Goedemorgen Allen,
Mijn polo heeft sinds de laatste tijd problemen met het verliezen van vermogen, alleen niet constant.
als ik bv op de snelweg rijd en ik wil optrekken naar de 130 kan het soms zijn dat het vermogen in 1x wegvalt, waardoor hij niet meer reageert op het gaspedaal en alsmaar langzamer gaat.
als ik gas geef hoor ik de brandstofpomp geluiden maken die hij anders niet maakt.
zet ik de auto van het contact af en weer aan, doet hij het even weer normaal maar na enige tijd doet het probleem zich gewoon weer voor. eergister een flink stuk gereden met de auto op de snelweg, 200km op de heenweg, niets geen problemen, op de terugweg na 100km begon het weer.
de vorige keer was het na ongeveer 70km al dat hij dit probleem gaf en op de terugweg van 70km moest ik de auto 3 keer aan en uit zetten. ook in de binnenstad heeft het probleem zich al 2-3 keer voorgedaan.
Ik heb de auto laten uitlezen met als 1ste keer de storingen :
- Hall-gever
- Bobine
- gasklep
De bobine heb ik vervangen voor een nieuwe, hetzelfde geld voor de bougies.
het probleem leek verholpen te zijn, zon 500-600 kilometer is het goed gegaan zonder enige storingen tot eergister dus toen het weer begon.
Gister opnieuw de auto uitgelezen
- Hall-sensor foutcode 00515
- Bobine module 2 foutcode 00610
- en nu ook als extra de injectors 1tm 4 Foutcode 1249 tm 1252
niet helemaal zeker of de vorige foutcodes er uit zijn gehaald, ik vermoed van wel aangezien de gasklep fout er niet meer in zit, maar de bobine wederom wel & hall-gever wel.
Iemand enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen ?
het gaat dus om een VW Polo 6N2 16V uit 2000 Motorcode AHW
Met vriendelijk groet,
Marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstofpomp is misschien stuk. Meet de bardruk eens van brandstofpomp, moet rond de 3 bar zijn. Beste en meest directe oplossing is een benzinefilter vervangen, indien nog niet gedaan is. Loopt bardruk weer omhoog, zodat je pomp ook goed blijft.
In tussentijd bougiekabels & brandstoffilter vervangen, probleem blijft zich voordoen, ditmaal binnen 5 minuten na het starten in de binnenstad, al schokkend zonder vermogen doorgereden naar huis !
Laten uitlezen, Nu alleen de foutcodes 515 & 610.
Nu wel duidelijk dat hij op 3 cilinders loopt ipv 4 en ook ruikt naar benzine als het probleem zich voordoet.
Ontsteking kan ik toch uitsluiten want dat is allemaal nieuw.
Injectoren doorgemeten, lijkt normaal.
Het enige wat een hoge weerstand gaf was de kabel naar de bobine toe,
Hier en daar is er wat opgeschuurt en de weerstand is aanzienlijk verlaagt.
Iemand nog suggesties ?
Mvg,
Marco
10 jaar
Is de brandstofpomp druk goed? Kan zijn dat de pomp niet goed de druk reguleert, druk wegvalt.
d.w.z dat de pomp rare geluiden maakt , kan ie versleten zijn.
10 jaar
Kan je dit makkelijk zelf testen of ?
10 jaar
[url=http://postimg.org/image/6927fxsbf/][img]http://s9.postimg.org/6927fxsbf/N20_0117...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/l20es5coz/][img]http://s21.postimg.org/l20es5coz/N20_024...[/img][/url]
De brandstofdruk is alleen mechanisch te controleren d.m.v werkplaatsgereedschappen.
Enkel de aansturing van de brandstofpomp is elektronisch te meten.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar