Beste heren.
Wie heeft er voor mij een paar afstelgegevens voor een 1800 16V KR ?
ik ben met name op zoek naar de standaard waarde van bv de Spinkop,er is aan de benzine toevoer gekloot en krijg hem met geen mogelijkheid meer fatsoenlijk aan het lopen!
ook had ik graag wat schema's van hoe de vacuum/lucht slangen horen te zitten,dus de aansluitingen op de inlaat,stappenmotor e.d.
het probleem is alvolgt
starten zowel warm als koud geen probleem,maar zodra ik ong 2500-3000 maak egaal wanneer dan begint hij hevig te pruttelen,dit word erger als ik bv het licht en blazer aanzet!!
heb alle aardepunten,aansluitingen gecontroleerd,ook op de accu!geen valse lucht of defecte pakking!denk zelf dat het ergens aan de ontsteking ligt?had hem vanmiddag ervanaf gehaald maar krijg hem zelf niet uitelkaar gehaald,wel heb ik hem met remreiniger schoongemaakt!
om even terug te komen op mijn vorige vraag:
welke kabel moet ik trekken om de toerenteller weet te laten werken ?krijg deze niet meer aan de gang,vandaar dat ik een nieuwe kabel wil trekken van onder de motorkap naar cockpit!
maar nu is mijn vraag:waar zit deze op aangesloten en waar moet deze naar toe?gewoon buiten de zekeringkast om!
ben hier al een tijdje mee aan het aarzelen maar telkens tevergeefs!
bedankt alvast!
Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De klacht die je aangeeft dat de motor onregelmatig gaat lopen zodra er verbruikers worden ingeschakleld kan wellicht te maken hebben met een lekke vacumm membraam die op de ECU zit gesoldeerd en die er zorg voor draagt dat de ontsteking word vervroegd en als deze lek is zal daardoor de onsteking te laat komen tye staan met alle gevolgen van dien.Ik heb het zelfde probleem gehad en dit opgelost door een vacumm bijpas te maken buiten deze menbraam om,zodat ECU blijf behouden en de ontsteking toch weer vervroegd werd in een bepaald toerengebied,,,was wel lang zoeken.
De toerenteller komt dan later wel deze klacht is belangrijker en het kan schade aan de gehele motor geven als je er niets aan doet.
Ik heb dat elders ergens uitgebreid op de site gezet hoe ik dat gedaan heb,als je het niet terug kunt vinden hoor ik het wel en zal je proberen op weg te helpen indien het die storing mocht zijn, ik had overigens de groene vacummm bal als bijpas gebriuikt van een Audi 80,het werkte weer perfect.
Succes
Als er flink aan de KE-jetronic gekloot is (zoals je dat zelf aangeeft) kun je beter naar iemand gaan met kennis van deze systemen. Als je er nog nooit eerder mee gewerkt hebt ga je deze niet zelf goedkrijgen. Wat je ook doet, hij gaat al beroerder lopen.
Zo te horen werkt de stationairtoerenstabilisatie niet en of loopt het systeem te arm.
Bosch servicedealers hebben nog wel eens aardig verstand en ervaring met deze systemen.
Snowman
ik heb nog zo'n bijpas liggen van een 8V maar daar hoort een stekker op te zitten!kan ik deze dan bv. aansluiten op de + en - ?of hoe werkt dat precies ?heb met een stroboscoop lamp gekeken naar de ontsteking,als de de tandjes telt op het nokkenastandwiel staat hij niet precies gelijk met het merkteken maar 3 tandjes verder naar rechts,met de klok mee dus,voorontsteking.hoe verder ik de onsteking vervroeg,hoe sneller hij op het gas reageerd en hoe beter hij loopt,niet te ver draaien want dan staat hij zo vroeg dat hij onder het starten even stopt en is dan net alsof de motor vasthangt,maar dat komt omdat hij dan veel te vroeg staat!zet ik de ontsteking gelijk met het streepje of ietsje vroeger dan is het net alsof de motor zwaar loopt en reageerd dan langzaam op het gas!
maar wat heeft dat bijpas dan met de stroom te maken ?de vacuum is toch hetzelfde?hetzelfde met de stappenmotor,als ik deze aansluit gaat hij misschien 3000 toeren lopen en krijg hem dan niet meer langzamer.maar dat mag het probleem niet zijn,want heeft altijd perfect zo gelopen!
ik hoop dat ik er wat verder mee kom.
en bedankt.
18 jaar
De vacumm heeft (iid) niets met stroom te maken maar word afgetapt vanuit het inlaat spruitsuik ofwel de aanzuigbuizen die over de motor lopen en de membraam zit vast op de ECU, en na vacumm gezogen te hebben stuurt deze een stroompje vanuit de ECU naar de ontstekingsunit om deze dan te vervroegen,,,,kun je het nog volgen..Maar zoals ik hoor heb je wellicht twee problemen met deze ''KR'' motor,zorg dan eerts dat je een andere spinnekop krijgt op de sloop en of een complete waaraan nog niet is gesleuteld.
En ga dan verder zoeken of daadwerkelijk de vacumm vervroeger van de (ECU) defect is geeft het lijkt trouwens dezelfde storingen te zijn die ik destijds had zoals je aangeeft.Ik heb toen eerst ook de ontsteking iets vroeger zetten door (dmv) verdeeler te verdraaien en toen liep de motor ook weer tijdelijk goed en trok ook weer door.Ik kwam bijna geen kruising goed meer over het voeld dan net of de handrem erop getrokken is.Ik heb deze auto 10 jaar gehad vandaar ken deze motoren goed en heb bijna alle denkbare storingen gehad aan deze snelle GTI van destijds.
Het is jammer dat je dat verslag niet kunt vinden daar stond alles duidelijk in,zorg dat je eerts de inspuiting in orde krijgt en dan ga je de ontskening verder controleren en dan kom je toch bij de Dealer terecht die kan teminste uitlezen of dan werkelijk de ontsteking veel te later gaat staan nadat er veel verbruikers zijn ingeschakeld.
18 jaar
vucuum e.d. werken prima!!
heb gewoon schema's en wat afstelgegevens nodig..en de aansluiting van de toerenteller zoals mijn VRAAG is..
18 jaar
Stefan schreef> starten zowel warm als koud geen probleem,maar zodra ik ong 2500-3000 maak egaal wanneer dan begint hij hevig te pruttelen,dit word erger als ik bv het licht en blazer aanzet!!
heb alle aardepunten,aansluitingen gecontroleerd,ook op de accu!geen valse lucht of defecte pakking!denk zelf dat het ergens aan de ontsteking ligt?
Ik had begrepen uit jouw boven staande vraag dat je niet alleen naar een schema vroeg maar tevens een klacht had die je graag opgelost ziet,zoals omschreven en of is mij uitleg dan nu overbodig geworden.
18 jaar
ja dat klopt wat je zegt,
maar je zij zelf ook dat ik eerst dit probleem eens moest oplossen voor ik aan de toerenteller moet beginnen.onderdelen zijn zo gehaald,maar voor ik dat doe wil ik het nog één keer zelf proberen en vandaar die afstelgegevens..
dat gepruttel wat hij deed met de verbruikers aan is nu grotendeels verholpen,ontsteking stond verkeerd,merktekens op de poulie's.alleen dat probleem met de afstelling van de lucht-benzine toevoer is nog aanwezig!
zeker zijn alle tips welkom en niet overbodig!
maar kan zelf ook wel bedenken wat het wel en niet kan zijn,maar daar heb ik geen schema's mee..
wat moet de benzine druk overigens zijn van deze auto ?
18 jaar
Stefan,
Ik heb alle gegevens van deze auto onlangs weggegeven aan een andere GTI fan,ik kan wel gissen naar de brandstdruk maar daar heb je ook niets aan.
Wel weet ik nog dat de restdruk in het systeem belangrijk is voor een goed werkend geheel van de inspuiting en die wil nog wel eens teruglopen,of een slecht werkend zuigertje die in het hart van de spinnenkop zit... en of de brandstof drukacumulator... is ook een belangrijk onderdeel.
Succes ermee
18 jaar
snowman
wat bedoel je precies met drukacumulator ?
is dat dat kleine 'pompje' naast de spinkop ?
jammer dat je de gegevens niet meer hebt,maar dan moet ik toch maar even wachten ben ik bang,
maar toch bedankt
18 jaar
Stefan,
Nee die is het niet...de drukaccumulator zit(achter je achteras) naast de branstoftank het lijkt net een brandstoffilter met twee knelkoppelingen eraan die houd het gehele systeem onder een restdruk.
18 jaar
de opvoerpomp is naar mijn mening in orde en werkt gewoon.
18 jaar
is de opvoerpomp in de tank wel in orde?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar