Ik heb het volgende probleem:
Ongeveer een week geleden begon de motor te haperen op het moment dat ik wat meer gas probeerde te geven. De motor was op dat moment goed warm, ik reed al ongeveer 20 minuten. Het voelde een beetje als een motor die valse lucht krijgt, of geen benzine kreeg. Als ik maar niet teveel gas gaf, had ik geen enkel probleem. Uiteindelijk begon mijn motormanagement lampje te knipperen, toen de klacht zich vaker voordeed. Ik moest vaak veel gas geven, omdat ik op dat moment file reed. Veel optrekken en afremmen, en aangezien een 1.2 geen snel beestje is, moet je af en toe wat ruimer gas geven. Ben voorzichtig doorgereden naar huis; een afspraak gemaakt bij de dealer ter reparatie.
Toen ik de volgende ochtend op weg ging naar de garage, vertoonde de auto ineens helemaal geen klachten meer. Dus toch maar niet naar garage, en gewoon naar mn werk (33km) Ik ben toen de 5 dagen erna probleemloos op en neer gereden naar mijn werk. Daarna begonnen de klachten weer, wederom met warme motor. Motormanagement lampje lichtte weer op, op het moment dat ik veel gas gaf ging de motor "haperen" en een seconde later knipperde het motormanagement lampje. Als ik niet teveel gas gaf, stopte dit na twee keer knipperen weer. Tijdens een stop voor rood licht voelde ik de motor ook enkele keren "overslaan" (klein hikje), tijdens stationair. Het leek alsof de klacht dus steeds erger werd. Ik kon de klacht steeds oproepen door meer gas te geven.
Ik wacht nu op een gaatje in de agenda bij de dealer. Zij hebben hem al even snel aan de computer gehangen (uitgelezen), maar kwamen terug met de melding dat ze hier langer de tijd voor nodig zouden hebben.
Enig idee in welke hoek ik zou moeten denken?
Vanuit de geschiedenis kan ik verder melden dat die auto bobines vreet; ik zag tot mijn verbazing dat hij er in 7 jaar tijd al iets van 8 had opgevreten. Verder heeft hij de eerste 4 jaar vnl korte ritjes gemaakt bij een oude eigenaar, als boodschappenauto; 10.000km max per jaar.
Ik gebruik hem nu 1 jaar als forensenbak; 26.000 per jaar.
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/9...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Deze twee links lijken op wat ik ervaar; ik kan alleen niet goed eruit afleiden wat het bijbehorende gedrag van de auto is; vandaar dat ik dit even wat uitgebreider vermeldt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als eerste moeten we weten welke storing(en) er in het systeem staan,dus dat eerst even navragen.(je hoort een printje erbij te hebben gehad).
Over die bobine's dat ligt niet aan de auto,maar aan de bobine's zelf,is gewoon een slecht product,en alle vag auto's hebben hier last van.
Uiteindelijk ligt het altijd aan een onderdeel en nooit aan de auto, dat is natuurlijk een dooddoener.
Dan moet VW de leverancier bewegen een beter produkt te leveren met een langere levensduur.
Dat zijn ze min of meer wel verplicht gezien de prijs van een VW.
Daar mag je ook wat meer van verwachten.
Die hogere aanschafprijs rechtvaardigt ook het gebruik van hoogwaardige onderdelen.
Vermoedelijk toch weer een bobine naar de knoppen, maar idd uitlezen zal soelaas bieden of het printje.
16 jaar
Ik zal binnenkort inderdaad nogmaals de auto uit proberen te lezen, samen met een collega. De bevindingen daarvan zal ik hier dan posten.
De ANWB heeft in eerste instantie, na de eerste keer falen, ook de auto uitgelezen. Die gaf toen helemaal geen fouten aan. De dealer heeft het, na het tweede incident, ook gedaan, maar daar heb ik geen terugkoppeling van gezien. Ze gaven wel aan dat ze dachten dat het aan de distributieketting kon liggen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar