close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Stotteren/inhouden bij lage toeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 SR AKL

Auto start prima en blijft dan op 900toeren. Loopt stationair redelijk (slaat soms iets over) regelmatig. Tijdens het accelereren in de lage toeren stottert de auto en dit houdt op als je het gaspedaal wat meer intrapt.
Vervangen zijn:
Koelvloeistof temperatuur sensor
Thermostaat (kwam niet op 90 graden)
Bougies

!!Na het vervangen van de bougies was het probleem even weg maar de volgende dag weer precies hetzelfde.

Iemand enig idee voordat ik domweg onderdelen ga vervangen zoals bougiekabels e.d.

Truk met plantenspuit ook gedaan maar zag niet direct vonkoverslag.


Na uitlezen met MaxScan VAGOE707 krijg ik 1 foutmelding :
00625 signaal voertuigsnelheid static onaannemelijk signaal / maar denk niet dat dit hier iets mee te maken kan hebben?

Geplaatst door

Nilo (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou reinig eerst eens de gasklep en laat hem opnieuw in de bassistand zetten.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Dank voor je reactie. Denk dat ik dat dan maar ga doen maar kan jij verklaren waarom de auto even goed liep na het vervangen van de bougies? Is het mengsel te rijk? Of heeft dit ook te maken met de gasklep?
Heeft deze motor een EGR klep, kan hem niet vinden.

Nilo 0

13 jaar

met een gasklep die of vervuild is of niet goed werkt kan het toevallig geweest zijn dat hij toen even goed werkte maar zeker kan ik je dat niet geven.
of deze al egr hebt dacht van wel maar dat zie je wel aan de aansluitingen.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Gasklep vervuiling komt niet voor bij deze motor omdat deze geen EGR heeft.
Als je nergens valse lucht hebt ( rembekrachtiging onderdrukslang of kunstofslang tussen luchtfilter en gasklephuis of carteronluchting )
kan het wel heel goed een bougiekabel zijn. Wel orginele monteren.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Bougiekabels nog niet vervangen.

Had er vanmorgen een nieuwe storing bij. Bij het stoplicht schommelde het toerental plotseling en ging de motor slecht lopen. Na uitlezen kreeg ik de code 00537 lambdaregulering / zuurstofsensor static bovenste limietwaarde.

Iemand enig idee of kan dit nog steeds een probleem met de bougiekabels betekenen??

Nilo 0

13 jaar

Ik begin sterk te denken aan de luchtmassameter. (ook vanwege die lambda storing). Maar de bougiekabels en vooral de aansluitingen op de bobine gaan ook wel eens oxideren.
Maar trek de stekker eens van de luchtmassameter af en ga dan even een stukje rijden, als hij dan beter blijft lopen dan hoogstwaarschijnlijk het probleem daarin, zo niet dan verder zoeken.

ricky 10
badge

13 jaar

Moet nog wel even melden dat dat slecht lopen van de motor van vanmorgen maar tijdelijk was, inmiddels terug bij het oude probleem : stotteren / inhouden rond de +/- 1700-2700 toeren tijdens het rijden / accelereren in elke versnelling.

Nilo 0

13 jaar

Heb inmiddels vernomen van een dealer dat dit fabricage probleem is. Gasklephuis zou vernieuwd moeten worden en ecu maar dit is te kostbaar dus nog even doorrijden en dan verkopen.

Nilo 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.