close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Cilinder 2 misfire alleen cilinder 2

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

het gaat om een Vw Polo 1.4 16v motorcode AHW bouwjaar 2000

probleem is Check engine lamp gaat aan zodra auto warm is !

foutcode =
P0302 Code - Cylinder #2 Misfire

de volgnde onderdelen hebben we al vervangen

bougie's
bougie kabels
bobine
injectoren
klep vervangen van cil 2 uitlaat klep
klepstoters
kopppakking gevlakt
als laatste Ecu getest injectoren krijgen wel stroom en inspuiting


nou de volgende zijn gecontroleerd

met warme motor

Compressie resultaat

Cilinder 1 182 Psi - 12bar
Cilinder 2 183 Psi - 12.5bar
Cilinder 3 182 Psi - 12.5bar
Cilinder 4 183 Psi - 12.5bar

volgens mij zijn dit goede waarde ze zijn allemaal zelfde..


Co waarde is hoog laten testen bij garage..

alles is al gecontroleerd .. alles is vernieuwd, en is toch raar dat het altijd op cilinder 2 zit die misfire we hebben alles al geprobeerd maar geen resultaat vandaag ook met een scantool

Readiness Test uitgelezen EGR is PASS rijdend aflezen - stationair laten draaien is FAILED
dan komen we bij EVAP blijft FAILED !???? rijdend, en - stationair draaiend

hoe kan ik zelf EGR testen, als ik dat vacuum slang afhaalt gebeurt er niet veel er zit ook een elektronisch stekker op ! als ik die afhaal dan reageert die ook niet op RPM
maar dan komt foutcode van EGR

ALTIJD Cilinder 2 wordt er stront ziek van !? iemand die mij hierbij kan / wilt helpen aub..

Geplaatst door

mjmike007 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor signaal geven je lambdasonde(s) af bij stationair en verhoogd toerental?

oldford 0
badge

13 jaar

hoe kan ik daar zelf achterkomen , ik heb wel vagcom met laptop is dat mogelijk??

mjmike007 0

13 jaar

Vagcom is daar bij uitstek geschikt voor.
Dan moet je de zogenaamde "meetblokken" gaan uitlezen en de lambdasonde opzoeken.
Heb je voor deze ecu de zogenaamde "labelfile"?

Is je uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk in de buurt van de lambdasonde.

oldford 0
badge

13 jaar

pfff dat zou ik niet weten ik heb vagcom 3112 ik kan altijd de laatste labelfiles downloaden en plaatsen in het map.

dat weet ik dus nie of het gasdicht is.. ik heb ooit wel eens een doek in uitlaat gepropt maar auto liep nog steeds normaal moet hij toch uitvallen

mjmike007 0

13 jaar

vagcom uitgelezen

lamda waardes

Group 001 0.0%

Group 018 17.8% 43%

Group 031 Lambda Factor 1.200 - 1.100

Group 032 0.0%

Basic Setting Group 036 0.037Volt - B1 -S2 not OK

Group 033 0,0% Load 0.482Volt

Group 037 18% load 0.035volt Lambda 0,0%

mjmike007 0

13 jaar

Wel heel erg arm met een uitgelezen lambda van 1.1 tot 1.2 (10 - 20% te arm).
Lambda 2 (achter de kat) is zo laag dat de ecu denkt dat deze niet goed werkt.
Kennelijk is lambda 1 (group 33) continue 0,48 volt? Lijkt mij op een bedrading fout of een defecte lambdasonde.
Geen foutcodes aanwezig op de lambdasondes?

oldford 0
badge

13 jaar

jah joh ?? ik heb hier geen verstand van arme mengsel of rijke mengsel.. maar wat ik dus niet snap hij pakt ook altijd cilinder 2

kan het zijn dat Lambdasonde dan defect is dat hij dan perse cilinder 2 aan geeft voor misfire

en nee ik krijg geen foutcode voor lambdasonde !

mjmike007 0

13 jaar

Er is altijd wel 1 cylinder die als 1e reageert op een verkeerd mengsel.
Als je zelf al zegt dat je er geen verstand van hebt, wordt het dan niet tijd dat er een professional naar gaat kijken?

oldford 0
badge

13 jaar

dat heb ik dus ook laten doen maar zoals ik al zei ze komen er ook niet uit. vandaar dat ik probeer op forum.. mischien dat jullie me kunenn helpen..

vandaar dat ze dit allemaal hebbe getest / vervangen / vernieuwd

bougie's
bougie kabels
bobine
injectoren
klep vervangen van cil 2 uitlaat klep
klepstoters
kopppakking gevlakt
als laatste Ecu getest injectoren krijgen wel stroom en inspuiting


nou de volgende zijn gecontroleerd

met warme motor

Compressie resultaat

Cilinder 1 182 Psi - 12bar
Cilinder 2 183 Psi - 12.5bar
Cilinder 3 182 Psi - 12.5bar
Cilinder 4 183 Psi - 12.5bar

en dus nog steeds geen resultaat...

mjmike007 0

13 jaar

Zou ik een ander gaan zoeken. Iemand die snapt hoe lambdasondes werken en een 4-gas test kan interpreteren.

Als ik zo het lijstje met vervangen onderdelen bekijk, denk ik dat er daar wel een paar bij zitten die niet gehoeven hadden.

oldford 0
badge

13 jaar

maar als je zo bekijkt wat kan er bijv mis zijn...?? tijdens het rijden is er niks aan de hand he zodra je stilstaat gaat check lamp aan... als je boven de 1150rpm maaktt bijv stoppen bij stoplicht dan gaat er geen check lamp aan, zodra je eronder komt bijv 800rpm gaat check lamp aan !

mjmike007 0

13 jaar

Op dit moment? Signalen van de lambdasondes zijn zeer verdacht. Mogelijk zijn beide sensoren defect en dan vrees ik voor je katalysator.
Maar ook dat is niet de oorzaak maar een gevolg.

Verbrande klep in cylinder 2 wijst op een langdurig arm mengsel in die cylinder.
Nu is er al van alles vervangen, dus misschien is de oorzaak weg genomen, misschien niet.
Als de oorzaak er nog is, dan denk ik aan valse lucht - vooral op de 2e cylinder.
Misschien de pakking van het inlaatspruitstuk.
Spuit wat remmenreiniger op het spruitstuk en de pakking. Gaat de motor anders lopen of klinken dan heb je een lek gevonden.

oldford 0
badge

13 jaar

met scantool ( Readiness tool komt dit uit )

Rijdend uitgelezen

EGR PASS
O2 Sensor PASS
O2 Heater PASS
EVAP.sys FAIL
Catalic Converter PASS
AC PASS
Secondair Intake PASS

dus dan is lambda denk ik wel in orde togg ?

mjmike007 0

13 jaar

De officiele status is "Incomplete" en "Complete". Of te wel de test is nog bezig of is afgesloten.
Dat zegt nul komma niks over het onderdeel dat getest wordt. Dat kan heel zijn of defect.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs

Ik vind dit maar een heel slechte weergave van de Readiness Tests.
Ook de tekst "Secondair Intake" slaat nergens op. Die test bestaat niet. Zal wel "Secondary Air System" mee bedoelt worden.

oldford 0
badge

13 jaar

ik heb wel vandaag iets gevonden, en heb het ook bij garage laten zien/horen ze zeggen dat mijn klep lek is

auto stationair laten lopen en klein beetje gas geven zo rond de 1000-1500rpm houden en dan hoor je hele kleine plofjes uit uitlaat continu ! of lekke klep / of klep die blijf hangen door olie??

mjmike007 0

13 jaar

Al weer? De kop is er toch al af geweest? En aan je compressie meting is het niet te zien.

Die kleine plofjes kunnen ook door een misfire komen. Bijvoorbeeld door een ta arm mengsel als gevolg van lucht lekkage.
Ontsteking is alles al vervangen, dus misschien maar eens serieus gaan laten zoeken met een rooktester?

oldford 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.