Bij deze auto zat het achterportier op slot en wilde niet meer open. Is electrisch bediend. Bekleding eraf is niet zo lastig, maar om bij het slot te komen moet de portierruit los van het mechaniek. Er zit een plug door een gat in de ruit en deze plug moet je eruit tikken.om het mechaniek los van de ruit te krijgen. Binnen in de plug zit nog een plastic plug die er eerst uit moet om de brede plug los te krijgen.
Probleem is nu hoe je deze plug los krijgt. Na eerst voorzichtig proberen de binnen plug eruit te tikken zijn we omdat er geen beweging in kwam iets harder gaan tikken. Met als gevolg dat de ruit knapte. Is daar een betere methode voor misschien? Speciaal stukje gereedschap oid of hebben we gewoon pech gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja klopt deze zit vaak onwijs vast en dit kan wel eens gebeuren idd.
Ik ken er zelf geen tooltje voor maar vaak lukt het door 1 hele goede strakke tik met een passende drevel er tegen te geven (1 die precies dezelfde maat is zodat je hem rondom pakt, en zodat hij niet opensplijt zeg maar) of een parker erin draaien maar niet te vast (anders klemt hij zichzelf weer) en dan eruit tikken/trekken of met een boortje gaan boren en dan ruimer maken zodat de spanning eraf is of dat hij gaat meedraaien zodat hij zichzelf ruimer maakt. Vreemde is dat ze eigenlijk meestal muurvast zitten als je ze eruit wilt halen maar het komt ook voor dat ze spontaan uit zichzelf eruit schieten na verloop van tijd.
Je hebt pech gehad Siem, is ons ook al gebeurd bij het hermonteren van alles. Is wel effe balen. Uitboren is nu bij ons de boodschap.
Oke, is gpeie informatie. Als het weer voorbijkomt dan denk ik dat ik een boortje pak want die ene tik Ricky was mijn ruitje dus fataal geworden...
Handig om te weten is dat de nieuwe ruit geleverd wordt kant en klaar met een plug erin en dat die ruit in het portier kan worden gemonteerd door eerst de rubberen geleidestroken even weg te halen door de zwarte lijsten los te schroeven. De ruit kun je er dan in laten glijden en druk je dan met een klein zetje in de geleider van het mechaniek.
Thx!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar