Volkswagen vw golf 3 GTI 16 V: waterpomp of servopomp

Bouwjaar: 1995

Zit met een probleem.
Er piept iets aan mijn auto.
Nu denk ik dat het mijn waterpomp is , omdat ik af en toe wel eens wat water moet bijvullen .
Maar ik heb voor alle zekerheid ook even de servopomp gedemonteerd .
Zijn er mensen die denken dat het gepiep toch van mijn servompomp kan komen .
Zie er geen tekenen van lekkage aan .
Als dit niet zo is , dan vervang ik de waterpomp zeker.
Nog even dit.
ik heb dus de olieslangen van de servopomp losgekoppeld .Olie is er dus uit.
Mag ik die olie gewoon bijvullen ? En moet ik het servosysteem ontluchten ?
Zo ja hoe dan ?
Het is een servosysteem van ZF .
trouwens kan het kwaad om met het stuur te draaien als ik geen servopomp heb op mijn wagen ?
Ik moet hem straks even verplaatsen .
PS .
Zou ik ook eventueel de riemschijven vervangen .
Het lijkt mij dat die van de servopomp wel wat geleden heeft.

Dank u !

Dollar

Geplaatst door Dollar (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Liggen er nu riemen op van Gates?? Deze moet je met een noodgang afvoeren, en vervangen door exemplaren van conti-tech of orginele. Dan ben je van het gepiep af.

succes

RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden

Wanneer piept ie eigenlijk? Als je helemaal naar links of rechts stuurt?

Dollar (0), 19 jaar geleden

Nee , hij piept constant.
Als het minder koud is , dan piept het minder.
En inderdaad er liggen riemen van Gates op.
Is dit dan een slecht merk van riemen ?
Ik dacht dat dit het topmerk was .

RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden

Nou, dat dacht ik ook, leg er maar es een originele op. Ik heb het al vaker meegemaakt, en veel mensen (onder andere op deze site) met mij. Bij riemen die je onbeperkt kunt spannen is het minder, maar met zelfspanners heb je elke keer problemen.

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Gates riem in de kliko, probleem opgelost...... Het is echte rotzooi. Doe maar eens een vergelijking met de originele voordat je hem monteerd. En ja, er zit verschil in. Op de spanrolzijde zitten bij de originele een ruitprofiel en bij de gates niet. En dat maakt het verschil. Maar ja, ze mogen het niet exact namaken van VW en dan krijg je dit.......

verder, het stuursysteem gewoon aansluiten en vullen met de juiste olie!! Voorwielen van de grond en een aantal keren van links naar rechts sturen. Systeem ontlucht zich dan vanzelf. Niveau controleren!! en na een stukje rijden nogmaals. Je voelt het goed als er nog lucht in zit.

Laat in ieder geval de pomp nooit drooglopen, hij overlijd ter plaatse aan deze aktie.

Dollar (0), 19 jaar geleden

O.K
Bedankt gasten .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.