close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: VW Lupo Ratelende kleppen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 16V

Bij lage toeren, stationair, zijn de kleppen ongezond hoorbaar.
Hoe hoger het toerental, hoe meer het geluid verdwijnt.

Is dit een bekend probleem?
Moet ik het zoeken in de oliepomp, of cylinderkop, of zou ik het op kunnen lossen met kleppen stellen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Update 11-9-2012 (Zie onder) Diverse klepstoters niet goed, vuil.
Ga ze allemaal maar vervangen.

Motor klinkt trouwens als een diesel, terwijl hij op benzine loopt!

Geplaatst door

johan9 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kleppen kun je niet stellen deze motoren hebben nogal eens last van kantelende zuigers wat een flink getik veroorzaakt.
dat klopt wel met je om schrijving.
ik zou er gewoon mee door rijden een andere motor kan altijd nog en meestal blijft het bij het geluid alleen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Dank je wel Jan!

johan9 0

12 jaar

hoor het geluid toch echt bovvenin motor , in kop
volgens mij is er al het een en ander gerommeld in de motor ... als ik op de kop kijk zie ik rechts een opnemer zitten met groene steker aansliuting , daar zit geen draad op , wel zie ik er vlak boven een draad aan massa gemonteerd , deze lijkt mij niet origineel ,
ook valt me op dat motortje niet echt lekker regelmatig loopt ,
wat ik me oook afvraag is of t olie lampje aan hoort te gaan als ik contact aan zet , en dat t lampje dan ne 3 seconden uit gaat ,, zonder dat ik de motor start , of hoort dit zo bij een lupo .. hoop dat iemand me nog wat advies kan geven , t niets erg om de kop te reviseren ,, maar als achteraf blijkt dat er miss te weinig olie druk is , is t wat zonde van t werk en geld

johan9 0

12 jaar

johan dat gerateld van een zuiger hoor je ook boven in dat is het omkeer punt van de zuiger.
maar laat eens een monteur luisteren kijk wat hij hoort.
wat van de bedrading betreft je hebt geen storing je zou het geheugen uitkunnen laten lezen dan weet je of dar wat in zit maar het is best mogelijk dat er eens een draad vervangen is,

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

ik heb compressie meting gedaan .. komen alle 4 maar tot 6 bar , vind ik bar weinig loll
op de cylinderkop zit een druk sensor , hierop heb ik gemeten , meet daar nagenoeg geen druk .
kom t ook zijn dat oliepomp te weinig doet ? of zo iets /
begin ook te denken dat distributie mogelijk niet helemaal goed staat , deze is nl vlak voor ik de auto kreeg vervangen.viel me namelijk ook op dat na een stevig test ritje , waarbij t hitteschild er af was ,dat de uitlaar felroodgloeiend stond

gr johan en vast dank voor t meedenken

hoop dat iemand de afstelgegevens van distr weet , kan ik m chekken

johan9 0

12 jaar

de afstel gegevens want de distrubutie is niet zo moeilijk.
maar je moet dec kappen er wel afhalen.
onder op het krukas tandwiel staat een streepje deze moet bij het korte brugje staan.
in de nokkenassen kan dan speciaal gereedschap maar met 2 m8 bouten gaat het ook wel.
deze moeten door het gaat in het nokkenas tandwiel in de kop ook een gat vallen bij beide nokkenassen is dat zo.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Jan, dank je wel!
Ik ga dat controleren.
Mocht hij wel op tijd staan, dan ga ik waarschijnlijk de nokkenassen demonteren en kijken of ik de hydrolische lifters kan demonteren.

johan9 0

12 jaar

Distributie staat op tijd.

Karterpan gelicht, zeef oliefilter is mooi open, niet vervuild.
Kom allemaal metaaldeeltjes tegen in de karterpan.
Vermoed dat de schaallagers vd krukas te veel ruimte hebben.

Iemand nog tips?

Even verder sleutelen.....

johan9 0

12 jaar

Vandaag hydrolische klepstoters bestellen.
Zijn er meerdere niet goed, dus vervang ze alle 16 maar.

Schaallagers hebben wel wat speling, maar axiaal.

Ach, het is weer een nieuwe uitdaging :-)

johan9 0

12 jaar

[quote=johan9]Vandaag hydrolische klepstoters bestellen.
Zijn er meerdere niet goed, dus vervang ze alle 16 maar[/quote]
Johan

Wat je hoort zijn niet de klepstoters, komt niet bovenuit de kop al lijkt het wel zo, het zijn kantelende zuigers, bekent probleem.
Dit euvel los je niet op door het vernieuwen van 16 klepstoters.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

heb de stoters vervangen . en alle olie kanalen door geblazen , motot heeft daarna heel mooi gelopen , boven in de kop ruim anderhalf bar olie druk , proefrit liep de motot perfect ,,
na 20 min wederom oliedruk lampje aan ,,
oliedruk in kop weer gemeten . is nu nog half bar ???? begin t getik weer te horen
lijkt wel of er ergens iets de olie naar boven belemerd ,
denk dat ik de kop maar ga demonteren . olie kanalen controleren etc
weet nu wel dat i goed heeft gelopen , en heb gezien dat de olie druk 20 min goed was ,
snap er geen moer van waarom die nu weer laag is ??

johan9 0

12 jaar

Ik heb al een paar keer gehad bij dit blok dat de nokkenassen radiale speling hadden, dus speling omhoog/omlaag in het nokkenashuis. Daardoor liep hij niet goed en viel de oliedruk ook weg omdat de ruimte tussen nokkenas en lager te groot was. Je kan dit goed voelen met distributieriemen eraf en dan tandwiel vastpakken en omhoog en omlaag bewegen, je mag geen speling voelen of het moet heel heel minimaal zijn.

ricky 10
badge

12 jaar

heb vandaag de kop er af gehad , zat eigenlijkk nagenoeg geen vuil in.
motor loopt en klingt perfect .
maar na 2 min wederom geen oliedruk.
ga de optie van de speling op nokenas lagers nog een keer controleren .
vraag me af wat ik daar dan nog mee kan ,als die speling te grooot is??

johan9 0

12 jaar

[quote=ricky]Ik heb al een paar keer gehad bij dit blok dat de nokkenassen radiale speling hadden, dus speling omhoog/omlaag in het nokkenashuis. Daardoor liep hij niet goed en viel de oliedruk ook weg omdat de ruimte tussen nokkenas en lager te groot was. Je kan dit goed voelen met distributieriemen eraf en dan tandwiel vastpakken en omhoog en omlaag bewegen, je mag geen speling voelen of het moet heel heel minimaal zijn.[/quote]
hoe heb je dit in jou geval dan opgelost ??
vr gr johan

johan9 0

12 jaar

Ricky, inderdaad speling op de nokkenassen.
Kan je mij vertellen hoe ik dat op kan lossen?

Alvast bedankt!

johan9 0

12 jaar

Ow.. De nokkenassen zijn totall loss......

Echt nog nooit zo erg gezien als deze.

Dussss....

johan9 0

12 jaar

zal een andere cilinderkop worden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

andere nokkenassen met huis via slooperij geregeld zijn onderweg . heb garantie dat ze ok zijn ,
afwachten ,
komen dinsdag , laat t resultaat wel ff weten
iedereen bedankt voor t meedenken

johan9 0

12 jaar

Apart, ik had hier van de week iets gezet maar is blijkbaar niet aangekomen oid...

Ik had toen ook het huis met nokkenassen van de sloop gemonteerd en daarna was hij goed.

ricky 10
badge

12 jaar

Dit komt vaker voor lager schaal bij nokken as veggesleten koude motor olie nog dik oldruk goed!
Als olie warm word spoelt olie er tussen door.

eppie10 0

12 jaar

probleem is nu in ieder geval opgelost .. en idd richard ik mis ook bericht . had hier ook al vermeld dat t opgelost was ..vr dank

johan9 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.