Ik heb over een dik half jaar terug een nieuwe sachs koppeling in mijn VW golg GTI 16 v laten steken .
Nu heb ik altijd al het gevoel gehad dat deze koppeling zijn krachten niet voor de volle 100 % overbrengt .
Zodus ik heb het gevoel dat ze nog steeds wat slipt.
Soms ruikt de motor precies ook naar verbrand als ik eens echt sportief heb gereden .
Heb ook al eens een schok gevoeld waanneer ik bvb de koppelingspedaal losliet om te vertrekken .
Zodus dat de koppeling precies in één keer aansloeg.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn ?
Ik vind het raar .
Want de voriige koppeling was nog niet echt tot op de draad versleten .
Zou dit aan het vliegwiel kunnen liggen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de drukgroep ook vervangen?? of alleen de frixtieplaat....
1 of meer drukveren van de drukgroep gebroken?
Enkel de frictieplaat.
Het was zo'n setje van sachs .
heb het wel laten doen door een mecanicien die wat in het zwart werkt.
20 jaar
kan ook zijn dat het vliegwiel op is ik zou er in ieder geval drukgroep en lager verv
en kijken naar het vliegwiel
Foute boel dus. De frictieplaat dient als de boel versleten is altijd tesamen met de drukgroep vervangen te worden. Een is namelijk gevolg van het ander. Die veren worden langzamerhand n.l. lam. Ik had zelf een dieseltje met een koppeling die erdoorheenging. (na 280.000 km) de nieuwe frictieplaat was misschien 0,3 mm dikker dan degene die eruitkwam. Oude was dus lang niet versleten. Probleem was gewoon dat de diafragmaveren geen kracht meer hadden waardoor de plaat slipte. Opgelost met nieuwe set met!! drukgroep.
succes met het nogmaals demonteren van de bak.....
sluit mij volledig bij harry aan,
de hele zaak vervangen werkt het beste.
immers nu moet je 2 keer.
de meeste monteurs adviseren dan ook om alles te vervangen in 1 keer.
dit is meestal op de lange duur voordeliger .
Ja ik dacht het ook al dat het aan de drukgroep zou liggen en misschien het vliegwiel dat versleten is
Bedankt hoor.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar