Kent iemand dit effect?
Vroeger nooit last van dit probleem, en nu plots steekt het de kop op.
Na een tijdje rijden in de regen en niet remmen.
Is de vertraging veel minder dan verwacht.
Het is niet zo dat de wielen blokkeren oid, er moet echt harder getrapt worden op het pedaal, om de gewenste vertraging te halen.
Na een aantal x achter elkaar geremd te hebben, is het probleem weg.
Het lijkt er dus op dat de nattigheid ervoor zorgt dat de
blokken niet lekker pakken op de schijven.
Maar waarom? of is er iets anders aan de hand?
vr gr
Rogier
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou rogier dat komt doordat er een laagje water op de remschijf krijgt en dit moet je er is afremmen het zelfde heb je als de auto een poosje stil gestaan heeft en je dan de eerste keer remt ; zo aan je verhaal telezen kan het geen kwaad maar het is altijd verstandig om je remmen even natekijken zodat je zeker weet dat je remblokken en schijven goed zijn ; is dit allemaal in orde dan hoef je er geen zorgen over temaken en in het andere geval weet je dan dat je de boel moeten repareren.
sukses jan.
Inderdaad Jan, het heeft er alle schijn van dat het door het water komt.
Maar het vreemde is, ik heb dit effect nog nooit gehad met een
andere auto, en ook vroeger met deze auto geen last.
Rogier
18 jaar
ik durf niet voor 100 procent met zekerheid tezeggen maar bij de eene auto komt het wel en bij de andere niet voor ; ik kan jammer genoeg niet verteller waardoor dit bij de eene wel en de andere niet ontstaat maar als alles inorde is dan weet je hoe het zit en hoef je je er niet bezorgt over temaken
groetjes jan
moet niet nodig zijn!
ik heb en ken het probleem ook niet bij de passat, kennerlijk is er dan toch wat anders aan de hand. die auto's remmen als een blok, OOK BIJ REGEN..
paul,
Van dat water komt vaker voor bij de passat
wat veel gedaan wordt is van de remblokken eenschuine kant aan schuren
is vaak al gedaan door fabriek maar soms ook niet
en brembo max is niet de oplossing die schijven VRETEN blokken (eigen ervaring)
18 jaar
Heb nog nooit een VW of andere auto gehad die bij regen niet of slecht wilde remmen. Volgens mij moet je het ergens anders zoeken. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je probleem in je remdelen zit.
@thomas
als jou verhaal zou kloppen? dan herkende ik deze klacht, overgens dan zou het op deze site regenen met dit soort vragen! en had de fabrikant (remblokken) daar zeker op in gespeeld.
we hebben hier te maken met een incidenteel geval..
paul,
Heel misschien scheurtje in vacuumslang? Kan dat bij dit type, Paul? Dit is een voor mij onbekend fenomeen!
scheurtje lijkt me niet logisch Sytze, aangezien er bij droog weer
geen enkel vuiltje aan te lucht is :-)
Zelf zat ik te denken aan "verglazing" van de blokken (door een keer hard remmen)
Bij droog weer merk je dat misschien niet, en bij nat weer net wel?
Iemand ervaring met een glazuur laagje op de blokken?
(moet je dat bv ook bij droog weer onmiddellijk kunnen merken?)
vr gr
Rogier
18 jaar
Blokken vervangen, kan een wereld voor je open gaan. Door het nieuwe rijden komt verglazen vaak voor. (je poetst in plaats van remt.)
@ wcp 178
Ferodo ds2500 blokken
na 5000km blokken weg
rijdt nu met geper schijven en dezelfde blokken 15000km
das een groot verschil
18 jaar
Pfffffff, sorry hoor, maar wat kan er geneuzeld worden! Neem nu mijn eigen Passat als voorbeeld: heeft nu na montage van nieuwe schijven EN blokken (via dealer) 100.000 km gereden. Blokken worden morgen vervangen maar hebben mij nog NOOIT in de steek gelaten! Geen verglazing of STAAR op mijn blokken! Gewoon zo nu den dan eens even wat later maar vooral stevig remmen; daar heb je geen gegroefde schijven voor nodig.......
18 jaar
Ben het met klaas eens, ik heb eentje met 95000 km, 2 sets blokken van de dealer versleten en voor de apk zijn de schijven nu ook aan de beurt. Remt nog steeds perfect, als je zo af en toe die rem ook maar eens echt gebruikt.
Ik rem altijd als een oude vent, dat wil zeggen veel op de motor en altijd licht bij remmen.
Nooit geen problemen gehad door verglazing of staar of zoiets.
Vijf volkswagens gehad en op deze manier geremd, nooit geen problemen gehad.
Gewoon altijd origineel vw blokken en schijven gehad.
Nu rijd ik een jap en is het verhaal niet anders.
Bij een gewone doorsnee autos ga je toch geen brembo en dergelijke monteren, dat is toch allemaal weggegooid geld.
En net wat Paul zegt, als er meer last van hadden stond de hele site er vol mee.
Is het kwalitatief wel goed wat er gemonteerd is?.
Origineel of imitatie?.
18 jaar
is origineel spul, door de gragae gemonteerd geweest. :-(
Rogier
18 jaar
Wcp het is gewoon een rechttoe rechtaan passat.
Het is geen formule 1 auto.
Dan voldoet het fabriek afgeleverde rem systeem echt wel goed.
Om dan op een gewone auto afwijkende blokken en schijven te gaan monteren die passen bij een auto met een veel hoger vermogen, dan vind ik dat weggegooid geld.
18 jaar
Dit probleem is bekend bij de dealer; hier is een technische melding van. Het kan dus voorkomen dat je na dat je auto in de regen heeft gestaan de eerste meters beroerd remt, houdt dit langer aan dan is er natuurlijk iets anders aan de hand.
Er word geen oplossing voor gegeven(het is constructie gebonden).
Dank u volgwagen.
Vreemd dat er vroeger nooit problemen zijn geweest maar ala.
thxs Rogier
18 jaar
beetje laat, maar lees het nu pas. we hebben ook een passat rijden waarbij al een poosje over dit fenomeen geklaagd werdt. daar zijn toen het voor onderhoud nodig was rondom de schijven en blokken vervangen(orig vw) en het probleem is nooit meer teruggekomen. verklaren kan ik het verder ook niet. het was een vr5 waar ook niet echt truttig mee gereden wordt.
grt, harry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar