Hallo,
ik heb een VW Passat (Variant Highline, 96kW, 2003, diesel) die me deze week twee keer in de steek heeft gelaten. Op de snelweg kapt ie er boven de 100 km per uur mee, gaat stationair lopen, reageert niet meer op het gaspedaal. Het lampje van de ESP blijft branden (oranje).
Na de eerste keer ben ik met een takelwagen naar de garage gebracht waar de auto is uitgelezen. Daar gaf ie een foutmelding aan met betrekking tot het gaspedaal (onaannemelijke stand gaspedaal) en een fout met betrekking tot de ABS (te lage spanning). De ESP zelf laat zich niet uitlezen, mogelijk is het apparaat die ze in de garage gebruiken te oud.
Na reset en uitgebeide testrit auto weer opgehaald. Tweehonderd kilometer verder, zelfde probleem. Opnieuw getakeld, zlefde meldingen. Het grappige is dat de auto, als ie een tijdje binnen in de garage heeft gestaan het weer normaal gaat doen...
Ze zijn er mee bezig, maar misschien weet iemand van jullie een paar goeie tips in welke richting er gezocht moet worden.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou kunnen dat het aan je gaspedaalsensor ligt of de bedrading daarvan en met name de stekker aan je motorcomputer,dat is de eerste gedachte..
De ESP zit geïntegreerd in de ABS unit computer, dus als ze ABS uitlezen dan lees je ook de ESP/ASR e.d. uit.
Bedankt voor de reactie.
Gaspedaalsensor, bekabeling en sensor zijn uitgebreid gecontroleerd en getest/vervangen. Doen het allemaal zoals het hoort.
Kijk eens of het in de bak van je regelapparaat vochtig is. Er kan water op de stekkers liggen die naar beneden wijzen, dan krijg je dit soort storingen.
Jos.
Computer inwendig stuk kan ook nog.
Regelapparaat en stekkers zijn droog. Dat is een van de eerste dingen die gecontroleerd zijn. Uiteraard kan er inwendig ergens een mankement zitten...
[quote=RMV]Regelapparaat en stekkers zijn droog. Dat is een van de eerste dingen die gecontroleerd zijn. Uiteraard kan er inwendig ergens een mankement zitten...[/quote]
Dus als de sensor en de bekabeling e.d. goed zijn dan blijft alleen nog de computer over...
Opgelost.
Toch nog even alle stekkers bij de ECU losgetrokken. Toch vocht.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar