Bij mijn golf 1 cabrio heb ik soms het probleem
dat wanneer de motor warmer word hij begint te stotteren en dan ook afslaat
starten lukt dan maar met veel moeite en gas geven
dan kun je weer klein stukje rijden en gaat hij weer stotteren ( z'n 100meter als je geluk heb iets meer )
probleem is ontstaan nadat mijn broer de tank heeft leeg gereden
nu heb ik het volgende gedaan
benzine filter vervangen
benzine slang vervangen ( die onder de kap ) toen achter los gehaald en door geblazen
m.n broer heeft de bougie's na gekeken en beetje schoon gemaakt
afdichting bij de carb na gekeken en vloeibare pakking tussen gedaan
ontsteking is opnieuw afgesteld na de tijd hebben we wel een slang vervangen waar die valse lucht aan zoog
moet je nu de ontsteking weer opnieuw laten afstellen of ligt het ergens anders aan?
soms doet hij het gewoon 2 dagen niet en zo op eens weer wel
dus tis nu niet echt betrouwbaar om er mee te rijden
hoop dat iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen
http://img837.imageshack.us/img837/1527/...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Chris,
De ontsteking moet je afstellen als deze los is geweest,
Hoe is de afstelling en staat van de contactpunten ?
Het kan zowel een ontstekings als carburateur probleem zijn, gezien je zegt dat het ontstaan is na het leeg rijden van de tank, vermoed ik het laatste..
Je kunt ook eens een bus kopen voor de carb / inlaat te reinigen, of gooi eens een toevoeging bij de benzine.
Ow ja, tank vervolg eens 98 daar loopt hij geheid beter op, en met een beetje mazzel is het stotteren dan verdwenen!
Ik neem aan dat je wat vloeibare pakking op de rubberen afdichting gesmeerd hebt onder de carb ? Was deze pakking gescheurt of poreus ? Je moet er wel zeker van zijn dat hij hier nergens valse lucht trekt! Spuit eens bij een koude motor remreiniger langs de carb en slangen, en kijk of de motor erop reageerd, zo ja, dan eerst dit lek verhelpen.
stefan
iemand heeft dat voor mij toen gedaan met z'n lamp
contact punten zagen er goed uit
hij heeft er voor de zekerheid vloeibare pakking tussen gedaan
cabr. hebben we ook eraf gehaalt en schoon gemaakt
iemand zei ook moet je een magneet in de tank gooien voor evt vuil in de tank
ik tank nu altijd 95 maar ga straks zeker 98 even proberen kijken wat hij dan doet
en ga nog een keer alles na kijken voor evt een lek
alvast bedankt
14 jaar
net ff stukje gereden koude motor is er niks aan de hand loopt die goed
( begin wel ff laten lopen want als ik gelijk gas geef dan slaat die ook af )
heb ik heb even warm laten draaien en binnen 100m begon die al te stotteren en sloeg af
ga straks of morgen ff 98 tanken
heb gezocht of ik ergens wat kon vinden of die ergens valse lucht aan zuigt ( slangen enz nat gespoten )
beetje de carb. heen en weer geschud maar blijft gewoon netjes stationeer lopen
de ontsteking kun je die ook zelf afstellen zonder gereedschap ofz?
14 jaar
Chris om de ontsteking op tijd te zetten heb je een time-lamp nodig. Ook al staat deze niet op tijd, is dit niet de oorzaak van uitvallen. Meet de weerstand van de bougiekabels . Oneindig is fout. Zijn de einden niet verbrand ? Welke carb. zit er op en doet de voorverwarming het wel, vooral met de huidige vochtigheids graad heb je zo een bevroren carburateur. Even wachten starten en de motor loopt /draait weer. Benzinepompdruk 0,2 bar en voldoende hoeveelheid . Loop alles na . Als de motor stopt is er dan nog wel een vonk ?? Groeten en succes.
hoe kun je dat meten dan?
het is alleen als die warm word verder rijd hij goed trekt goed door tot dat hij warm word dan begint het
ga morgen de kabels eens 1 voor 1 los halen en de bougie nog maar eens na kijken/vervangen
geen idee welke carb. erop zit is een 1.6 motor van een golf 2
hoe kun je de benzinepomp druk meten dan?
de doorstroming is wel goed je filtertje zit ook genoeg benzine in en je ziet bij de retour de overtollige benzine ook netjes terug gaan
als de motor stopt kan ik gelijk weer starten heeft er wel even moeite mee maar start wel
wat me wel op valt dat wanneer ik rij en hij gaat stotteren en ik trap de koppeling niet in blijft de motor lopen maar zodra ik de koppeling intrap slaat hij gelijk uit!!
golf deed dit ook toen het 25graden was
gekke vind ik gewoon de ene keer kan ik 25km rijden zonder problemen maar zo als vandaag had in ongeveer 1km gereden thuis op het oprit stationeer laten lopen z'n 5 min toen ik weer ging rijden binnen 100m ging hij al stotteren
ik wacht altijd even met starten ff paar tellen op contact laten staan en dan starten
14 jaar
Meten met bv een multie meter,
Ik denk dat je het probleem in de carb zelf zoeken moet, en niet in de ontsteking.
Als de auto niet meer of slecht start, zal hij wel verzopen ( worden ) zijn, je kan het luchtfilter er eens afhalen en kijken of de choke-klep niet helemaal dicht staat.
Ook niet op het gas trappen als de motor niet loopt, je verzuipt hem dan n.l.
Dit zal een EZ motor zijn..
14 jaar
Misschien heb je een haperende brandstofpomp.
Leegrijden kunnen ze niet zo goed tegen, aangezien hij dan droog loopt en er dan smerige dikke drab wordt opgezogen..
Ik zou eens goed naar de brandstofpomp kijken en als het goed is kun je daar eenvoudig bij via het inspectieluik onder de achterbank.
Succes
14 jaar
Helaas,
Hij heeft geen pomp in de tank zitten, maar een mechanisch pompje voor op de motor..
14 jaar
Kijk eens naar je vulpijp aan de benzinetank of die niet is doorgeroest.
Als je de dop eraf haalt kun je vaak al roest zien in de vulpijp. Ander kijken in de wielkuip waar de vulpijp loopt.
Als dat het geval is zal de vulpijp en slang moeten worden vervangen en de tank moeten worden schoongespoeld.
Als ik je je foto goed bekijk mis ik aan de rechterkant van je luchtfilterhuis een vacuumslang. Waar is deze gebleven???? michiel..
14 jaar
kun je eens om cirkelen waar precies
heb hem zo gekocht eerste weken liep hij goed
[quote=michielwehkamp]Als ik je je foto goed bekijk mis ik aan de rechterkant van je luchtfilterhuis een vacuumslang. Waar is deze gebleven???? michiel..[/quote]
14 jaar
Benny Vee
dan zou het filter toch helemaal smerig zijn
deze is gewoon schoon!!
14 jaar
dan zou het filter toch verstopt moeten gaan zitten en ook bij een koude motor slecht rijden
filter is schoon
[quote=Benny Vee]Kijk eens naar je vulpijp aan de benzinetank of die niet is doorgeroest.
Als je de dop eraf haalt kun je vaak al roest zien in de vulpijp. Ander kijken in de wielkuip waar de vulpijp loopt.
Als dat het geval is zal de vulpijp en slang moeten worden vervangen en de tank moeten worden schoongespoeld.[/quote]
14 jaar
ik ga morgen of van de week ff de carb eraf halen
maak dan wel een foto!!
[quote=stefan84]Meten met bv een multie meter,
Ik denk dat je het probleem in de carb zelf zoeken moet, en niet in de ontsteking.
Als de auto niet meer of slecht start, zal hij wel verzopen ( worden ) zijn, je kan het luchtfilter er eens afhalen en kijken of de choke-klep niet helemaal dicht staat.
Ook niet op het gas trappen als de motor niet loopt, je verzuipt hem dan n.l.
Dit zal een EZ motor zijn..[/quote]
14 jaar
[quote=chris170386]Benny Vee
dan zou het filter toch helemaal smerig zijn
deze is gewoon schoon!![/quote]
Dat zou je denken maar het kan maar zo dat er roest in de tank zit en dat dit tijdens de rit voor de aanzuigleiding gaat zitten.
Of dat er door een gat in de vulpijp water in de tank aanwezig is met de meest vreemde gevolgen.
Het is ook maar een mogelijkheid dus kijk er even naar.
ik ga er na kijken
bedankt voor de tip!!
[quote=Benny Vee][quote=chris170386]Benny Vee
dan zou het filter toch helemaal smerig zijn
deze is gewoon schoon!![/quote]
Dat zou je denken maar het kan maar zo dat er roest in de tank zit en dat dit tijdens de rit voor de aanzuigleiding gaat zitten.
Of dat er door een gat in de vulpijp water in de tank aanwezig is met de meest vreemde gevolgen.
Het is ook maar een mogelijkheid dus kijk er even naar.[/quote]
14 jaar
Aan de bestuurderkant van je luchtfilterhuis zie je een bult zitten als je goed kijkt zie je dat hier een slangetje in hoort. Deze gaat (volgens mij) naar die grote witte pot aan de voorkant van je carburateur. dus luchtfilterhuis demonteren kijk eens of hier een slangetje in zit. Zo niet plaats er eentje. michiel..
14 jaar
ik heb m'n luchtfilterhuis eraf
waar moet precies dat slangetje heen dan iemand misschien een foto??
[quote=michielwehkamp]Aan de bestuurderkant van je luchtfilterhuis zie je een bult zitten als je goed kijkt zie je dat hier een slangetje in hoort. Deze gaat (volgens mij) naar die grote witte pot aan de voorkant van je carburateur. dus luchtfilterhuis demonteren kijk eens of hier een slangetje in zit. Zo niet plaats er eentje. michiel..[/quote]
14 jaar
Zit aan de andere kant van je luchtfilterhuis een of twee vacuumsangetjes? Ik kan er namelijk maar een zien op de foto dit moeten er twee zijn. Maak zelf eens een foto van je carburateur of meerdere. Let hierbij goed op tules waar een slangetje op past. michiel..
14 jaar
michielwehkamp
heb foto' gemaakt
zag wel dat het luchtfilterhuis er heel los op zit die beugel is afgeknapt waarmee je hem er strakker op drukt
zag ook 1 kabel breukje die van het blok na de carb.
deze gemaakt en ff laten lopen en stukje gereden maar motor was nog niet echt warm genoeg
dus ging goed straks of morgen nog even proberen
de bougie zag er ook aangeslagen/bruin achtig uit dus morgen ook ff vervangen
http://img266.imageshack.us/gal.php?g=fo...
14 jaar
Ik heb zelf een golf 2 uit 1984 met vergelijkbare motor die ook altijd inhield stotterde.
Heb daar Forté Gas Treatment toegevoegd op een volle tank benzine en daarmee was het probleem verholpen.
Ik ook het proberen waard.
Moet je wel zeker zijn dat je vulpijp niet is doorgeroest zoals ik je al zei.
ik heb ff de tankdop eraf gehaald als ik er zo in kijk zit er wel een beetje roest vooraan
als ik na na de vulpijp kijk zie ik geen roest aan de buiten kant
filter is nu aan 1 kant vies maar stroomt wel goed door
het is altijd het proberen waard!!
[quote=Benny Vee]Ik heb zelf een golf 2 uit 1984 met vergelijkbare motor die ook altijd inhield stotterde.
Heb daar Forté Gas Treatment toegevoegd op een volle tank benzine en daarmee was het probleem verholpen.
Ik ook het proberen waard.
Moet je wel zeker zijn dat je vulpijp niet is doorgeroest zoals ik je al zei.[/quote]
14 jaar
Zit er nog wel een O ring in je luchtfilterhuis om deze af te dichten op de carburateur. Haak die beugel weer terug in de carburateur hij zit aan een kant los. Die zwarte pot (vacuumdoos) aan de achterkant van je carburateur zit een slangetje aan waar gaat deze naar toe? Let goed op of er ergens een slangetje los ligt of op delen waar een slangetje in hoort. michiel..
14 jaar
daar zou ik dan eens na moeten kijken
hoort die beugel los dan? nee toch?
kan nu het luchtfilterhuis best veel bewegen maar auto blijft wel gewoon normaal stationeer draaien
ik zag volgens mij ook nergens een slangetje wat los hing ga gewoon nog een keer kijken!!
vind wel wanneer ik hem start dat hij best veel rookt en stink maar kan natuurlijk ook omdat hij nu vooral stil staat
[quote=michielwehkamp]Zit er nog wel een O ring in je luchtfilterhuis om deze af te dichten op de carburateur. Haak die beugel weer terug in de carburateur hij zit aan een kant los. Die zwarte pot (vacuumdoos) aan de achterkant van je carburateur zit een slangetje aan waar gaat deze naar toe? Let goed op of er ergens een slangetje los ligt of op delen waar een slangetje in hoort. michiel..[/quote]
14 jaar
Die beugel is niet afgeknapt als je goed op foto 5 kijkt zie je onder de beugel een gat zitten in de carburateur daar kun je hem zo in steken en dan zit hij weer goed. michiel
14 jaar
Je zei dat je de ontsteking hebt nagekeken en heb afgesteld, maar heb je ook naar de condensator gekeken. Deze kan namelijk doorslaan als die warm wordt.
Ook de verdelerkap al eens vervangen???
14 jaar
is al weer een hele poos geleden maar ben nog steeds niet verder
ik heb echt geen idee meer wat het evt kan zijn
volgende is nu nagekeken of vervangen
wat we zelf geprobeerd hebben
paar keer benzine filter vervangen
vlotter vervangen
tank schoon gemaakt ( met een magneet er door heen maar kwam wel een beetje uit maar niet veel)
magneet in de tank ( zit er nog in )
bougie kabels
verdeler kap
slangen van de benzine filter na dat potje vervangen ( kan niet zo snel op de naam komen van dat potje )
potje zelf is ook vervangen
vulhals vervangen
de bougie zijn koffie bruin en droog
heb ook de benzinepomp geprobeerd het komt met scheuten eruit hoort dat of moet dat gewoon een continu straal zijn?
13 jaar
Chris dat plastic potje is er voor om eventueel gas in de benzine weer naar de tank af te voeren . Het slangetje naar de carb. toe moet dus onder zitten en de terugvoer boven.
De pomp werkt op een exenter aan de nokkenas dus pulserend. De druk is rond de 1/4 bar. Rubber onder de carb. niet gescheurd?
Vernieuw het stuk slang wat vanonder de auto komt naar de pomp toe. (vacuumlek)
Zomer en winterstand werkt die wel goed ?
weet niet hoeveel druk erop staat we hadden een slang eraf gehaald en toen starten toen kwam er steeds een scheut benzine uit niet een continue straal
rubber hebben we voor de zekerheid een vloeibare pakking tussen gedaan
bedoel je de slang van de tank?
trouwens ook een geprobeerd zonder benzine filter maar heeft totaal geen zin
zomer en winterstand? ik heb er nog nooit van gehoord hoe kan ik dit checken dan?
ook met mooi weer liep die soms al slecht en had ik deze problemen
[quote=Punt]Chris dat plastic potje is er voor om eventueel gas in de benzine weer naar de tank af te voeren . Het slangetje naar de carb. toe moet dus onder zitten en de terugvoer boven.
De pomp werkt op een exenter aan de nokkenas dus pulserend. De druk is rond de 1/4 bar. Rubber onder de carb. niet gescheurd?
Vernieuw het stuk slang wat vanonder de auto komt naar de pomp toe. (vacuumlek)
Zomer en winterstand werkt die wel goed ?[/quote]
13 jaar
De inlaatlucht moet een temperatuur hebben van rond de 35 gr. hebben dit wordt thermostatisch geregeld. (met vacuum) De inlaatluchtfilterpijp is er mee uitgerust. Bij temp. < 10gr.C bevriest het vocht uit de lucht. Precies op de plaats waar de benzine in de carburateur wordt verneveld door die lage temperatuur van het verdampen. (Aftershave effect) . Voel bij de carb .of die kap lekker warm wordt. Groeten.
ik ga straks of morgen weer ff kijken alvast bedankt en ik laat het weten!!
[quote=Punt]De inlaatlucht moet een temperatuur hebben van rond de 35 gr. hebben dit wordt thermostatisch geregeld. (met vacuum) De inlaatluchtfilterpijp is er mee uitgerust. Bij temp. < 10gr.C bevriest het vocht uit de lucht. Precies op de plaats waar de benzine in de carburateur wordt verneveld door die lage temperatuur van het verdampen. (Aftershave effect) . Voel bij de carb .of die kap lekker warm wordt. Groeten.[/quote]
13 jaar
auto wou eerst weer niet starten beetje benzine in de carb en hij liep weer voor heel even
heb de slang van de pomp naar het andere potje ( die er boven zit vervangen ) die bedoelde je toch punt??
nog steeds zelfde probleem
luchtfilter enz er allemaal afgehaald de carb. schoon geblazen met de compressor sproeier ook door geblazen
dit heeft allemaal geen nut gehad
na de tijd de accu leeg dus heb niet kunnen voelen of die nou lekker warm werd bij de carb
[quote=Punt]De inlaatlucht moet een temperatuur hebben van rond de 35 gr. hebben dit wordt thermostatisch geregeld. (met vacuum) De inlaatluchtfilterpijp is er mee uitgerust. Bij temp. < 10gr.C bevriest het vocht uit de lucht. Precies op de plaats waar de benzine in de carburateur wordt verneveld door die lage temperatuur van het verdampen. (Aftershave effect) . Voel bij de carb .of die kap lekker warm wordt. Groeten.[/quote]
13 jaar
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het bleek aan de lampdasonde te liggen.
13 jaar
pierburg 2E2 ??
Kijk eens naar de automatische choke.
Zijn vaak problemen mee kijk hier maar eens.
http://www.volksforum.com
Chris maak eens een foto van de bovenkant van de carburateur . Kan ik /we zien waar we het over hebben. Dat potje voor tegen de motor heet" bleeder " het is dus geen filter. Succes.
punt ik zou morgen eens een foto maken
ik bedoel het potje wat zeg maar voor aan voor de kleppen deksel zit ( daar zit ook het beugeltje van het lucht filter aan vast )
vanaf dat potje ( bleeder ) naar het benzine filter die 2 zijn vervangen
en de slang van dat potje ( bleeder ) na de carb. is ook vervangen
C.Jonker wanneer de choke erop staat blijft die lopen zodra deze eraf gaat loopt hij slecht en word rijden niks misschien een paar meter en dan is het gebeurt met de pret
13 jaar
Kortom een verstopte stationairsproeier. Als de foto er is zal ik hem aanwijzen. Zit er toevallig een rubber dopje op die carburateurkap ???????????? Morgen weer spreekuur. !
Op die site die ik je stuurde staan alle problemen met duidelijke foto's en omschrijving, miss kun je daar wat uithalen..
Succes, ik lees de uitkomst wel
punt bij deze een foto ( foto is al wel wat ouder maar toen was het probleem er ook al )
http://img267.imageshack.us/i/golf1cabri...
maar als die verstopt zit moet hij juist stationeer niet goed lopen?? dat doet hij wel maar zodra er vermogen word gevraagd is het uit met de pret
c.jonker mocht het probleem zijn verholpen post ik het zeker!!
13 jaar
De carb. is van een nog ouder type . Stationair afstelling zit in de voet van de carb. en bereikbaar via een pijpje. De sproeier zelf is die bij het asje van de choke. Het is een 2 in 1 sproeier dit is met menglucht doorlaat in een sproeier samen.
Nu ik al de klachten nog eens heb gelezen moet het toch een benzine gebrek zijn. Of de carb. bevriest ook al is het boven 0 gr. of de motor vraagt meer dan dat er wordt aangevoerd. ! Heb je dat filtertje gezien wat in het inlaatpijpje van de carburateur zit???? Conisch en van plastic en snel verstopt met filtermateriaal.!!!! Laatste proef is nog ....rijd tot de motor er mee stopt. en kijk hoeveel benzine er nog in de carb. zit. En zie of de voet er van wit aangeslagen is door ijs. Wel snel zijn want dit is ook zo weer weg.!!! Je bent nu toch onder de motorkap .....check of de carb.kap warm is . Succes.
ik ga gewoon een andere carb proberen en anders een anders pompje erop
[quote=Punt]De carb. is van een nog ouder type . Stationair afstelling zit in de voet van de carb. en bereikbaar via een pijpje. De sproeier zelf is die bij het asje van de choke. Het is een 2 in 1 sproeier dit is met menglucht doorlaat in een sproeier samen.
Nu ik al de klachten nog eens heb gelezen moet het toch een benzine gebrek zijn. Of de carb. bevriest ook al is het boven 0 gr. of de motor vraagt meer dan dat er wordt aangevoerd. ! Heb je dat filtertje gezien wat in het inlaatpijpje van de carburateur zit???? Conisch en van plastic en snel verstopt met filtermateriaal.!!!! Laatste proef is nog ....rijd tot de motor er mee stopt. en kijk hoeveel benzine er nog in de carb. zit. En zie of de voet er van wit aangeslagen is door ijs. Wel snel zijn want dit is ook zo weer weg.!!! Je bent nu toch onder de motorkap .....check of de carb.kap warm is . Succes.[/quote]
13 jaar
Ik kon laatst nog een goede carb. conctantvacuum van een ford escort begaan .... Masseltje . Maar wat jij wilt is al /nog maar 30 jaar oud. !!! zal mij benieuwen of je met iets goeds/bruikbaars thuis komt. Succes. Waar ik je niet over gehoord hebt is de tostroom van de benzine uit de tank . In de tank zit aan de aanzuigpijp een nylon filterzakje. Deze kunnen door vuil dicht gaan zitten. Blaas vanaf de brandstofpomp lucht door die leiding.Wel even de tankdop er af.
Voor een liefhebbersauto als bv de golf is alles nog gewoon verkrijgbaar, VW levert nog heel veel, veel clubs, veel onderdelen online.
Ik heb het niet over prijzen maar dit golfje gaat echt wel weer mooi lopen.
kan het altijd proberen toch!!
ik zal hem eens door blazen!
en alle slangen nog een keer door blazen tis altijd te proberen he!
[quote=Punt]Ik kon laatst nog een goede carb. conctantvacuum van een ford escort begaan .... Masseltje . Maar wat jij wilt is al /nog maar 30 jaar oud. !!! zal mij benieuwen of je met iets goeds/bruikbaars thuis komt. Succes. Waar ik je niet over gehoord hebt is de tostroom van de benzine uit de tank . In de tank zit aan de aanzuigpijp een nylon filterzakje. Deze kunnen door vuil dicht gaan zitten. Blaas vanaf de brandstofpomp lucht door die leiding.Wel even de tankdop er af.[/quote]
13 jaar
ook al moet er een ander blok in lopen zal die haha maar dan geen carb meer dan denk ik toch een 2h blok
sommige prijzen zijn echt te gek wat ze ervoor vragen maar sommige vallen ook wel mee
gewoon goed zoeken het is voor ons toch een 2e auto dat scheelt een hoop
[quote=C.Jonker]Voor een liefhebbersauto als bv de golf is alles nog gewoon verkrijgbaar, VW levert nog heel veel, veel clubs, veel onderdelen online.
Ik heb het niet over prijzen maar dit golfje gaat echt wel weer mooi lopen.[/quote]
13 jaar
Na 30 jaar dwarrelt er heel wat rond in die tank ,ook water. Er zit een opening in die tank om een blik er in te werpen. Als er onder de achterbank een rond deksel zit kan je er bij . Zo niet dan moet de tank er onder uit.
helaas waren de VW carburateurtjes niet altijd even leuk, wat je nu electronisch regelt probeerden ze eerder mechanisch en sommige exemplaren zijn ware fabriekjes.
Opel heeft een paar types hiervan ook gebruikt, echt een ramp... je bleef er mee bezig.
Als je besluit een andere cab te nemen informeer dan naar het meest simpele type voor deze motor.
ja klopt onder de achterbank kun je in de tank kijken
ook al een keer rommel eruit gehaald maar het probleem bleef gewoon nogmaals proberen kan geen kwaad natuurlijk
[quote=Punt]Na 30 jaar dwarrelt er heel wat rond in die tank ,ook water. Er zit een opening in die tank om een blik er in te werpen. Als er onder de achterbank een rond deksel zit kan je er bij . Zo niet dan moet de tank er onder uit.[/quote]
13 jaar
Chistiaan ik/wij zaten in alle merken waar die pierburgen opgeschroefd zaten en hadden alle pulldowns ,vlotternaalden en pakkingen op voorraad en de verschillende afstellingen . Die waren bij iedereen anders. Groeten.
lees er inderdaad veel over en niet veel zijn blij met een carb. motor
m'n oom heeft er 1 liggen dus ga ik die proberen
[quote=C.Jonker]helaas waren de VW carburateurtjes niet altijd even leuk, wat je nu electronisch regelt probeerden ze eerder mechanisch en sommige exemplaren zijn ware fabriekjes.
Opel heeft een paar types hiervan ook gebruikt, echt een ramp... je bleef er mee bezig.
Als je besluit een andere cab te nemen informeer dan naar het meest simpele type voor deze motor.[/quote]
13 jaar
Maar blijven vervelende dingen punt....heb er meer dan 1 keer het hoofd over gebroken ook met de perfecte afstelling.
Geef mij maar een solexje:D
de auto start nu helemaal niet meer
heb er ff genoeg van ga wel verder met mijn andere golf
die heeft een probleem met de toeren teller die niet goed wil werken( zie andere topic )
13 jaar
Mag ik aannemen dat dit topic gesloten kan worden?
moderator problemcar.
hij mag van mij worden gesloten
momenteel ga ik er toch even niet meer mee aan de gang
iedereen bedankt voor het advies
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar