Volkswagen Golf IV: Zeer veel sludge

Bouwjaar: 1999

Ik heb last van veel sludge(vocht) onder mn oliedop.
Ik verlies geen koelvloeistof dus de koppakking is goed.
Er is onlangs wel olie ververst toen hij een beurt kreeg,
kan het zijn dat er verkeerde olie in zit en welke olie hoort er eigenlijk in?

Golf IV,1.6SR/16V,Benzine,1999(AKL-motor)

mvgr, Joost

JoostD

Geplaatst door JoostD (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Een keer een ritje van 200 Km en hij is brandschoon, dit probleem komt veel voor bij motoren waar de olie de bedrijfstemperatuur nooit van haalt. (duurt meestal wel een km of 15 voordat de olie echt warm begint te worden)

JoostD (0), 19 jaar geleden

neej ik rijd nooit echt korte afstanden en mn motor komt eigenlijk altijd wel op temperatuur. Dus dan is niet t probleem pas n paar honderd km gereden en het zelfde.

gr. Joost

dion234 (0) PRO, 19 jaar geleden

Zal toch gewoon condens zijn in de motor (gewoon uit de buitenlucht). Dit is vrij normaal.

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

hey joost auto 2e hands gekocht ?
zoja meschien heeft de voorige eigenaar er kleine stukjes mee gereden
je hebt hier ook speciaal reinigings middel voor
maar dit moet je wel doen in combinatie met vervangen van de olie en filter
su6 maurie

Barry826 (0), 19 jaar geleden

Heb ongeveer hetzelfde met mijn 1.6SR (AKL) uit 1999. Bijna 120.000km. Zag gister wat olie in de garage liggen. Natuurlijk even olie peilen. Inderdaad, oliepeil was gezakt. Dus even wat olie erbij. Toen ik de vuldop eraf had bleek die helemaal onder de zooi (sludge) te zitten!! Net even de motor gestart => zeer veel vocht uit de uitlaat... Ik rij er iedere dag zo'n 20 km snelweg mee, dus hij wordt wel altijd goed warm lijkt me?
Zijn dit tekenen van een lekke koppakking???
Dit kan toch niet bij een Golf die pas 120dkm gereden heeft en altijd netjes warm gereden wordt en zelden boven de 4000 toeren komt (nooit boven 5000)?!?!?!?
Wordt een duur grapje ben ik bang......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.