Volgend probleem is sinds kort ontstaan:
In alle versnellingen voel ik bij een toerental van iets onder de 2000 toeren een soort weerstand.
Eerst kon ik deze weerstand nog 'wegtrappen' door gas bij te geven. Na ongeveer twee seconden pakte de motor/riem/wat dan ook? weer op en neemt de snelheid toe.
Inmiddels moet ik terugschakelen en flink gas geven zodat het toerental, als ik weer opschakel, boven de 2000 ligt.
In de hogere toeren'sferen' zit soms ook een kleine weerstand.
Voor een autoleek zoals ik, voelt het alsof je een prop door de motor moet trappen. Als ik wat hogere toeren opzoek, heb ik er veel minder last van.
Alle metertjes staan prima, oliepijl is goed, koelvloeistof ook. Distributieriem loopt nu 70.000 km mee.
Er is tijdens de apk van een maand geleden een 'pil' in de koelvloeistof gedaan, om een paar haarscheurtjes te dichten.
Mijn vraag is of iemand een idee heeft, wat hiervan de oorzaak van kan zijn.
Als er nadere informatie nodig is, hoor ik het graag!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De eerste vraag :
Waar lekte hij koelvloeistof ? Die pil in het systeem doet hem geen goed,het maakt niet alleen scheurtjes dicht maar na verloop van tijd moet je kachelradiator er ook aan geloven ( verstopping )
Bedoel je met dat slecht lopen van de motor dat hij in doet houden ?
Wat je kunt doen is hem eens uit laten lezen en kijken of daar wat uitkomt.
Ook moet het inlaatsysteem lek vrij zijn,dus geen scheurtjes of lekkage's via slangen e.d.
Gr Stefan
Hij lekt koelvloeistof op de plaats waar de leiding vanuit het reservoir het motorblok ingaat.
En het klopt inderdaad dat de motor inhoudt.
Is het moeilijk cq kostbaar om zo'n diagnose te laten stellen? Heb je n idee van prijs?
In ieder geval bedankt voor je reactie!
15 jaar
Laat hem eerst maar even uitlezen en vertel ons de foutcode's.
Wat wel eens voorkomt bij deze motoren zijn:onsteking/kabels/doppen slecht,temperatuursensor,gasklephuis,lekke vacuumslang van rembekrachtiger.
Ik heb 12 jaar met een"pil" gereden dus het kan best goed gaan. Helaas zijn er ook mensen met mindere ervaring!
15 jaar
Dan heb jij mazzel gehad Ted, normaal red je het nooit zo lang..
Een toevoeging kost enkel een paar euro, de ellende achteraf een berg..
15 jaar
Klopt, zulke ervaringen heb ik ook gehoord, wel heb ik een lage dosering toegepast (1/4) en gelijk nieuwe koelvloeistof gebruikt. Wellicht was het daardoor een succes.
Ik ben het met je eens dat je dit soort handelingen tot het laatste moet gebruiken. Beter is om de lekkage op te sporen en te herstellen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar