close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: witte rook en krakend rinkelende motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI

dag iedereen ik heb een golfje tdi 90 pk met 311000 km erop heb net koppeling verandert en olie (5w30) ververst 3 maanden later krijg ik het olie signaal toen heb ik eigenlijk olie 10 w40 een half litertje( ik hoop dat dat geen kwaad is) maar dat was een week geleden ,vandaag begon mijn auto raar te doen met rijden zoals trok niet meer op en er was een geluid wat ik niet precies kon horen om te zeggen hoe het klonk,maar eenmaal na mijn werk doe ik dus die halve liter erin en rij weg ,begon de uitlaat te dampen in witte rook waardoor ik ook heel veel druk verloor uit de motor ,ik ben gestopt om te kijken wat er was ,maar er bleek geen olie in de koelvloestofbak te zitten dus ik dacht van terug snel naar huis rijden voordat het erg wordtnog geen 2 km van huis hoorde ik een kraakend gerinkel uit de motor waardoor ik uit paniek de motor uit deed heb een vriend gebeld om mij naar huis te trekken onderweg naar huis wilde ik even starten om terug te kunnen remmen bleef dat gerinkel sindien heb ik de auto niet meer gestart om grote stukken te voorkomen , wie weet raad hiermee of heeft er ervaring mee ,groetje yassin

Geplaatst door

carpcfreak (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Yassin

Heb je gewoon op het blote oog olie bijgevuld ? of was het oliepeil te laag en heb je erna olie erbij gegooid ?

Witte rook duid meestal op waterverlies ( Koppakking ) kijk eens of er nog genoeg koelvloeistof aanwezig is ? Verbruikt hij olie,rookt hij blauw,en een teveel aan diesel geeft zwarte kwalm.

Ik lees ook dat de auto geen trekkracht meer heeft ?

Zou er even iemand naar laten kijken,voor je de motor en dalijk meer kapot maakt..

Maar een krakend gerinkel kan nooit goed zijn..dus wees even voorzichtig

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

onderste poelie vd krukas goed controleren
de boutjes kunnen loslopen
kijk ook naar de centrale bout
panrol vd multiriem
dynamo poelie
en dat roken kan komen door een lekke turbo keerring
een gescheurde slang

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

heb gewoon met het blote oog olie bij gedaan toen het lampje brande,en ik heb hem gepeild en hij ios kurkdroog en ook vind ik olie plekken onder de auto,ik heb de water nagekeken en er is nog genoeg koelvloeistof erin ,maar hij is niet vermengt met olie,en de turbo werkt normaal denk ik ,hij fluit ... de slangen lijken ook in orde,de meeste zeggen de kleppen zullen wel krom zijn

carpcfreak 0

15 jaar

ik weet niet precies of het witte rook was of blauwe,ik weet wel het stonk naar olie groetjes en bedankt voor de reacties

carpcfreak 0

15 jaar

naar een garage slepen en hun naar laten kijken. ik ben wel bang voor je turbo.
een keer ook gehad alleen toen was het al veelste laat. boutje was losgelopen waardoor de compresserwiel los zat en alles kapot heeft gedraait. de hele inlaat en uitlaat zat onder de olie. slangen van de inlaat trokken bij gas geven zelf vacuum. hiernaast kwam er een mistbank achter de auto uit.

je schrijft geen vermogen, olie bijgevult, geratel. dan denk ik dat de turbo of iets anders, oliepomp?? kwapot is. in ieder geval iets wat draait en in de buurt van de olie

",maar er bleek geen olie in de koelvloestofbak te zitten dus ik dacht van terug snel naar huis rijden voordat het erg wordtnog geen 2 km van huis hoorde ik een kraakend gerinkel uit de motor waardoor ik uit paniek de motor uit deed heb een vriend gebeld om mij naar huis te trekken onderweg naar huis wilde ik even starten om terug te kunnen remmen bleef dat gerinkel sindien heb ik de auto niet meer gestart om grote stukken te voorkomen , wie weet raad hiermee of heeft er ervaring mee ,groetje yassin"

Is de motor soms oververhit geweest, je hebt het in bovenstaande over koelvloeistofbak die leeg was, echter daar hoor natuurlijk geen olie in. Misschien kun je iets duidelijker zijn met je uitleg.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Owww..ik lees dat het olielampje gebrand heeft ????

Ben bang dat het een dure grap gaat worden..het geratel wat je hoort zal afkomstig zijn van de drijfstang/krukaslagers..omdat je zonder of met te weinig olie hebt gereden..met een beetje pech zijn er meerdere dingen kapot of beschadigt..niet meer starten en de carterpan demonteren of laten doen..!!

stefan84 0

15 jaar

dag hans ,mijn koelvloeistof is nog op peil,ik had het over de jwen de colas de meesten zeggen van kijk of er geen olie is terecht gekomen bij de koelvloeistof ander is het de colas

carpcfreak 0

15 jaar

mijn gevoel zegt dat stefan gelijk heeft over mijn probleem,maar hoe komt het dat ik na 3 maanden geen olie heb meer in de motor,terwijl ik nu ongerveer 4 a 5000 km heb gereden met de nieuwe onderhoud,ik heb nooit lekkage gehad van de olie

carpcfreak 0

15 jaar

eergisteren deed ie t nog
hoe kan t dat ie nu stuk is
dat is altijd
vandaag goed
morgen wil ie niet meer
je kan je beter afvragen
hoe los ik t op
maar ik zeg
niet te veel tijd in steken
gewoon een sloop motor erin en rijden

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

daar dacht ik ook aan ,maar nu is de vraag kan ik er een 130 pk in zetten met zijn 6 bak,moet ik dingen aanpassen aan de carosserie of alles ishet zelfde

carpcfreak 0

15 jaar

Dat is zeker te doen yassin

Ik zou eerst eens even kijken wat nu het probleem is,en dan heb je 2 optie's

1 als het niet te duur is,gewoon repareren..

2 andere motor kun je altijd nog halen,maar wie weet wat daar mee aan de hand is ?

Ik vermoed dat de lagers en eventueel de krukas ingelopen zijn door geen of te weinig olie.

stefan84 0

15 jaar

ik hoop niet te dure stukken ,wat mag ik uitgeven aan een 130 pk motor met een 6 versnelling,dus rode D en I
groetjes

carpcfreak 0

15 jaar

[quote=carpcfreak]wat mag ik uitgeven aan een 130 pk motor met een 6 versnelling,dus rode D en I[/quote]
Tussen de 2250,- / 2750,-

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

waaaaat en de goedkoopste motor gewoon 90 pk

carpcfreak 0

15 jaar

[quote=carpcfreak]waaaaat en de goedkoopste motor gewoon 90 pk[/quote]
De goedkoopste, moet je toch gauw rekenen op 1250 / 1500,- (complete motor) deze motoren hebben dan al wel wat km gelopen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

kan ik beter een andere auto halen,dit is echt een dure grap,bedankt paul voor je reactie

carpcfreak 0

15 jaar

Een andere auto halen ?

Kost iets meer dan +/- € 2500,-

stefan84 0

15 jaar

hoi allemaal ,mijn motor is gemaakt en bolt weer lekker ,trekt zelfs beter op
het probleem lag aan de turbo,de kleppen zijn vast gelopen,ik heb een andere turbo op gezet en klaar was kees
groetjes en bedankt aan iedereen die geholpen heeft

carpcfreak 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.