auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen POLO: Airco 6n2

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUA, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste lezers,

Ik heb een probleem met me airco.
Heb hem allereerst laten vullen met 550gr. Hij deed t daarna nog niet. Volgens die beste man was me pomp kapot...is vervangen. Ging terug, hij weer vullen. Toen was me expansieventiel kapot volgens hem. Vervangen voor een nieuwe. Ik dacht nu maar eens naar een ander. Naar euromaster gegaan. Alles laten reinigen en vaccuum lektest..vullen
Alles was prima maar hij werd niet koud. Volgens hun was me fan kapot en ik moest de druksensor vervangen. Ook gedaan...fan was idd kapot. Werkt weer nieuwe druksensor ook. Maar hij werkt nog steeds niet. Pomp slaat netjes aan en klikt. Leidingen voor t expansieventiel worden niet warm of koud. Iemand die me verder helpen kan aub?

Geplaatst door

Remo75 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat gebeurt er met je drukken als de pomp "aanslaat " ?
Kan je geen mail sturen , waar woon je ?

Die geven verschillende waardes aan.
Mijn oude pomp deed dat niet.

Remo75 0

8 jaar

Wat zijn de waardes , blijven ze staan of zie je ze heen en weer lopen ?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik meen iets van 3'en 8, en volgens mij bleven ze gelijk. Waar denk je aan?

Remo75 0

8 jaar

Als het expansieventiel problemen geeft na het vervangen van de pomp dan denk ik dat het systeem niet gespoeld is voor montage van de nieuwe pomp. In dat geval is de nieuwe pomp waarschijnlijk ook weer defect.

Nee het expansie ventiel was het niet.
Zou het de condesor kunnen zijn?

Remo75 0

8 jaar

3 is in ieder geval te hoog , moet richting de 2 bar gaan , en fluctueren , dus niet stil staan .
Condensor is gewoon een radiateur , die van hoge druk gas , hoge druk vloeistof maakt.
Is de filter/droger wel vervangen ? dit is een must bij dit soort defecten.

Nope die moest vervangen worden en heeft de monteur niet gedaan. Dat wilde ik deze week nog doen!

Remo75 0

8 jaar

Hoezo , wilde ik nog doen , laten doen bedoel je , of laat je het koudemiddel zo weg lopen , is werk voor specialisten.
Diegene die jou airco probeert te repareren , begrijpt toch wel wat hij aan het doen is ?

Ik ging er vanuit dat hij dat gedaan had.
Maar dat werd opgemerkt toen ze bij euromaster het ding gereinigd en afgevult.:( en ja ging er wel vanuit dat dat gedaan was. Vroeg er ook nog om. Maar goed daar heb ik nu niets meer aan.

Remo75 0

8 jaar

Ik zou eens helemaal opnieuw beginnen , systeem leeg laten halen , compressor er af , en een beetje olie er uit laten lopen en kijken wat de kleur is , moet helder blank zijn.
Condensor er uit en leeg laten lopen , en kijken wat de kleur van de olie is die daar uit komt , bruin/zwart is of goed doorspoelen of vervangen.
Leidingen bij exspansieventiel los maken en controleren op vuil.
Verdamper doorblazen , het doorblazen dient te gebeuren met droge stikstof , niet met perslucht.
Filter/droger vervangen en weer opbouwen met componenten die gegarandeert goed zijn.
Afpersen met droge stikstof , op lekkage controleren , vacumeren en op de juiste hoeveelheid afvullen , proefdraaien , zuigdruk moet rond de 2 bar zijn , persdruk afhankelijk van omgevingstemperatuur succes.

Super bedankt voor deze zeer uigebreide uitleg. Ik ga dit voorleggen aan de monteur!

Remo75 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.