandstoftank. Groet Jan227
Correct Jan deze lt heeft een mwm motor en die heeft geen hydraulische stoters en moet je regelmatig controleren/stellen.
Gr John
Hallo,
Dat is wel een beetje verwarrend want bij de gegevens staat, bouwjaar 1999, 1.9 4 cilinder 130pk.
En nu is het een 2.8.
Wel een beetje lastig voor het meedenken zo.
Met vriendelijke groet,
Dennis.
12 jaar
Hallo allemaal, ik ga maandag nog een keer kijken of het hydraulische klepstoters zijn of handmatig is. Ik zal proberen een foto er van te nemen. Verder heb ik toch nergens per abuis 1.9 motor neer gezet. Het is in ieder geval een 2.8 motor.heb het idee dat het toch inwendig in de pomp zit. Heeft iemand een idee wat een pomp revisie kost.
Gr. Boy
12 jaar
hallo allemaal , ik heb vandaag nog een keer gekeken of het hydraulische stoters waren. maar kan geen vulplaatjes of stelmechanisme ontdekken
ff foto van gemaakt
er staat inderdaad MWM op het motorblok
12 jaar
http://imageshack.us/photo/my-images/823...
http://imageshack.us/photo/my-images/88/...
12 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/27/klepspeling.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/27/...][img]http://img27.imageshack.us/img27/6369/kl...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
12 jaar
Probeer toch eens te starten met een tweede, zware hulpaccu erbij. Want als hij koud goed start, zie ik niet meteen problemen met de pomp. Maar zoals in een ander topic aangegeven, hebben de VW diesels, net als Audi en vele andere merken, een relatief hoger starttoerental nodig bij warme motor, anders spuit hij gewoon niet in. Tweede oorzaak kan een defecte temperatuursensor zijn, deze tijdelijk afkoppelen zou ook een oplossing kunnen bieden. Niet de sensor voor de fan of temperatuurmeter in het dashbord, maar een derde sensor. Deze sensor is er eentje met variabele weerstand, de waardes weet ik niet meer precies, maar je kan hem doormeten terwijl hij nog gemonteerd is.
12 jaar
dokter dank voor de tekening. alleen zoals ik je op mijn foto's ziet. zie ik geen stel mechanisme of vul plaatjes
12 jaar
[quote=LOMAX]Probeer toch eens te starten met een tweede, zware hulpaccu erbij. Want als hij koud goed start, zie ik niet meteen problemen met de pomp. Maar zoals in een ander topic aangegeven, hebben de VW diesels, net als Audi en vele andere merken, een relatief hoger starttoerental nodig bij warme motor, anders spuit hij gewoon niet in. Tweede oorzaak kan een defecte temperatuursensor zijn, deze tijdelijk afkoppelen zou ook een oplossing kunnen bieden. Niet de sensor voor de fan of temperatuurmeter in het dashbord, maar een derde sensor. Deze sensor is er eentje met variabele weerstand, de waardes weet ik niet meer precies, maar je kan hem doormeten terwijl hij nog gemonteerd is.[/quote]
hallo lomax , heb nog met een extra accu geprobeerd .maar geen effect. sensor los halen heeft geen effect.
12 jaar
ik heb vanmiddag een kwartier gereden en daarna de motor 3 uur stationair laten draaien. motor uitgezet. en toen weer gestart.motor sloeg gelijk aan ??????
ben er achter dat motor niet aanslaat als hij lange tijd belast is geweest. dus met een aantal uren stationair draaien start hij wel gelijk.
ben benieuwd nog een paar mogelijke oorzaken weet
gr boy
12 jaar
Kingma,
In deze motor zitten geen zelfstellende kleppen, deze zijn te stellen dmv het verdraaien van een inbusboutje in de tuimelaar.
Ik zou dus eerst de speling controleren en evt afstellen want zo kom je geen steek verder.
Gr John
@kingma;
citeren is niet nodig en jezelf citeren al helemaal niet...
gewoon direct antwoorden volstaat.
mvg,
Moderator Problemcar.
hallo John ,ik zal morgen ff langs hans anders gaan voor een brilletje voor mij. zag nou ook op tekening van de dokter de inbus sleutel staan . heb kleppen gesteld maar er zat overal meer dan genoeg speling. motor loopt wel een stuk rustiger dan eerst maar probleem van het slecht starten als hij warm is blijft. er blijft zo weinig meer over behalve pomp ????
gr boy
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar