Hallo het is em nu zo dat ik met een 90 pk rijd maar heb al veel gelezen en gezien dat als je een paar aanpassingen doet dat je '' rap '' rond de 200pk zit ..
Namelijk de Turbo veranderen , grotere cooler steken , chiptuning ( powerbox ) , andere injecteurs steken , Egr Klep toe doen , Een uitlaat lijn steken .. ?
Welke stappen moet ik eerst nemen ? en wat zijn de kosten ? ik heb ook horen zeggen als ik de turbo van een 110pk of een 136 pk neem dat die er perfect op past , injecteurs ook .. ? klopt dit allemaal ? ik hoop dat ik een antwoord krijg Bedankt voor jullie hulp !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even met een paar kleine aanpassingen van 90 naar 200pk is ietwat overdreven. Is iets meer werk en ook wat duurder.
De levensduur van die 200pk laten we dan maar geheel buiten beschouwing
De meeste zaken die je noemt zijn a) behoorlijk duur en b) MOETEN gecombineerd met chip tuning gedaan worden.
En dat moet dan pas gemaakt worden op de motor, dus dat wordt ook niet echt goedkoop.
Wat wil je? En nog belangrijker: heb je 1 bank overvallen of 2 of 3?
neen geen bank over vallen , Maar wat is dan het verschil ttussen een 90pk motor en een 110 pk ? want heb ooit een passat gehad 110pk en daarop gwn een Chiptuning en die ging de max Als ik dat kan bereiken is het toch al iets? hebben ze andere turbo of zo ? ?
Mvg
13 jaar
Een moderne diesel tunen is specialistenwerk.
Nooit een powerbox ertussen hangen, dit zijn apparaatjes die de ECU voor de gek houden door andere waardes te geven dan dat er daadwerkelijk word afgegeven.
De ECU denkt dus verkeerd en gaat meer brandstof geven of anders reageren.
Het kan een paar pk opleveren maar geeft vaak meer andere problemen en je verbruik kan enorm omhoog gaan.
Het eenvoudig tunen begint meestal met het aanpassen veranderen van de turbo en brandstof... laat dit doen of weet zeker wat je doet.
een 90 pk heeft een standaard turbo, en een 110 pk heeft een variabele turbo
een 110 pk tdi heeft ook andere verstuivers als ik me niet vergis.
als je een chip aan laat meten doe je denk ik al gek genoeg en ben je al lekker rap hoor dan is 110 pk ook wel haalbaar, maar dat moet je natuurlijk zelf weten wat je doet.
Als je een snelle golf tdi wil hebben kun je naar mijn mening er beter een kopen als dat je een "lichte" uitvoering helemaal gaat opfokken.
want in dat opzicht deel ik Oldford z'n mening over de levensduur van de motor.
bovendien moet je dan niet alleen denken aan motorische aanpassingen, maar ook je aandrijfassen/homokineten, en remmerij e.d. moet je dan aanpassen. en chiptuning moet je dan pas doen als je alle motorische aanpassingen al hebt gedaan.
13 jaar
Dankje voor de info Allemaal , maar Zou ik dit mogen doen bv De Turbo , verstuivers en het inspuitingspomp van een 110pk overplaatsen ?
Groetjes
13 jaar
volgens mij past dat wel, maar dat weet ik niet 100% zeker, daar zou een professional op in moeten gaan.
maar als je dat doet moet je alsnog een chip aanmeten. Daarvoor zou ik naar een bepaald iemand in Lochem gaan, (ik weet niet of ik hier bedrijfsnamen mag noemen) Die doet dat op de juiste manier.
er zijn namelijk ook lui die je chiptuning aanbieden, maar die gewoon de software al op de pc hebben staan en dit simpelweg op een chip bakken. aan de hand van een nummer die op je ecu staat hebben ze dan een bepaalde versie op de pc staan.
persoonlijk vind ik dat niet echt professioneel.
13 jaar
Heeft die man een website of zo ? wat is de prijs voor eventueel hem zo te laten aanpassen ? is dat in nederland ? want ik woon in België .
Dankje voor de info mvg
13 jaar
heb je meel gestuurd,
Lochem ligt wel in nederland, maar dit is Jeroen Dik, die is hier algemeen bekend en een van de beste naar wat ik ervan meekrijg.
Bij ons in het bedrijf zit Nooren Autosport en die gaan voor zover ik weet ook naar hem toe voor chiptuning
*Prijs moet je toch ff opvragen, zag op de site een andere prijs staan*
13 jaar
90pk ALH heeft ook een variabele turbo.. Aanpassingen die je moet doen om rond de 200 pk uit te komen: Turbo van 150pk, ander uitlaatspruistuk, 764CC race verstuivers, chip (uiteraard), brandstofpomp, uitlaatsysteem, remmen enz.. Je kunt beter een 150pk'er kopen en die chippen, zit je op de 180-190pk. Om je 90pk zo hoog te krijgen, moet je aardig wat geld er tegen aan gooien. Ook zou ik een 6 bak adviseren, anders kom je niet boven de 210 per uur.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar