De auto loopt na koude start goed. Na ongeveer 5 minuten rijden verdwijnt plotseling een groot deelvan het motorvermogen. Koelvloeistoftemperatuursensor is in orde.
Lostrekken van stekkers van pingelsensoren en lambda sensor maken niets uit.
Door de regelunit voor de gek te houden door een 2k2 weerstand op de stekker van de tempsensor te plaatsen kan weer 5 minuten met bijna vol vermogen gereden worden. Vervolgens trapt de regelunit daar niet langer in en loopt motor weer zwakker.
Iemand enig idee?
Geplaatst door Pulder (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden
Je zou toch denken aan een defecte tempsensor die het brandstof gedeelte voor de ECU voor haar rekening neemt,ik zou die toch maar eens vervangen indien dat nog niet gebeurd is.
Mvg, jan
Pulder (0), 20 jaar geleden
Hall zender is vervangen en klaar. Was dus een ontstekingsprobleem. Laat ontstekingstijdstip vanwege geen klopregeling.