Hallo,
Onze auto blijft dan wel goed stationair lopen,en zo valt hij weer stil(zodra ik de koppeling in trap en mijn gas loslaat) maar slaat ook weer direct goed aan.en ik voel het aan mijn gaspedaal zodra hij weer raar gaat doen,dan bokt hij iets heel licht als ik mijn gas loslaat.( uit rijden op de motor.)
Zelf vervangen Zonder resultaat.
Bougies plus kabels.
Verdeelkap plus rotor.
Complete ontsteking plus elektronica.
Carburateur ee2 pierburg plus ecotronic.
Carburateur pakking plus alles wat op de carburateur zit.
Vacuüm slangen allemaal.
Vacuüm klep luchtfilterhuis plus luchtfilter.
Temperatuur sensor(blauwe).
Lambda sonde.(ook zonder geprobeerd).
Metalen benzine filter(verdeler)
Kleppen deksel pakking.
Zelf schoongemaakt zonder resultaat.
Benzinetank schoongemaakt plus leidingen en filters.
Dynamo schoongemaakt.
Carburateur schoongemaakt.
Olie ververst plus filter vervangen.
Andere benzine euro 95,en nu super plus 98.
Af laten stellen bij garage,s Zonder resultaat.
Ontsteking tijdstip plus co van carburateur.
Compressiedruk laten meten plus koelvloeistof.
Kleppen laten controleren.
Benzine pomp druk.
Rem bekrachtiger is goed.
Ik ben misschien nog iets vergeten, maar dat zet ik er dan later wel bij.
Vriendelijke groetjes
Willem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
willem...
dit is al een stuk beter... veel overzichtelijker.
paul,
Idd Paul , ik wist dat er zoveel jetta met hetzelfde probleem rondreed.
18 jaar
weet iemand nog iets?
groetjes
willem.
18 jaar
Willem, ik vind dat je toch een beetje "kort door de bocht" reageert. Je hebt een probleem met de toerentallen van je motor en je vraagt hulp. Voor elke vraag die je hebt (ook over hetzelfde onderdeel), begin je een nieuwe topic, en die eindigt dan open of met een oplossing die (op dat moment wel) werkt. Je maakt het de mensen hier niet makkelijker om je te helpen.
Een oplossing aandragen voor een/jouw probleem houdt in dat iemand zijn gedachten er over laat gaan, bedenkt wat het kan zijn (en wat hij vroeger er mee meegemaakt heeft (= ervaring)) en zo jou in een bepaalde richting stuurt. Werkt die richting niet, kun je, door in DEZELFDE topic dit te vertellen, de mensen er dieper over laten denken (EN ze weten dan al een beetje voorgeschiedenis), zodat er andere oplossingen aangedragen kunnen worden.
Wil je toch nog een oplossing voor jou probleem vinden via problemcar, kun je in 1 topic (het liefste deze) een samenvatting van alle problemen en hun oplossingen/verbeteringen neer plaatsen, zodat de ervaringsdeskundigen weten wat er al gebeurd is, en kunnen inschatten wat er verder nog voor oplossingen mogelijk zijn. Dit geeft dan ook voor andere mensen met hetzelfde probleem een samenvatting van alle oplossingen voor het probleem.
Willem, denk erover na, want de mensen op dit forum weten er veel van (vaak veel meer dan bij 1 garage).
mvg, Sjaak
sjaak,
zo als jij ziet heb ik het er boven gezet,misschien komt er nog iets uit.
vriendelijke groetjes
willem.
18 jaar
willem, ik heb mijn schijven (zie boven) ook even aangepast. laat me even denken.
het is echt niet zo dat ik jou de gek aan wil steken of wat dan ook, dat terzijde. maar als ik iemand kan helpen doe ik dat ook,wat ik vraag is enkel een goed overzicht van wat er is gedaan. zoals het er nu staat is het ruim voldoende.... ook overzichtelijk en hier kun je wat mee.
paul,
heb je die carburator vervangen door een nieuwe of een zogenaamde "topokkazie"? Als ik me niet vergis dan is er in die carburator soort stationaire toerentalregeling die vast kan komen te zitten (laatst nog gehad op golf1 cario...)
ik heb hem op de sloop gehaald,en is dit te repareren?
groetjes
willem.
18 jaar
Dat is te repareren, gewoon volledig demonteren, reinigen en er op letten dat alles wat zou moeten bewegen kan bewegen...het kan ook zijn dat je stukje zal moeten vervangen ergens vooraan op carbu...
ik heb hem denk al vijf keer uit elkaar gehad,en net wat u zegt alles wat moet bewegen is goed.heb ook de vlotter na gekeken plus dat hij echt helemaal is schoongemaakt,en nog is het probleem er.zelfs de gaskleplichter is vervangen,en wat bedoeld u met een stukje vervangen ergens vooraan op de carbu...
groetjes
willem.
18 jaar
ok Willem, zo is het veel duidelijker en kan er verder over gedacht worden. En dat gebeurt ook al.........
Het is niet de carburator dat ik voor ogen had, ik moet zeggen dat zo een elektrisch geregelde carburator voor mij ook een vraagteken is. Ik heb hier een zelfstudieprogramma (nummer85) met de volledige uitleg van de "elektronisch geregelde carburator 2 ee (ecotronic) (het bestaat dus). Mischien kan je dat via vw dealer of zo wel s inkijken en de oplossing vinden...
ja ik ben net bij de vw dealer geweest,nou toen ik de vraag stelde of ik dit even in mocht kijken.hij keek als of hij water zag branden,en zij heel verondwaardicht ja hoor een leek komt hier binnen lopen en denkt dat dit zomaar kan.(nee dus)ja toen wist ik niet wat ik er op moest zeggen,maar zij toch vriendelijk bedankt voor uw tijd en ben weg gegaan.zou u dt dit programa ook naar mij kunnen mailen?
groetjes
willem.
18 jaar
willem
ik heb het zelfde programma als de dealer... het betreft een enorm groot bestand, ik zou je graag willen helpen maar via mail lukt dit helaas niet.
paul,
willem
heb je de gasklepversteller ook al vervangen en zo ja, door een goede ?
er zijn nl.heel veel niet goed
en dan helpt het natuurlijk niet
dit is mijn ervaring met pierburg 2ee
50% gasklepversteller defect oplossing: vervangen
20% slecht contact stekker gasklepversteller ,, reinigen met contactsprai
10% regeleenheid (computer) defect ,, vervangen
10% bedrading defect ,, repareren
10% iets anders ,, zoeken
gr.E.Tempel
ja de gasklepversteller heb ik vervangen door een van de sloop,maar ja is die goed.nieuw kost zo iets 400 euro,zijn deze eigelijk door temeten?regeleenheid heb ik ook vervangen.ja en de stekker van de gasklepversteller heb ik ook schoongemaakt,ik heb hem wel eens open gemaakt die gasklepversteller.maar verder dan het klepje er af en het rubbertje was niet mogelijk.ja en hoe kom ik aan een goeie versteller?(niet nieuw)
groetjes
willem.
18 jaar
willem
ze zijn wel door te meten maar daar heb je in jou geval weinig aan omdat het soms goed is en soms niet.
er is maar een oplossing en dat is er een proberen waarvan je zeker weet dat hij goed is.
maar waar je die kunt vinden weet ik op dit moment niet
ik had er zelf altijd een paar liggen voor het proberen (die goed waren) maar die zijn bij de brand verloren gegaan
als je zo willekeurig een van de sloop haald moet je wel heel veel geluk hebben een goede te vinden en ik praat uit ervaring want ik heb er al heel veel van de sloop gehaald.
slechts de helft waren goed dus dat zegt toch genoeg.
misschien dat er iemand mee leest die een goede heeft liggen waar van je hem misschien even kunt lenen.
veel succes gr. E.Tempel
Wat betreft de steller: we hebben al eens geluk gehad door de sleepcontacten schoon te maken met remmenreiniger. Uiteraard is het zaak om dan het dekseltje weer luchtdicht te monteren i.v.m. de vacuumaansluiting. Andere keren lukte het niet maar de motor reageerde dan wel anders zodat je toch wist dat het probleem in de steller zat.
hoe kan ik het beste tewerk gaan?moet hij uit elkaar?kan ik die remmenreiniger in een spuitbus krijgen graag uitleg hier over.
groetjes
willem.
18 jaar
Misschien heb je hier iets aan ?
http://www.ruddies.business.t-online.de/...
mvg,
Hans.
willem,
ik heb het zelfde programma als de dealer... het betreft een enorm groot bestand, ik zou je graag willen helpen maar via mail lukt dit helaas niet.
paul,
is er dan een andere manier om het bij mij te krijgen?
hans bedaankt leuke site.
groetjes
willem.
18 jaar
Remmenreiniger is idd. in 'n spuitbus te krijgen. Dekseltje er af en dan de sleepcontacten schoonspuiten. Nadien even flink uitblazen en laten drogen. Deksel weer monteren.
heb hem even schoongemaakt maar het probleem is er nog, en er is geen verandering in gekomen.nu zit er nog een zwarte temperatuur sensor(koelvloeistof)waar is deze voor?en er zit nog een sensor op mijn inlaatspruitstuk?
kunnen die er iets mee temaken hebben?
groetjes
willem.
18 jaar
hallo,
weet er iemand nog iets voor mij??????????????
18 jaar
[quote=tempel001]willem
ze zijn wel door te meten maar daar heb je in jou geval weinig aan omdat het soms goed is en soms niet.
er is maar een oplossing en dat is er een proberen waarvan je zeker weet dat hij goed is.
maar waar je die kunt vinden weet ik op dit moment niet
ik had er zelf altijd een paar liggen voor het proberen (die goed waren) maar die zijn bij de brand verloren gegaan
als je zo willekeurig een van de sloop haald moet je wel heel veel geluk hebben een goede te vinden en ik praat uit ervaring want ik heb er al heel veel van de sloop gehaald.
slechts de helft waren goed dus dat zegt toch genoeg.
misschien dat er iemand mee leest die een goede heeft liggen waar van je hem misschien even kunt lenen.
veel succes gr. E.Tempel[/quote]
zoals tempel al eerder aangaf...... je weet wat je te doen staat.
paul,
Probeer eens de vaccuumslang die naar je rembekrachtiging loopt af te doppen.
Kijken of het probleem er dan nog is.
Als je rembekrachtiger lekt zuigt de motor hierlangs valse lucht,en de motor gaat dan ook hierdoor slecht lopen.
!!! Let wel op,als je zo gaat rijden heb je bijna geen remmen. !!!
Succes,
Ricky,
[quote=ricky]Probeer eens de vaccuumslang die naar je rembekrachtiging loopt af te doppen.
Kijken of het probleem er dan nog is.
Als je rembekrachtiger lekt zuigt de motor hierlangs valse lucht,en de motor gaat dan ook hierdoor slecht lopen.
!!! Let wel op,als je zo gaat rijden heb je bijna geen remmen. !!!
Succes,
Ricky,[/quote]
bedankt voot deze tip,ga het morgen proberen,mochten er medelezers zijn die nog een gasklepversteller hebben of weten?dan hou ik mij aanbevolen.
groetjes
willem.
18 jaar
hallo,
het was een hele zoek tocht maar heb wel een adres gevonden, waar iedereen werkplaats handboeken kan bestellen.en ook zelfstudie programma,en de kosten nou kijk zelf maar.en het is in het nederlands.
groetjes willem.
www.erwin.volkswagen.de
18 jaar
hallo,
ja dat ging fout.
groetjes
willem.
18 jaar
willem
is die jetta nou nog niet klaar!!! sjongejonge... het is maar goed dat er geen klant op zit te wachten.
paul,
Ik heb er ook een voor je , maar dat is een Russische site.
Er staat echter heel veel informatie op in het Engels .
Een soort online werkplaats handboek, voor alle VW`s .
Het is soms wel even zoeken op de site , maar als je wat geduld hebt vind je wat je zoekt.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=sta...
mvg,
Hans.
ja paul dan zou het een hoop geld gaan kosten ,vandaar dat ik het zelf moet zien optelossen want geld is iets wat hier op is.en daarom duurt het ook zo lang,het moet zo goedkoop mogelijk.ja de auto laten staan is het goedkoopst,dat weet ik.
hans ja leuk deze kon ik al maar toch bedankt.
groetjes
willem
18 jaar
hallo,
ja hoor daar is i weer,het probleem lijkt weg te zijn nu de buiten temperatuur gedaald is hoe kan dit?
groetjes
willem.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar