hallo,
Ik vind dat mijn motor al geruime tijd onrustig loopt. Ik heb met VAG-COM gekeken naar meetblok 8 en daar zie ik in neutraal bij injector 1= 0 mg/.. diesel geinjecteerd word in de motor. injector 2 heeft 20 mg/... en injector 3 heeft ook rond 22 mg/..
bij gas geven geeft de eerste injector 17 mg maar valt eenvoudig terug of wisseld heel sterk.
Wat is hier aan de hand? iemand verstand van VAG-COM?
[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt.... Zie ook uw mailbox.[/b]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gebruik je een label-file (en zo ja, welke) of kijk je rechtstreeks in het meetblok?
Volgens de label-file is groep 8 het volgende: Einspritzmengenbegrenzung I
008,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 800...880 U/min\nSollwert (Vollast): 2800...3200 U/min
008,2,Einspritz-,mengenwunsch,Sollwert (Vollast): 45...51 mg/H
008,3,Drehmoment-,begrenzung,Sollwert (Vollast): 31...36 mg/H
008,4,Rauch-,begrenzung,Sollwert (Vollast): 29...40 mg/H
ik heb nog eens gekeken er staat mg/str onder staat injectionquantity ik heb het is idee dat er iets loos is met pompverstuivers of brandstoftoevoer bij gas geven komt er bij 1 wel een wisselende waarde te staan. het motor toerental is volgens mij ook wat laag in stationair hij loopt als een tractor. niet als een 3 pitter
[url=http://postimg.org/image/5octxjxoh/][img]http://s16.postimg.org/5octxjxoh/motor.j...[/img][/url]
11 jaar
Dat bij gas geven veld 2 verandert klopt wel. Dat is de waarde die aangevraagd wordt via het gaspedaal.
Bij gas los is die waarde 0 en wordt er een andere waarde voor stationair gebruikt.
De andere 2 zijn begrenzingen.
Label-file kun je downloaden bij de Duitse VCDS. Even zoeken met google.
okido.. dan hoef ik me denk ik geen zorgen te maken over een slechte pompverstuiver. Toch loopt de auto als een tractor en zit er iets anders dat zorgt voor het onbalans van de motor
ik krijg via de club van deze auto's te horen dat ik de kabel van verstuivers moet vervangen ivm slechte contacten van de kabel. Iemand ervaring hiermee?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar