close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caravelle: Waterinsijpeling via voorruit

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: AAB

Onlangs moest ik een draad van CD speler achterin naar de radio vooraan vervangen.
Toen ik mijn hand onder de rubbermat stak voelde deze en de bodem nat aan!!!
Zetels vooraan d'r uit en rubbermat omhoog, en ja hoor er was veel nattigheid...
Het ongeluk wil dat telkens als er een plensbui geweest is, ik geen water langs voorruit onderaan of onder de mat kon ontdekken...
Onlangs had het terug lang geregend en toen zag ik dat de ruit onderaan tegen de carrosserie was nat, en dat boordje liep over en liep onder de mat... dus het inlopen gebeurde via de voorruit.
Die voorruit zit in een rubber en die is gelijmd!
Bestaat er een mogelijkheid om siliconen of iets dergelijks via een fijn tuitje tussen de rubber en carosserie te spuiten, en zo den boel dicht te krijgen?

Geplaatst door

Jan4927 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jan dat is te proberen maar beter is de ruit er uit tesnijden en op nieuw er in teplakken.
trouwens heb je een glas verzekering en zo ja zit er toevallig geen ster in de ruit want dan kun je het claimen en ben je alleen je eigen risico kwijt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

anders maak je een ster in de ruit!

[quote=autobedrijf van breugel]anders maak je een ster in de ruit![/quote]
Je kunt natuurlijk ook gewoon uit eigenzak betalen...... Tenzij je natuurlijk geen cent hebt en in dit soort gevallen van de verzekeringsmaatschappij wilt profiteren, wat resulteert dat door dit soort gasten de premies zo enorm stijgen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Hallo, snij inderdaad de ruit er maar uit. De kans bestaat dat de sponning verroest is en daardoor de kit los is gelaten, nu kun je hem dan waarschijlijk nog wel bijwerken. Kit je de boel af, is over een tijdje de sponning waarschijnlijk helemaal weggerot. Ruit er heel uit halen zal niet meevallen. Dit lukt meestal wel met zgn snijdraad ( scherp staaldraad welke je onder de ruit door trekt en de kit doorsnijdt). Ruitrubber eerst verwijderen , speciale ruitenkit gebruiken. Ruit behandelen met glasprimer. Ruitrubber vervangen.

Van te voren auto tijdje laten warmdraaien met kachel op warm en warme lucht op voorruit laten blazen zodat de kit zacht wordt, scheelt een hoop getrek bij het uitsnijden. Mischien overbodig te zeggen, maar bij het uitsnijden motor stop zetten; meestal werkt het uitsnijden het beste met 2 personen, 1 in de auto en 1 buiten de auto; kans bestaat dat de persoon in de auto de auto in de versnelling trapt.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

De metalen boord waar de ruit inligt, is al vroeger, 3j terug bewerkt en hersteld...
Ik vind tss de rubber en de regengoot een kleine opening, en ga even checken of er geen mastiek in tubes bestaat die ik er kan in knijpen en zo de bovenboord en opstaande boorden doen... mogelijk is dan alles terug dicht, (siliconen tast de lak aan)!

Jan4927 0

16 jaar

Je bedoeld de sponning waarschijnlijk met metalen boord? Als die enige tijd geleden bewerkt is dan zou ik idd maar die ruit eruit halen en kijken wat daaronder aan de hand is. Mischien is het niet goed behandeld en is er een gaatje in geroest. Even dichtkitten kan ook maar is toch meer een noodoplossing, er blijft altijd wel wat water onder zitten en het roestproces gaat dan gewoon door.

Ruben10530 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.