close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Motor slaat niet meer aan (foutcode iets van camshaft)

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI PD

Beste professionals en particulieren,


Vandaag was ik een eindje op weg, ongeveer 180 km. Bijna thuis aangekomen, merkte ik op de weg opeens dat alle trekkracht was weggevalen.
Het gaspedaal deed letterlijk niets meer. Het voelde als een defectie Turbo en ik dacht ook aan de LMM dus heb ik de motor tijdens het rijden even uit en dan weer aan proberen te zetten. Dit is niet gelukt.

Eenmaal op de vluchtstrook bleek de startmotor zijn werk wel te doen, maar het voelde alsof de auto geen brandstof kreeg.
ANWB is komen kijken en heeft de pomp bij de tank even gemeten en bekeken en die was goed volgens hem.

Auto is naar de garage gesleept, maar die kan er pas zaterdag naar kijken. Uitlezen kon nog net wel en hij had het over een foutmelding
(Camshaft). Ik heb wat gegoogeld en kwam op het gegeven moment in de war met nokkenassensor en krukaspositiesensor.

Mijn vraag, welke zou logisch denkend de boosdoener kunnen zijn van een motor die wel elektriciteit krijgt maar niet aanslaat.

Wat nuttige informatie: KM 218000 KM

Alvast erg bedankt voor de komende reacties, groet

Drejo

Geplaatst door

drejo (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Camshaft is een nokkenas. De krukas is een crankshaft.
Zonder de exacte tekst of het nummer van die fout blijft het echter gissen. Als dat al de oorzaak is.

oldford 0
badge

13 jaar

Krukassensor zou goed de oorzaak kunnen zijn of de aansturing daarvan.
Nokkenassensor is niet logisch want dan slaat de motor nog wel aan al gaat het wat moeizaam.
Bij de dealer is ook iets bekend over een bedradingsprobleem in de kabelboom van het motorregelapparaat bij deze motor. Krijg je ook storing in G28 ( krukassensor )

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Beste Benny en Oldford,

Bedankt voor de reacties.

Ik zal morgen navragen of de monteur mij de exacte foutcode kan doorgeven.
Zodat we aan de hand daarvan kunnen bepalen welk sensor vervangen moet worden. Zowel na onderzoek en antwoord van Benny lijkt de Krukassensor de logische boosdoener.

Alleen als het een code in Camshaft positie is, zal waarschijnlijk de nokkenassensor moeten vervangen worden denk ik?

Bedankt heren

Drejo

drejo 0

13 jaar

Mocht de storing toch in de krukassensor zitten , laat de kabelboom dan bij de dealer herstellen of neem contact op met de dealer in de buurt voor de juiste oplossing. De kabelboom is niet stuk maar moet worden aangepast.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Hallo allemaal,

Voor degenen die gereageerd hebben en misschien willen weten hoe het er nu voor staat, laat ik het volgende weten.

Het vervangen van de krukassensor heeft niks opgelevert. De monteur heeft wel gelijk naar de staat van de destributieriem gekeken
en deze was volgens hem versleten. Hij heeft de beschermkap boven los gehaald en liet mij ook een rol zien waar bijna geen tand meer te bekennen was. Het zag er inderdaad versleten uit. De conclussie van de monteur was eerst de riem vervangen en kijken of hij daarna wel start.

De riem wordt morgen met een complete set vervangen, maar de monteur gaf aan dat hij hoopt dat het ontbreken van de tanden geen motorschade heeft opgeleverd. Ik heb zo mijn idee dat dit niet het geval kan zijn omdat de riem niet is geknapt en ik de auto na de soort noodloop direct heb uitgezet.

Wat me opgevallen is dat bij het contact maken het voorgloeilampje/spiraal steeds bleef knipperen en ik kan mij niet herinneren dat dit bij het uitvallen van de motor ook zo was. Komt dit doordat de accu even leeg was, of er een nieuw krukassensor op zit?
Ik heb de monteur gevraagd of het ook aan de nokkenassensor kan liggen, maar het vervangen daarvan zal de motor volgens hem niet laten starten, omdat de riem versleten is en hierdoor een camshaft position fout weergeeft.

zit de monteur volgens jullie op het goede spoor?


Bedankt en groet,

Drejo

drejo 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.