Volkswagen Golf V: Wiellager

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Ik heb een VW Golf 5 van 2006 en moet het wiellager links voor vervangen, kan iemand mij aangeven hoe ik dat het makkelijkst kan doen.
Als ik het goed heb bestaat er een set die je zo in kan bouwen zonder lagers in of uit te persen.
Ik heb een uitvoering met 4 torx bouten, welke maat weet ik zo niet.

Alvast bedankt voor het reageren.

Met vriendelijke groet,

Henk Derksen

HJDerksen

Geplaatst door HJDerksen (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Dikke centrale bout in het midden loshalen (let op, deze zit vaak heel erg vast als het een 12 kant is).
Wiel eraf.
Remtang en remklauw losschroeven en ergens aan opzij hangen aan een ti-wrap oid.
Remschijf verwijderen.
Stuur verdraaien en dan de 2 torx bouten loshalen met een lange torxdop.
Dan stuur andere kant en de overige 2 loshalen.
Dan paar tikjes op lager en je trekt hem zo van de aandrijfas en het fusee stuk weg.

HJDerksen (0), 10 jaar geleden

Beste Richard,

Bedankt voor deze uitéénzetting, aanstaande zondag ga ik hem verwisselen.
ik laat nog wel even weten of het gelukt is.

Groeten Henk

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Succes maar zorg er wel voor dat je een goed passende dop hebt en van de juiste lengte zodat je er mooi voor komt en dus zodat je ze alle 4 in 1x goed losdraait. Als je dit fout doet draai je de kop rond en dan wordt het allemaal wat lastiger en zorg ook voor een momentsleutel zodat je ze op moment vast kan zetten, weet juiste moment niet uit mn hoofd, denk iets van 90 NM en dan 90 graden verder draaien maar dat moet je even navragen. Let wel op, hier rust je auto op dus monteer alles wel zoals het hoort.

HJDerksen (0), 10 jaar geleden

Ik heb nog even nagevraagd wat het aanhaal moment is van de torxbouten dat is 70 Nm + 90 graden en voor de centrale centrale bout is dat 200Nm + 180 graden.

V4-lover (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja en dat is heel erg vast. Ik kreeg de 180 graden niet er bij.
Zat aan iets minder.
Ook steeds nieuwe bout gebruiken denk ik.

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Met goede gereedschap red je dat wel maar als je hiermee ervaring hebt en het kwa nm gevoel ook kent dan kan je zonder en dat doe ik eigenlijk ook altijd dus als je er iets naast zit dan maakt dat niet echt veel uit. Maar nieuwe bouten zou ik ook doen idd.

HJDerksen (0), 10 jaar geleden

mensen, bedankt voor jullie reacties het wiellager zit erin en ging eigenlijk best vlot dankzij jullie aanwijzingen
De centrale bout heb ik met 200 Nm en 110 graden (verder kreeg ik hem niet) aangedraait.

Met vriendelijke groet,

Henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.