close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: VW Polo

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste allen,

Vorig jaar zat er veel viezigheid in de dop op mijn motor.
Door de garage koppakking laten vervangen evenals distributieriem, waterpomp. Was een erg dure grap :(

Nou reed ik vandaag in mijn auto en ging mijn kvs lampje knipperen en jahoor. Weer viezigheid in de dop ...
Wat ik me afvraag is of het normaal is dat een koppakking na een jaar alweer kapot is, ik snap dat in principe 'alles' mogelijk is echter heb ik misschien 7k gereden afgelopen jaar. (ook gewoon rustig dus trap de motor niet af ofzo)
Is er een andere mogelijkheid waardoor er kvs bij de olie kan komen?

Wellicht ga ik de koppakking zelf proberen te vervangen.. gezien ik geen geld heb voor reparaties op dit moment.
Ik rijd normaal gesproken een aantal keer per week korte stukjes, over het algemeen 6x 4km en 2x 35km.
Bij 4km wordt de motor natuurlijk totaal niet warm en volgensmij is dat ook niet zo goed voor de motor klopt dat?

In elk geval baal ik ervan dat er nu WEER wat met mijn auto mis is. Maargoed volgensmij vind niemand dat leuk denk ik ;)

Geplaatst door

x-polo (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zakt het koelvloeistofpeil dan snel?? Hebben ze gezegd of er iets te zien was aan de vorige koppakking?
Denk eerder dat door de korte stukjes rijden en vocht in de olie komt en daardoor die mayonaise.

maarten4874 0
badge

12 jaar

Nou dit is de eerste keer in een jaar dat ik mijn kvs bijvul.
Vorige maand,tijdens een sporadische controle, had ik nog geen 'mayo' aan de dop zitten en nu opeens heel erg veel (icm een knipperend kvs lampje)
Ik ga even geen korte stukjes meer rijden en dan kijken wat er gebeurt inderdaad.
Niets gehoord over de vorige koppakking, behalve dat hij vervangen moest worden gezien er steeds meer kvs begon te lekken.
Hij lekte toen naar binnen en naar buiten echter begonnen de problemen toen ook met mayo in de dop.

x-polo 0

12 jaar

Dan zou ik in jou geval het koelsysteem bij een warme motor laten afpersen en kijken of het dat wel is. Wel snel de olie verversen. De mayo is vocht en kan 's nachts bevriezen. Met alle gevolgen van dien.

maarten4874 0
badge

12 jaar

Oke ga ik dat doen, gelukkig dat het nog niet vriest in elk geval!
Is dat een standaard apparaat voor garages, zo'n afpersapparaat? (klinkt fout dat 'afpersen')
Zou je een schatting kunnen geven wat zoiets zou mogen kosten, gezien ik niet thuis ben in garage prijzen.

x-polo 0

12 jaar

afpersen is niks anders dan het koelsysteem onder druk zetten en kijken wat de druk doet. Blijft ie gelijk=goed. Zakt de druk,dan moet er ergens een lekkage zitten. Naar binnen/buiten.
De meeste garage's hebben wel zo'n apparaat. Alleen er zijn verschillende doppen voor,die moet je ook hebben... Wat het kost geen idee.

maarten4874 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.