Ik heb sinds kort een Passat Variant bouwwjaar 2000. Het weggedrag is 'zoekerig'. Trekt niet naar rechts of links
maar 'gaat ook niet vanzelf rechtuit', veel kleine sturr correcties nodig. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo ronald..
dit kunnen verschillende oorzaken zijn!
uitlijning ? slechte schokbrekers met name aan achterzijde ? stuurkogels ? reactie-stangen voorzijde ? banden ? bandenspanning ? ect,
overgens de passat staat er bekent om! heeft geen superieur weggedrag!
vind ze zelf ook niet echt fijn sturen! (vaag contact met het wegdek)
paul,
Ik onderschrijf de mening van Paul Kelder geheel (reeds met hem besproken). Binnenkort gaat Paul bij mij de boel verlagen (Eibach veren), mogelijk biedt dat soelaas.
Wicher
19 jaar
Zitten er brede en platte (17 inch) sloffen onder, dan is dat de oorzaakt. Deze auto's rijden het beste op de standaard bandjes.
verlagen met aleen veren gaat deze passat echt niet mooier van rijden. eibach is wel 1 van de betere merken moet ik zeggen.
ik sluit mij bij de mening van harry aan. de brede banden hebben de neiging en zeker bij de passat een zoekerig weggedrag te vertonen.
nee wicher rijdt op de orginele banden met velgen 15 inch,
overgens dit type eibach veren zijn geschikt voor het gaan verlagen 30/35,mm met behoud van de bestaande schokbrekers!
paul,
WCP... rammelen ?? hoe kom je daar bij ?
eibach zijn de veren, nauwelijks merkbaar! (kost ook wat) heb je ook wat...
paul,
nogal logische... men levert altijd iets in, met eibach minimaal
met dit soort schrijven overtuigt mij dat sommigen het produkt niet kennen.. vergeet niet.. we praten hier niet over een pepie en kokie verlagingsset! maar daar is de prijs dan ook na..
maar goed.. back to the topic!
paul,
Weer een leuke discussie van voor- en tegenstanders van verlagen.Op www.tdiclub.nl is men overwegend positief over verlagen in relatie tot wegligging. Ik moet vrijdag naar de tandarts, zal de vullingen goed laten vastzetten. Aan een achterasconstructie zal niks te veranderen zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden, volgende week maandag is het zover.
Wicher
19 jaar
klopt allemaal hierboven.. alleen gaat dit op bij de goedkope setjes! noem ze maar op g&m fk, A-pex ect ect, de catalogus van tepper staat vol met die zooi!
van dit alles onderscheid eibach zich, je moet het gaan vergelijken met een orgineel sportonderstel van vw, deze zitten net tussen stug en comfort in.. waardoor het skelter effect wordt weggenomen..
paul,
WCP 178
Ik raak even de kluts kwijt. Eerst lees ik dat de matige wegligging van een passat komt door de achterasconstructie (heb je tips daar iets aan te doen?) en dan lees ik weer dat het monteren voor van een veerpotbrug soelaas zou bieden? Dus zowel de voor als de achterkant van een passat zijn niet om over naar huis te schrijven? De wegligging van een passat wordt dus nooit wat?
Vandaag, 14/11, bij Paul Kelder in Ommen Eibach verlagingsveren laten plaatsen. Het betreft een passat 110 pk automaat 1999. Totale verlaging 3 tot 3,5 cm. De wegligging is duidelijk merkbaar beter geworden, auto is wel wat stugger geowrden maar valt reuze mee. Paul heeft nog wat andere werkzaamheden verricht en rekent zeer schappelijke prijzen.
Wicher
18 jaar
Er zijn nu Conti's gemonteerd met grote regen groeven.
Helpt het bv Michelin banden te nemen (zachtere wang)?
18 jaar
conti is een stuggere band dan de gangbare michelin energie band, dus hij zou in principe op conti's steviger rijden.
of je dit in de praktijk voelt........ is een ander verhaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar