Volkswagen POLO: Airco 6n2

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUA, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste lezers,

Ik heb een probleem met me airco.
Heb hem allereerst laten vullen met 550gr. Hij deed t daarna nog niet. Volgens die beste man was me pomp kapot...is vervangen. Ging terug, hij weer vullen. Toen was me expansieventiel kapot volgens hem. Vervangen voor een nieuwe. Ik dacht nu maar eens naar een ander. Naar euromaster gegaan. Alles laten reinigen en vaccuum lektest..vullen
Alles was prima maar hij werd niet koud. Volgens hun was me fan kapot en ik moest de druksensor vervangen. Ook gedaan...fan was idd kapot. Werkt weer nieuwe druksensor ook. Maar hij werkt nog steeds niet. Pomp slaat netjes aan en klikt. Leidingen voor t expansieventiel worden niet warm of koud. Iemand die me verder helpen kan aub?

Remo75

Geplaatst door Remo75 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1805) PRO, 7 jaar geleden

Wat gebeurt er met je drukken als de pomp "aanslaat " ?
Kan je geen mail sturen , waar woon je ?

Remo75 (0), 7 jaar geleden

Die geven verschillende waardes aan.
Mijn oude pomp deed dat niet.

kaleido 1 (1805) PRO, 7 jaar geleden

Wat zijn de waardes , blijven ze staan of zie je ze heen en weer lopen ?

Remo75 (0), 7 jaar geleden

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik meen iets van 3'en 8, en volgens mij bleven ze gelijk. Waar denk je aan?

arjenhofstra (0) PRO, 7 jaar geleden

Als het expansieventiel problemen geeft na het vervangen van de pomp dan denk ik dat het systeem niet gespoeld is voor montage van de nieuwe pomp. In dat geval is de nieuwe pomp waarschijnlijk ook weer defect.

Remo75 (0), 7 jaar geleden

Nee het expansie ventiel was het niet.
Zou het de condesor kunnen zijn?

kaleido 1 (1805) PRO, 7 jaar geleden

3 is in ieder geval te hoog , moet richting de 2 bar gaan , en fluctueren , dus niet stil staan .
Condensor is gewoon een radiateur , die van hoge druk gas , hoge druk vloeistof maakt.
Is de filter/droger wel vervangen ? dit is een must bij dit soort defecten.

Remo75 (0), 7 jaar geleden

Nope die moest vervangen worden en heeft de monteur niet gedaan. Dat wilde ik deze week nog doen!

kaleido 1 (1805) PRO, 7 jaar geleden

Hoezo , wilde ik nog doen , laten doen bedoel je , of laat je het koudemiddel zo weg lopen , is werk voor specialisten.
Diegene die jou airco probeert te repareren , begrijpt toch wel wat hij aan het doen is ?

Remo75 (0), 7 jaar geleden

Ik ging er vanuit dat hij dat gedaan had.
Maar dat werd opgemerkt toen ze bij euromaster het ding gereinigd en afgevult.:( en ja ging er wel vanuit dat dat gedaan was. Vroeg er ook nog om. Maar goed daar heb ik nu niets meer aan.

kaleido 1 (1805) PRO, 7 jaar geleden

Ik zou eens helemaal opnieuw beginnen , systeem leeg laten halen , compressor er af , en een beetje olie er uit laten lopen en kijken wat de kleur is , moet helder blank zijn.
Condensor er uit en leeg laten lopen , en kijken wat de kleur van de olie is die daar uit komt , bruin/zwart is of goed doorspoelen of vervangen.
Leidingen bij exspansieventiel los maken en controleren op vuil.
Verdamper doorblazen , het doorblazen dient te gebeuren met droge stikstof , niet met perslucht.
Filter/droger vervangen en weer opbouwen met componenten die gegarandeert goed zijn.
Afpersen met droge stikstof , op lekkage controleren , vacumeren en op de juiste hoeveelheid afvullen , proefdraaien , zuigdruk moet rond de 2 bar zijn , persdruk afhankelijk van omgevingstemperatuur succes.

Remo75 (0), 7 jaar geleden

Super bedankt voor deze zeer uigebreide uitleg. Ik ga dit voorleggen aan de monteur!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.