auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Warme motor slaat soms af tijdens rijden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hey,

Een tijd geleden ben ik met een VW Polo Classic 1.9 SDI naar Frankrijk gereden (ong. 450 km).
Op de heenweg waren er geen problemen.
Op de terugweg heb ik getankt bij een Frans tankstation (langs snelweg).
Ongeveer 100-200 km later begon de wagen (na vertrek parking) bij 130 km/u plots in te houden en te stotteren
om er vervolgens volledig mee op te houden.
Na de wagen opnieuw gestart te hebben (startte meteen) heb ik die dag geen problemen meer gehad.

Inmiddels (na een week) ruim 500 km verder en gisteren kwam ik thuis na een rit en liet de wagen nog even
stationair draaien op de oprit en de wagen begon stationair te stotteren en viel stil. (startte nadien meteen)

Nu is mijn vraag: zou het tanken in Frankrijk er iets mee te maken kunnen hebben?
(heb voordien nooit dit probleem gehad en had toch al ruim 1500 km gereden met de wagen)

Tevens vermeld ik dat de distributieriem een kleine maand geleden vervangen is.
(maar verder rijdt en start de wagen prima)

Nu denk ik zelf misschien dat er vuil in de tank is gekomen?
Of zou de brandstofpomp niet meer 100% zijn? (of relais)
Of eventueel een verstuiver stuk?

Ik zal de wagen een dezer dagen toch moeten laten uitlezen vrees ik.

Alle raad is welkom.


Groetjes
Tim

Geplaatst door

GravenTim (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ga denken aan het beruchte relais 109,deze zit bij/naast de zekeringkast bij je pedalen en als hij grijs is ipv zwart dan moet je hem vervangen en dan weer even aankijken.

ricky 10
badge

13 jaar

[quote=ricky]Ik ga denken aan het beruchte relais 109,deze zit bij/naast de zekeringkast bij je pedalen en als hij grijs is ipv zwart dan moet je hem vervangen en dan weer even aankijken.[/quote]
Hey Ricky,

Bedankt voor je snelle reactie.

Relais 109 heb ik ook aan gedacht, maar zou dan het dashboardklokje (na stilvallen) niet op 0.00 u moeten staan? (heb ik gelezen)

Ik zal er morgen sowieso toch eens even naar kijken.


Groetjes
Tim

GravenTim 0

13 jaar

[quote=GravenTim][quote=ricky]Ik ga denken aan het beruchte relais 109,deze zit bij/naast de zekeringkast bij je pedalen en als hij grijs is ipv zwart dan moet je hem vervangen en dan weer even aankijken.[/quote]
Hey Ricky,

Bedankt voor je snelle reactie.

Relais 109 heb ik ook aan gedacht, maar zou dan het dashboardklokje (na stilvallen) niet op 0.00 u moeten staan? (heb ik gelezen)

Ik zal er morgen sowieso toch eens even naar kijken.


Groetjes
Tim[/quote]
Ik heb zonet even naar relais 109 gekeken. Er zit een grijs relais gemonteerd. Volgens mij is het grijze relais de verbeterde versie en de
zwarte de oude? Of is het net andersom?

GravenTim 0

13 jaar

elektrische kontaktslot durft wel eens kapot te gaan vandaar dat het uuurwerk op nul valt

8luna 0
badge

13 jaar

Hey,

Ik begin een vermoeden te hebben dat het probleem veroorzaakt wordt door de ECU.
Ik heb de aansluitingen al met WD-40 ingespoten, maar helaas zonder resultaat.

Zou het resetten van de ECU eventueel helpen?

Ik heb binnen 2 weken een afspraak bij de garage om de wagen te laten uitlezen.
(maar ik heb het idee dat uitlezen niet altijd zekerheid biedt omtrent de mogelijke oorzaak)

Groetjes
Tim

GravenTim 0

13 jaar

Een tijdje geleden heb ik de katalysator leeggemaakt van deze wagen.
Ik heb een vermoeden dat dit nu de ECU heeft ontregeld.
Zou dit kunnen?

Heeft deze wagen een lambdasensor? (volgens mij niet)

Weet iemand een oplossing hiervoor?
Want gewoon de ECU resetten zal niet voldoende zijn, vrees ik?

Dank bij voorbaat

Mvg
Tim

GravenTim 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.