Volkswagen Polo: VW Polo 1.4 ..motor valt stil na starten en soms tijdens het rij

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Geachte heren de monteurs,

Ik heb een VW Polo 1.4 benzine van dec/2000 ..wanneer ik de motor start valt deze uit na een aantal seconden, motor valt ook wel eens stil als ik rij (met name bij het achteruit rijden).

Nou ben ik bij de garage geweest ..ook uit laten lezen ..gasklep en alles laten reinigen, en ook temperatuur sensoren laten vervangen ..motor lag er zowat geheel uit. Nieuwe boegies, luchtfilter, nieuwe olie. Maar ik hou het probleem. De motor valt trouwens vaker stil bij een koude motor!!! En als de motor eens stationair draaid valt hij soms bijna stil ..hij houdt dan ff in en valt bijn stil.

Wie o wie heeft er een idee wat het probleem zou kunnen zijn????? Motorregel eenheid stuk ..kan dit het probleem misschien wezen? Motor is uitgelezen ..maar gaf dit niet aan.

Nou zit ik nu in Simferopol in Ukraine ..op 3 april start ik mijn reis terug naar Nederland. Ik wil onderweg geen problemen!

De garage waar ik ben geweest is betrouwbaar en erg goed ..familie van de vrouw. Maar men kan er maar niet achter komen waarom de motorsteeds stilvalt!!!

Graag reactiesss ..en alvast bedankt!

Groet Marcel

Marceltjic

Geplaatst door Marceltjic (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

denxx (0), 14 jaar geleden

was de gasklep erg smerig ?

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Hallo denxx,

Ik heb er uren bij staan kijken, wat men allemaal deed. Vindt ik interresant. De gasklep was idd erg smerig! En nou heb ik niet heel veel verstand van auto's of de Russische taal maar ik begrijp wat een gasklep is en hoe dat eruit ziet. Men heeft alles gereinigd.

Ik heb hier 3 lijsten van wat men allemaal heeft gedaan en vervangen (kan ik laten vertalen en hier ook ff posten). Bij de computer diagnose zijn alle errors eruit ..op 1tje na. Men kan er maar niet uitkomen wat dit is, ook de plaatselijke VW dealer hier weet het niet. Ik zal morgen eens langsgaan misschien kan men mij een foutcode geven .wellicht dat iemand hier weet wat dit nu is of kan zijn..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Marcel,

Misschien wel handig en belangrijk om te weten wat de storingscode's waren en welke wat er nu nog instaat..

Al had je maar eens de storingscode's dan kunnen we misschien wat meer zien.

Gr Stefan

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Is de gasklep ook weer in de basisstand gezet (ingeleerd)?

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan,

Ik ga morgen even bij de garage langs ..ik zal hier de storingscode even posten..

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Hallo Oldford,

Wat bedoel je eigenlijk met ingeleerd?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat ik zeg: bij VW noemen ze het "in de basisstand zetten", waarbij je niet moet vergeten om eerst de leerwaardes te wissen.
Met een simpeler woord noemt men dat "inleren". Kan de dealer voor je doen, of je eigen garage als die b.v. Vag-com heeft.

In he Engels noemt men het "Basic Settings". Russische (of Oekraiense) vertaling zul je zelf voor moeten zorgen.

Zie ook: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_basics...
en: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_adapta...

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Duidelijk Oldford!

Zal dit morgen even vragen!

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Gisteren had de garage gen tijd, ikzelf trouwens ook net. Men wil mijn auto nog eens grondig onderzoeken dus daar is even tij voor nodig. Straks wordt ik gebeld of het vandaag lukt ja of nee..

Ik hu jullie op de hoogte!

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Nou ik ben vanmorgen bij de garage geweest. Ze hebben de auto nogmaals aan de computer gehad..

De storingscode is: 406A

Wie van de heren heeft er een idee??? ..Ik ben heel benieuwd naar de reactie's!

Groetenn

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hex > 406A = 16490 en dat staat voor :

foutcode: 16490 P0106
nl Inlaatspruitstukdruk / luchtdruk => (G71) / (F96) onaannemelijk signaal
du Geber für Saugrohrdruck/Luftdruck (G71/F96) unplausibeles Signal
en Manifold Absolute Pressure (MAP) (G71) or Barometric Pressure (BARO) (F96) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Onjuiste stationair loop
Motor loopt ruw
Zwarte rook uit de uitlaat
Hoog brandstof verbruik

Mogelijke oorzaken:
G71 / F96 defect
F96 vervuild
Bedrading en aansluitingen van naar sensor druk inlaatspruitstuk (G71) / sensor barometerdruk (F96)
Lek in inlaat of uitlaat
Motor regelmodule

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer bedrading en aansluitingen van naar sensor druk inlaatspruitstuk (G71) / sensor barometerdruk (F96)
Check op lek in inlaat of uitlaat
Check / vervang G71 / F96
check meetwaardeblokken: bij auto op contact en motor uit moet de BARO sensor dezelfde waarde aangeven als de MAP sensor (= de actuele luchtdruk)
Vervang de ECU, maar check eerst de software versie, en ECU vervangen is de allerlaatste oplossing

Bron : Gerrit Speek

Gr Stefan

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Ten eerste ..Dank aan een ieder, en Stefan ook bedankt!!!

Soms hebben we hier geen internet verbinding, erg lastig. Maar ik ben er ..en we hebben eindelijk maar toch het probleem gevonden! Naja eigenlijk ikzelf ..en ik heb totaal geen verstand van auto's ..meer geluk dan wijsheid maar goed!

2 dagen geleden zat ik met de vrouw in de auto ..we hadden getankt ..en bij het wegrijden viel de power bijna kompleet weg. We dachten van ..nou is het helemaal gebeurd ..de auto schokte en deed ..ik had dit nog nooit eerder gevoeld. En even later was het weer goed. Ik zeg tegen de vrouw ..morgenvroeg als ik je naar het werkt heb gebracht haal ik ff nieuwe bougies op. Dus ik de volgende morgen nieuwe bougies halen ..naar de garage ermee. En die man, Alex heet die, die mijn auto altijd nakijkt en repareerd die was er ff niet. Dit is trouwens ook de enige die Engels spreekt. Dus ik heb met veel pijn en moeite iemand zover gekregen die mij begreep en ff de bougies vervangde. Is die gabber ermee bezig komt die man (Alex) eraan. Hij zegd wat doe je nou ..koop je nieuwe bougies ..je moet mij eerst ff vragen! Weet je trouwens wel wat je gekocht hebt? Ikke zeg nee ..ja bougies voor deze auto. Hij zegd ja maar wel van de laagste kwaliteit ..dit is troep. De bougies die ik heb vervangen dat is topkwaliteit ..die kosten 140 uk per stuk en jij koopt 4 bougies voor 140 uk??? 1 euro is 11 uk geld, dus 140 uk voor 1 bougie is ongeveer 13 euro (is dit duur trouwens ..hoeveel kost dit in Nederland)

Naja hij zegd ..tegen zijn ccollega van ..wissel ze maar weer om. Zeg ik van ..hmmm, ken je dan ook ff kijken of alle 4 de bougies dan nog goed zijn. Hij lachte en zei natuurlijk zijn de bougies die ik heb vervangen goed. Hij controleerde de bougies, en hij zegd zie je ..niks mis mee maar bij de 4de die hij controleerde bleek dat die niet meer goed was ..O zegd hij, hmmm ..vreemd! Hoe kan dat dan zegd die! Ik zeg tja ..weet ik het.
Alex bestelde meteen een nieuwe bougie ..10 min later komt er een veel te grote vent voor de scooter waar die op reed aan scheuren ..ook geen helm op ..hoeft niet hiero. Maarja daar was mijn bougie dan..

En nou heel toevallig ..stond een meneer vlakbij ons die ons kennelijke hoorde. Hij zegd ikke beetje Nederlands spreken, ik 2 jaar gewoont daar. Hij zegd welke benzine tank je eigenlijk? Ik zeg 95 ..hij zegd nee je moet 92 hebben. Alex zegd ..ja wacht even, dit kan ook een oorzaak zijn. Alex zegd doordat jij 95 gebruikt daar kunnen de bougies van stuk gaan. Hij zegd ikzelf gebruik ook 92 voor mijn auto.

De oplossing in deze was:
1 kapotte Bougie vervangen ..tank was bijna leeg dus vol getankt met 92 ..en geloof het of niet ..geen problemen meer!

Ik kan met een gerust hart vannacht 0400 uur starten aan mijn reis terug naar Nederland!

Als ik in Nederland ben aangekomen dan wil ik de auto nog wel ff aan de computer hebben ..en dan bij de VW dealer.


Groetenn

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Marcel..

Waar staat die 92 daar dan voor ?

Normaal gesproken tank je in NL bv de 95, gooi je er 98 in is dat ook geen probleem, neem je dan bv de V-power uit duitsland, dus met een nog hoger octaan getal, dan zou je na verloop van tijd merken dat de motor wellicht wat beter en soepeler loopt, maar nu ga je zelf terug qua octaan getal en kan me haast niet voorstellen dat hij daar beter is mee gaan lopen..

Ik zou eens even afwachten tot je weer terug bent, en dan verder kijken.

Succes met de terug reis..

Gr Stefan

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Hallo Stefan,

Waar die 92 voor staat ik heb geen flauw idee. Je kan niet goed met die lui hiero praten. Alex zegd dit is onze beste benzine. En eigenlijk kan het me ook even niks schelen ..ben net nog even weggeweest en ..geen problemen hoor ..slaat ook niet meer af ..loopt rustiger.

Groetenn

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Ik ben inmiddels veilig aangekomen! Alleen een groot probleem gehad net voorbij Berlijn Duitsland. Temepratuur liep op en het waarschuwingslampje ging branden. Dus ik aan de kant ..spoot ook koelwater uit enzo.

Zo'n 8 a 9 kilometer verderop was er een VW dealer dus heb de auto daar laten maken. Termostaat was de oorzaak ..kapoet dus die heeft men vervangen.

Nu maakt de auto ook een raar geluid. Ben al bij mijn garage geweest ..schijnt weer een bougie te zijn. Ligt toch aan de benzine dan denk ik.. Hier heb ik weer 95
En de monteur vond nog wat ..men heeft de riemen ook vervangen in Ukraine en waarschijnlijk zijn de tanden of zoiets niet goed gesteld. Heb er verder geen verstand van ..hij zei dat er wat trillingen zijn. Verder geen problemen ..komende woensdag kijken ze er even na en doen er 4 nieuwe bougies in.

En 30 april rij ik weer terug naar Ukraine..

Groetenn

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik zou de auto hier in Nederland even goed laten na kijken, dan wel de kleine dingen repareren die kapot zijn, dan sta je dalijk niet weer voor verrassingen, en hoef je de auto niet daar te laten nakijken.

Ze zullen best weten wat ze doen, maar je weet het maar nooit, en zeker als je de taal niet spreekt kan dat erg vervelend zijn.

Misschien was het gevalletje thermostaat wel gewoon toeval, deze sneuvelen ook maar al te vaak, alleen die ratel waar je over praat zou ik wel goed laten beoordelen en verhelpen, waarschijnlijk hebben ze daar de distributieriem vervangen maar hebben ze hem te slap gespannen zoals ik uit je verhaal opmaak, Indien de waterpomp over de distributie loopt, is het ook altijd aan te raden om deze gelijk mee te vervangen, doe je dat niet heb je kans dat je over een tijdje weer ergens stil staat met een lekkende of kapot gelopen waterpomp.

Hou ons even op de hoogte..

Gr Stefan

Marceltjic (0), 14 jaar geleden

Ik hou jullie op de hoogte Stefan..

Ik ben vandaag bij de garage geweest voor 4 nieuwe bougies. Nou is dat rare geluid bij het optrekken verdwenen.

Als de auto stationair draaid heb ik een rare fibratie erin. In Ukraine zijn alle riemen en ook de distributieriem vervangen ..nou zegd de garage hier dat hij niet goed op tijd staat. Hierdoor ontstaan dus die fibraties.

Dus even een afspraak gemaakt bij de garage ..maar ik schrok wel ff. Men zegd er 4 uur mee bezig te zijn en das dus 4 x 85 uur. Werkloon per uur in Ukraine is misschien een euro'tje per uur geloof ik, pfffffff

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.