auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter: vw transporter 2.5 tdi 1999.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi

hallo allemaal.

ik zit met een probleem.
ik heb een vw transporter staan die niet wil starten.
hij draait goed rond maar slaat niet aan.
hij krijgt geen diesel.
zuigt het niet aan.
er zit zat diesel in en een nieuw filter.
heb de sleutel uit laten lezen en die correspondeert met de transponder.
dus dat is goed.
er zit ook een nieuw relais 109 in.
spuit ik startpiloot in de inlaat dan slaat ie even aan.
ook staat er stroom op de solenoid op de pomp.
wie weet er wat er loos is?

groeten hans.

Geplaatst door

hans.nw (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, staan er foutcodes in de motor electronika ? Draait het aandrijfwiel van de inspuitpomp wel rond tijdens het starten ? Komt er tijdens het starten rook uit de uitlaat ? Groet Jan227.

Jan227 30
badge

11 jaar

nieuw filter zal het probleem kunnen zijn.

er zit een o-ring tussen het kunstof onderdeel wat onder de haarspeld op het filter zit. deze is wel eens ingescheurd wat luchtlekkage tot gevolg heeft.

als je het nieuwe filter niet gevuld hebt met diesel kun je ook problemen krijgen. het systeem zal nu ontlucht moeten worden met een vacuumpomp.

Kan ook dat de brandstofpomp totaal niet op tijd staat. ffe checken dus.

audia4 0
badge

11 jaar

dank u heren voor de reactie.

zal ff antwoord geven op beide reacties.
geeft alleen foutcode over versn.bak.
en de pomp draait wel gewoon.
snaar is goed.
en je ruikt hem wel tijdens starten,maar je ziet geen diesel komen door het doorzichtige slangetje.
hij moet zichzelf toch ontluchten zou ik zeggen.
ik heb deze auto zo binnengekregen audia4.
er was al een nieuw filter gemonteerd.
deze o-ring zit toch tussen de retourleiding.de blauwe.
de zwarte is aanvoer.
en hoe ga ik dat doen met vacuümpomp?
zal morgen filter ff volgooien.
en die pomp zit gewoon vast, lijkt mij dat hij niet verdraait is.
ga morgen weer een en ander proberen en breng daarna verslag uit.

groet hans.

hans.nw 0
badge

11 jaar

Boven op het filter zit een wit kunstof blokje met 2 slangen gemonteerd, onder een haarspeld. daar zit een o-ring onder. Als die er niet tussen zit krijg je lucht boven in het filter en dat gaat de aanzuig van de pomp in. Geen diesel dus.

Vacuumpomp is simpel. retour van de pomp af, slang dichtknijpen, en op de retouraansluiting van de pomp vacuumtrekken totdat je diesel hebt. Alleen dan weet je zeker dat de pomp gevuld is.

een bosch VE pomp zuigt namelijk niet zelf aan als hij totaal leeg is.

audia4 0
badge

11 jaar

goede morgen audia4.

dat ga ik even proberen.
zal eerst filter even volgooien en dan een vacuümpomp regelen ergens.
je hoort het wel weer.
alvast bedankt.

hans.nw 0
badge

11 jaar

Hier zit toch een aparte riem op voor de brandstofpomp?? Kan zijn dat die van tijd af is gegaan en dan heb je wel brandstof maar geen juiste timing.

Siem Bijman 690
badge vip badge

11 jaar

goede avond allemaal.

weer even een update van de werkzaamheden deze zondag.

vandaag filter volgegooid met diesel en daarna de pomp ontlucht zoals audia4 al aangaf.
was geen vacuümpomp aanwezig maar met een grote injectiespuit uit de paardenwereld ging het ook perfect.
slangetje van retourleiding af en spuit erop ( klein stukje doorzichtig benzineslang ertussen ) en zuigen maar.
auto slaat nog niet aan.
daarna maar op remmenreiniger laten lopen en dat ging prima, maar op diesel niet.
start ik hem nu, dan komt er wel rook uit de uitlaat maar slaat niet aan.
laat ik hem een half uur staan en probeer het weer,slaat hij aan maar gelijk weer af.
daarna niets meer.
wat is min iedee,,de pomp is geblokkeerd.
ik heb dit zelfde probleem gehad bij een renault senic.
sloeg aan en gelijk weer af.
dat was nadat ik er een nieuw contactslot ingezet had waar de sleutel niet overeenkwam met de transponder.
de oude sleutel opengemaakt en de chip met dubbelzijdig tape onder de ring om contact geplakt en hij liep meteen.
waarom vertel ik dit, omdat ik denk dat dit het zelfde probleem zou kunnen wezen....ALEEN...ben gister met auto op oprijwagen naar sleutelspecialist geweest om sleutel uit te laten lezen.
volgens deze man is dat allemaal goed.
maar misschien zit ik ernaast.
en siem...ja dat zou kunnen maar waarom slaat hij dan wel even aan?
als ik hem nu probeer te starten staat hele garage vol rook.

iemand nog een iedee wat het nog kan zijn?

groeten hans.

hans.nw 0
badge

11 jaar

als het de starblokkeering is slaat hij aan, loopt ca 2 seconden en slaat af. keer op keer.

eerste wat je nu moet doen is de distributie checken, zet alles eens op de merktekens en kijk hoe de pomp dan staat t.o.v. het merkteken.
Ben bang dat wat siem zegt is gebeurd, riem van de pomp een tand versprongen, of een knuddemonteur bezig geweest.

je zegt dat hij wel stinkt dus hij krijgt inmiddels diesel. Pomptiming is verdachte nummer 1

audia4 0
badge

11 jaar

ok audia4,ga ik morgen ff doen.
zo te zien was er al het nodige aan die auto vernieuwd en was er inderdaad al iemand aan de auto bezig geweest.
weet jij een site waar ik de gegevens op kan vragen ivm merktekens en pomptiming?

hans.nw 0
badge

11 jaar

http://www.t4-wiki.de

hier vind je het wel ergens terug.

audia4 0
badge

11 jaar

Hallo, zie ook http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Topic is over een LT , maar is in principe dezelfde procedure.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.