Hallo, alvast wil ik jullie bedanken voor de bijdrage.
Wij weten nu de finale schade op de motor, waterpomp, distributieriem, alle getande aandrijfwielen van distributie, vier kromme kleppen en hopelijk geen schade aan de zuigers. Wij hebben alvast besloten om deze zaak, gezien de kostprijs van om en bij de 2000, aan een advokaat door te spelen. Graag had ik nog van een professional vernomen hoe men bij VW een waterpomp controleert en hoeveel tijd dit in beslag neemt.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
indien de distributie los ligt is de pomp in 10 tellen te controleren, op zo'n moment kan men de pomp goed bevinden, maar wat doet zo'n pomp na 5000dkm? dat is een GOK... daarom altijd preventief vervangen mede om een risico uit te sluiten.
paul,
En DAT zal dan ook ONGETWIJFELD de uitgangspositie van de dealer zijn: toen de dealer de pomp controleerde, waren er GEEN aanwijzingen die er op duidden dat de pomp op korte termijn kapot zou gaan......
17 jaar
Ik snap nog steeds niets van dat controleren........, vervangen die boel, zo'n lager (waterpomp) heeft ook al die tijd mee lopen draaien, de andere looprollen worden bijna altijd meevervangen. Waarom zo moeilijk doen over zoiets terwijl wanneer je het een klant normaal uitlegt hier niemand dat ding laat zitten.
Jos.
Nou, 't is heel simpel, Jos.
De dealer heeft die pomp dus laten zitten......
Met alle gevolgen van dien.....
Denk je nu dat ze zonder slag of stoot de schade gaan uitkeren?
Ze gaan bij hoog en bij laag volhouden dat er NIKS aan die pomp te zien of voelen was en dat ze DAAROM de pomp niet hebben vervangen...
Bij civiele zaken moet je altijd eerst heel goed je huiswerk doen..............
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar