close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: vw motor 1900diesel 110pk bj 11/99

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 110pk

goeie middag,
heb mijn probleem ook al op ford geplaatst maar omdat er in mijn galaxy een vw motor zit(1900diesel/110pk) zet ik het misschien best ook eens hier!
204000km,van eerste eigenaar,steeds op tijd dealer onderhouden,distributieriem vervangen op 180000km,sindsdien heeft vorige eigenaar een slechtere warme start(3à8seconden nodig om aan te slaan)
garage dan gloeiers en bougies vervangen,morbleem niet opgelost(volgens mij nutteloze reparaties bij een slechte warme start)
dan zegt de garage ik zou een nieuwe dieselpomp zetten
dit heeft vorige eigenaar niet laten doen omdat garage niet kon garanderen dat de slechte warme start daarmee verholpen zou zijn!
nu wou mijn vriendin deze morgen vertrekken naar haar werk en nu ging hij KOUD na gloeien ook pas na een 5tal seconden aan de gang!
heeft iemand een idee wat het zou zijn?
batterij?temp.sensor?(waar vind ik die zodat ik de test eens kan doen om hem los te koppelen),startmotor? toch de dieselpomp???
hoop op vele tips
alvast bedankt
mvg
jurgen

Geplaatst door

jurgenreuskens (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jurgen

zou de brandstofpomp eerst eens laten testen alvorens een nieuwe/andere te monteren.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

paul
de dieselpomp testen door de wagen aan de computer te laten hangen of op welke manier bedoel je?
weet er hier iemand hoe ik de temp.sensor eens kan uitschakelen om een paar dagen aan te zien wat de wagen dan doet?

[quote=jurgenreuskens]paul
de dieselpomp testen door de wagen aan de computer te laten hangen of op welke manier bedoel je?
weet er hier iemand hoe ik de temp.sensor eens kan uitschakelen om een paar dagen aan te zien wat de wagen dan doet?[/quote]
ik bedoelde eigelijk, pomp demonteren en laten testen op een testbank ( http://www.buchli.nl )

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Is dezelfde motor als golf enzo,denk misschien de startmotor defect/zwak.

ricky 10
badge

17 jaar

Het is ontstaan na het vervangen van een distributieriem; ik denk maar aan twee dingen; of we hebben een uitgeslagen spie in het krukasriemwiel; komt veel voor....
Nummer 2, pomptiming bekijken met testkast, zo nodig aanpassen door de pomp te verstellen.

Met de genoemde km stand is deze motor net lekker ingelopen, die gaat bij respectvol gebruik makkelijk 3x zoveel mee.

audia4 0
badge

17 jaar

volgens vorige eigenaar(eerlijk en betrouwbaar persoon naar mijn inschatting...
hij zegt dat zijn forddealer de wagen "verziekt" heeft sinds hij hem binne gedaan heeft voor vervanging distributieriem
waarom? omdat hij toen verteld heeft aan zijn garagist toch geen nieuwe galaxy te kopen maar een citroen c8
ik weet dus niet wat k moet geloven maar wil zo snel mogelijk die slechte warme start opgelost krijgen...
er zijn blijkbaar zoveel mogelijke problemen..wat zal ik dan het best doen? om niet te veel geld te moeten uitgeven want wagen komt net uit de garage(defecte waterpomp gehad,455euro)
audia4,die 2problemen die jij aanhaalt zijn dat dure grapjes?
een defecte dieselpomp zie je niet echt zitten zoals die fordgarage denkt?(want ze weten het ook niet zeker want dan zouden ze de vorige eigenaar wel gegarandeerd hebben dat de slechte start zou opgelost zijn na nieuwe dieselpomp te plaatsen volgens mij
godzeg,word er stilaan gekjes van

pomptiming kan in 10 minuten met de testkast gedaan worden, bij elke vw garage. (ford heeft schat ik in weinig ervaring met deze motoren)

Als de timing afwijkt kan het dus 2 mogelijkheden zijn, de uitgeslagen spie of de pomp die verlopen is. Pompen zelf gaan heel soms stuk, maar het zou heel toevallig zijn als dit direct na een riemwissel gebeurt.

Hier diagnose van stellen kan vrij snel (nokkenastiming met krukasmerktekens vergelijken, wijkt het af is er een probleem. Om de uitgeslagen spie op te knappen zijn speciale slijp setjes in de handel. Waarschijnlijk komt de ford dealer aan dat er een nieuwe krukas in de motor moet, dat is dus onzin.

audia4 0
badge

17 jaar

audi,
een vraag krukas
speciale slijp setjes in de handel waar kan je dat vinden en welk merk
en wat kost zo iets

gert3659 540

17 jaar

merken zijn klan of sauer kosten om en nabij 450,- setje

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ok,
paul bedankt ,

gert3659 540

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.