Volkswagen Jetta: wat is dat op het spruitstuk

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 pn

hallo,
ik heb een jetta uit 1990,1.6 motor code pn ,carburateur pierburg ee2.nu is mijn vraag,op het spruitstuk zit een dikke stroom draad net onder de carbu.waar is dit voor?ik heb wel in het spruitstuk gekeken en zag daar een soort van stokjes naast elkaar in het rond staan?wie heeft hier een antwoord op voor mij?
groetjes willem.

willem12119

Geplaatst door willem12119 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Jetta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat is de stroomvoorziening van de "egel". Die stokjes die je ziet worden elektrisch verwarmd bij koelvloeistof <55 graden. Hiermee wordt een betere mengselsamenstelling verkregen bij koude motor.
Wordt gestuurd door de blauwe temperatuurvoeler voor op het motorblok i.c.m. een relais in de zekeringkast.
Toegepast op diverse carburateur- en monopoint injectiemotoren.

Gr.
Paul

willem12119 (0), 17 jaar geleden

hallo paul,
dus als ik het goed begrijp kan dit ook temaken hebben met het stationair-toerental?weet jij ook welke relair.want dan loopt hij goed en dan weer niet.

groetjes

willem.

willem12119 (0), 17 jaar geleden

is er iemand die weet welke relair dit moet zijn?

groetjes willem.

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Effe graven in mijn geheugen. Volgens mij was het links boven in de zekeringkast op de plek waar bij inspuitmotoren het brandstofpomprelais zit.
Je kunt hem als volgt lokaliseren. Kontakt aan, en dan de blauwe temperatuurvoeler loshalen en het stekkertje er tegenaan tikken. Dan hoor je het relais tikken. Wel handig asl je dan effe met z'n tweeen bent.

Maarrre, het wel of niet werken van de egel heeft geen invloed op het stationaire toerental als de motor warm is.
De eerste minuut na het starten van een koude motor merk je dat de motor zonder egel net iets rauwer loopt en soms het gas minder goed oppakt. Het heeft dus niet zo heel veel effect.

Voor jouw probleem hoef je niet te zoeken in het wel of niet functioneren van de egel.

Succes,
Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.