close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen POLO 40 KW: wagen slaat niet aan.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6N, Motorinhoud (cc): 1296, Vermogen (kw): 40

polo model 6N van 1995 slaat niet aan.
zekeringen allemaal ok. bij contact aan trekt relais 167 Brandstofpomp aan. Tot daar 12v. aan pomp geen 12v. massa gecontroleerd is ok.
pomp rechtstreeks aangestuurd met externe batterij deze werkt. gecontroleerd en brandstof komt tot aan slang carburator/monopoint.
foutcodes uitgelezen. code 515 hallsensor. stroomverdeler vervangen maar start nog niet. met startpilot draait motor wel. ontsteking ok.
Vraag: zit de transponder er voor iets tussen? Heb geprobeerd met 2 sleutels.
Als er een probleem is met de monopoint verstuiver gaat de pomp dan niet werken?

Wie heeft hier ervaring mee? Graag hulp.

Geplaatst door

Tote (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallsensor wordt altijd gemeld ,want de motor draait niet.


Is er ontsteking dan wordt de pomp ingeschakeld . Draait de pomp een paar sec. bij ontsteking inschakelen??

Heeft de wagen een dikke sleutel zonder baard dan zit er een transponder ingebouwd.

Volgens mij heeft een '95 dat nog niet. Heeft de sleutel toch een transponder dan moet de motor WEL enige seconden blijven draaien.

Module in de ontsteking defect kun je testen door het midden contact van de verbindingsstekker van de leiding naar de ontsteking m.b.v. en paperclip langs massa te schrapen . Dit wel met contact AAN en de bobinekabel BIJ een massapunt gehouden . Als er wel een vonk is maar alles gemonteerd niet dan pas is die module defect.

De vervanger kan natuurlijk ook defect zijn . Kijk en meet wat hier van toepassing is .
Blijft een ontsteking afwezig dan is de bobine/ module combinatie als schuldige over.

Succes.

Punt 50
badge

8 jaar

Ontsteking werkt perfect.
Brandstofpomp draait niet. Als ik pomp met batterij rechtstreeks bedien draait ze constant maar injector spuit niet in. Moet ik dan richting motorcomputer zoeken?

Tote 0

8 jaar

Geeft de injector sturing aan de pomp of omgekeerd? Regelt de ecu dit? Het is een dikke sleutel.

Tote 0

8 jaar

Probleem opgelost. Draadbreuk in bedrading tussen relais en brandstofpomp.
Dus nooit met afzonderlijke batterij pomp aansturen want op de ene of andere manier werkt de monopoint injector ook niet.

Bedankt Punt voor de toelichting

Tote 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.