close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Vw Polo 1.4 AXU Cilinder overslag cilinder 2

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hier inhuis een polo 1.4 axu met 73 dkm gelopen.

Probleem steeds cilinderoverslag cil 2. Bobine reeds vernieuwd, evenals bougie's. Probleem blijft bestaan. Compressie test geeft allemaal waardes tussen de 15 en 17 bar. Gasklep huis vervangen, deze was serieus vervuild. Bedrading naar de pen bobine lijkt ook in orde. Misschien iemand meetwaarden om de stekker met bedrading te meten?

Het lijkt misschien op een injector, ik snap dit systeem allen niet echt? ik zie 1 brandstof leiding naar een plaat onder het inlaat spruitstuk lopen en geen stekkers voor injectoren?

Iemand ervaring met dit probleem? Heb nu injector reiniger in de tank gegooid, even afwachten of dat helpt.

P.S.
Ben al langer lid van dit forum alleen nu een nieuw account.

Geplaatst door

krimpenrik (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

pen bobines of bobine blok, indien blok, vervang de kabels eens

zoals beschreven: Pen bobine, bedrading van de pen bobine lijkt ook in orde.

krimpenrik 0
badge

13 jaar

Iemand van de vw dealer gesproken, deze zegt dat het waarschijnlijk een injector is. Deze reinigen ze door de auto puur op injectie reiniger van Forte te laten lopen. Iemand enig idee hoe ik dat doe? aanzuig bij de motor lostrekken en dan snel in het potje hangen, dan zuigt hij deze leeg ivm vaccum? Maar dan pompt de brandstof pomp alle benzine door de losgetorkken slang naar buiten?

Hier een plaatje van het inlaat systeem. Iemand enig idee waar de injectoren zich dan bevinden?

http://www.wagenstad.com/diagrams/tou-20...

krimpenrik 0
badge

13 jaar

Ritskes

Het middel kun je puur toedienen via de gasklep Nr.4 op de tekening.
Voeg het middel toe in een nevelspuit en nevel het met mate in de gasklep.

Wel de motor laten draaien met een verhoogt stationair toerental.
De motor zal zich wel gaan verslikken, is voor even geen probleem.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Eindelijk een vag specialist, haha. Toevoegen via de gasklep? Dat lijkt me enigzins best raar aangezien de injector met naald niet van binnen gereinigd word?

Heb vanavond inlaat eraf gehaald en de plaat waar de injectoren ingestoken zitten. Heb de injectoren even in de diesel gezet en de tippen schoongemaakt. Ook geprobeerd remreiniger erdoorheen te blazen. Probeerde de injectoren met 12 volt te openen maar ze werden wel erg warm. Ik weet dat ze duty cycle gestuurd zijn maar heb ik de injectoren nu niet gesloopt? weet je misschien op hoeveel volt ze bediend worden?

Na het schoonmaken heb ik ze terug gezet, alleen toen ik wilde proefrijden lekte hij benzine, nu lekt hij vanaf de brandstof rail/plaat die op de injectoren gezet is waar een o-ring tussenzit tussen de verstuiver en plaat. Waarschinlijk zit de o-ring niet goed. Morgen even nieuwe oringetjes halen en alles opnieuw de/monteren.

Dan kan ik gaan proefrijden en kijken of de overslag vanaf nu op cilinder 4 plaats vind.

Bedankt voor je reaktie!

krimpenrik 0
badge

13 jaar

[quote=krimpenrik]Eindelijk een vag specialist, haha. Toevoegen via de gasklep? Dat lijkt me enigzins best raar aangezien de injector met naald niet van binnen gereinigd word?[/quote]
Benzine injectoren reinigen in diesel?? euhhmm... is dat dan niet raar ?
Dat gebeurt hier in een ultrasoonbad, worden elektronisch aangestuurd dit geeft 101% zekerheid en een goed resultaat.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

wissel de injektor om met bijv die van cilinder 1, als de storing zich dan verplaatst dan weet je zeker dat de injector defekt is.



Gr John

[quote=P. Kelder][quote=krimpenrik]Eindelijk een vag specialist, haha. Toevoegen via de gasklep? Dat lijkt me enigzins best raar aangezien de injector met naald niet van binnen gereinigd word?[/quote]
Benzine injectoren reinigen in diesel?? euhhmm... is dat dan niet raar ?
Dat gebeurt hier in een ultrasoonbad, worden elektronisch aangestuurd dit geeft 101% zekerheid en een goed resultaat.

Gr. paul[/quote]
We hebben hier geen ultrasoonbad, gister nog even gezocht maar niets in de regio hier. Ik moet de auto elke avond van de brug halen zodat we de volgende dag met het gewone werk verder kunnen, daarom heb ik de injectoren even snel schoongemaakt en terug geplaatst.


Ik heb inderdaad de injector van 2 op een andere plaats gezet zodat ik de injector dadelijk kan uitsluiten. Vanavond weer alles los halen om de lekkende oring te vervangen, daarna kunnen we weer gaan proefrijden.

krimpenrik 0
badge

13 jaar

overslag vind nu op cilinder 4 plaats, morgen injectore bestellen.

Bedankt voor alle hulp!

krimpenrik 0
badge

13 jaar

Injector vervangen, alles is perfect. Nu alleen foutcode 17439 Intake runner control. Eerste keer had ik deze fout code ook toen bleek dat me klepjes vast zaten tussen de pakkingen. waardoor ik de klepjes ook niet kon bewegen. Nu zit alles goed los, de klepjes kunnen gewoon bewegen als ik het stangetje naar de vaccum pot zelf heen en weer haal.

Mijn vraag nu, heeft iemand deze klep weleens in zijn handen gehad? Zijn de klepjes gewoon plat of klopt het dat er aan het eind een gebogen stukje aan zit? dus of zo ---*---- of zo ---*---\ ? sterretje is het kantelpunt van de klepjes

krimpenrik 0
badge

13 jaar

Weer bezig geweest, via output test met vagcom kan ik de actuator met vaccum klep testen, alles gaat gewoon goed op en neer, ook met de vaccum pot. Nu krijg ik steeds 17439, wat betekend dat me klep de juiste positie niet haalt. Via 142 basic setting kan je een 2.0 FSI basis waarden van de klep inleren, krijg bij deze 1.4 wel het scherm, hij zegt ook ' apdt runs' maar komt nooit op 'adpt OK'. Ik zie de waardes ook niet wisselen bij de adaptie. Als ik ga rijden komen wel deze waardes naar voren op de potentie meter:

Stationair: 1e tekst regel: 75%
Stationair: 2e tekst regel: 100%

Volgas 1e: 15%

Volgas 2e: 0%

En het rare hieraan dus is dat de 2e tekstregel allen van 0 naar 100% verspringt en geen actuele waarde aangeeft. Is er hier ieman dmet vagcom die kan bekijken of dit zo hoort? vagcom Engine > Measure blocks > Group 142

krimpenrik 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.