close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: motor ombouwen uit vw LT tdi 1997 in tdi 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

Ik heb een vw LT 35 tdi uit 2002 metr een defecte motor, kapotte distr.riemen, waarschijnlijk kromme kleppen etc. Kan een motor kopen van een tdi uit 1997, 5 jaar productie verschil, dat is een hoop in autoland tegenwoordig.
Gaat zoiets passen, , of zijn er veel problemen te verwachten met computer etc. Wie praat me een beetje bij ???

Geplaatst door

espacemaster (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, wat zijn de motorcodes van beide motoren ? Er zijn nml verschillende " romp " motoren met andere zuigers (met name de bovenkant van de zuiger) en daar bij behorende verstuivers. Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Dan heb je de 2.5 TDI 75kW/102pk ACV, AUF, AYC, AXL, die is gemaakt van 1995-2003. Want de 65kW/87pk AJT en AXY zijn van 1998-2003, en de 111kW/149pk AHY en AXG ook van 1998-2003.

Je moet dan ook de versnellingsbakcode goed hebben anders moet je die er ook maar bijnemen. Ik ben nu zelf bezig met de ACV motor waarvan de distributieriem ook geknapt was. De motorcode staat midden voor op het motorblok, een stukje onder de rand van de koppakking, links van de brandstofpomp. Ik heb geen idee of de steunpunten op het chassis overeenkomen, dat moet je uitmeten. Of de andere sensoren met de ecu overeenkomen moet je aan iemand anders vragen.

Ik heb het uit zitten meten, de kleppen worden 19mm naar beneden gedrukt door de nokkenas. De klep kan dus de bovenkant van de zuiger hebben stukgestoten. Dan hebben de glijlagers op de krukas ook een klap gehad. Hoe schat je het in? De kop eraf en kleppen vervangen is veel minder werk dan een andere motor inbouwen.

Twee Jeetjes 0

12 jaar

De motor met de kapotte riemen, is een 2.d tdi 5 cilinder uit 2002 van 80 kW volgens kenteken RDW, ik zal n's onder de motorkap kijken voor de motorcode, een reden om te kiezen voor een andere motor, was meer dat de tweedehand maar iets van 700 euro moet kosten (zonder bak) en dat de oude motor repareren toch ook veel werk is, want er is nog geprobeerd het ding met grote rukken aan te slepen,terwijl riemen gebroken waren, dus kleppen, zuigers en lagers hebben het zwaar gehad.....en de motor heeft ook al 295000km weg en de sloper maar 216000 km
Ik zal degene met de sloper (1997) ook vragen naar de codes

espacemaster 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.