Advise needed
INFO
Polo Tdi 2001
2 ton gelopen
6 maanden geleden grote beurt gehad
Gloei bougies zijn 3 weken geleden vervangen
Half september nog veilloos door de kleuring gekomen
Rijdt ondanks dat i klote start verder gewoon goed
Garage geeft na een koude start test aan dat hij onderdruk heeft
Auto is al doorgemeten maar ze kunnen electronisch niks vinden
Hij start al zo'n 2 maanden slecht
Symptomen
-Start slecht bij een koude moter ( door veel gas te geven slaat i pas aan, de laatste tijd lukt het niet eens de eerste poging)
-Veel rook bij het koud starten ( wel witte rook )
-Als ik de peilstok of dop van de moter haal komt er ( damp) wat rook uit de moter
-Hij zuipt meer olie als normaal ik schat zo'n liter tussen de 1000 a 1500 KM
Wat kan ik doen om er wat zekerder van te zijn wat het is, zonder het blok te hoeven open maken ( wil me dat geld natuurlijk het liefst besparen) Jaja echte hollander :) ?
Ben me mentaal al aan het voorbereiden dat er een ander blok in moet ( tuurlijk wel zwaar
klote maarja de auto is voor de rest piccobelo in orde).
Als er nog vragen zijn just let me know.
Thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer is een compressie test dan weet je in elk geval meer
[quote=beertje0345]probeer is een compressie test dan weet je in elk geval meer[/quote]
Bedankt voor de zeer snelle reactie
Ja dat is me al aangeraden maar moet daar niet de moter deels voor open ?
gr
Hayco
compressie meten vind plaats via de bougieschacht....
Gr. paul
nee alleen de gloeibougies
Okay dit is dus makkelijker dan ik dacht.
Je meet dus dan de compressie druk, en wat als deze hoog is ?
Thanks
kijken of je geen grote afwijkingen zie tussen de cilinders
het verschil tussen die minimaal gemete waarden en maximaal gemeten waarden mag maximaal 10% zijn
en anders kan je nog een cilinderlektest doen
Cilinderlektester
Ook deze drukmeter wordt op een bougiegat aangesloten.
Hierbij wordt de motor echter niet rondgestart. De
betreffende zuiger wordt op het BDP aan het einde van de
compressieslag gezet. Vervolgens wordt de drukmeter geijkt,
en wordt er druk op de verbrandingsruimte gezet. Zo wordt
het percentage lek vanuit de verbrandingsruimte gemeten. De
mogelijke redenen voor een te groot percentage lek (meer dan
30%) zijn gelijk aan die voor een te lage compressie; lek zorgt
namelijk voor een verminderde compressie.
Heb tussendoor visite, sorry
Bedankt voor de tips.
Ga eens kijken of iemand dit voor me kan testen.
Gaan in dit test gebeuren veel uren zitten ? ALs ik
de garage moest geloven zijn ze hier wel even
mee bezig.
Gr
Hayco
De kosten zullen wel enigzins mee vallen hoor.
De compressie word normaal gesproken lager,denk aan slijtage.
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]De compressie word normaal gesproken lager,denk aan slijtage[/quote]
Niet bij deze km-stand.
Gr. paul
Paul,
Ik wou ermee zeggen dat hij over het algemeen lager word en niet hoger,zoals Hayco in #6 omschrijft.
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Ik wou ermee zeggen dat hij over het algemeen lager word en niet hoger[/quote]
Dat hoeft niet zo te zijn, zeker niet bij deze km-stand.
Mijn Audi staat nu op 311.000km nog steeds volle bak compressie.
Gr. paul
ik zal het nog sterker vertellen het is zelfs zo dat veel motoren bij 100000 km of meer een betere compressie hebben als wanneer ze nieuw zijn. gr john
Echt fijn dat iedereen hier zo snel reageert
Het spijt me als ik veel vragen stel
Maar door de compressie te meten moet ik er dus achter kunnen komen of het de zuigers zijn,
of kan het dan ook nog iets anders zijn ?
Gr
Hayco
niet specifiek zuigers denk aan zuigerveren cilinderbussen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar