Volkswagen Golf 3 VR6 AAA: Zoineens een paar cilinders die niet meer meedoen!

Bouwjaar: 1993

Probleem opgelost, auto begon nu echt constant in te houden, dus kon ik gericht zoeken met als resultaat:bobine kapot.

Desmoerick

Geplaatst door Desmoerick (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Voorstel om alle zes bougies er eens uit te halen en naar de kleur daarvan te kijken,indien diverse bougies een afwijkende kleur hebben dan is er iets mis met de verbranding b.v bij te veel brandstof dan zijn ze zwart en bij te veel olie verbruik zij ze vet en nat met koolaanslag enz....DE bougie kabels zijn in dit geval ook belangrijk mogen niet lek zijn!

Aan de kleuren van de bougies kun je deels de conditie van de verbranding aflezen,bij een goede verbranding en zonder te veel olieverbruik en een goede compressie moet een bougie naar een lange rit donkerbruin van kleur zijn, op het keramiek v/d electrode.Wat voor een merk en soort type heb je nu gemonteerd en hoe lang zitten deze er al in?

Mvg, JM

Michel7781 (0), 20 jaar geleden

Ik heb al eens meegemaakt met een Corrado VR6 dat er een slecht /geen contact was in de multistekker voor de motorelektronica welke naast de motor geplaatst is. Hierdoor kunnen injectoren kortgesloten worden, waardoor ze niet of slecht funtioneren.Misschien is dit ook het probleem met jouw auto ?? Gr. Michel

Desmoerick (0), 20 jaar geleden

Hallo Michel,

Wat jij zegt kan interessant zijn, welke multistekker bedoel? Die (als je ervoor staat) draaimultistekker rechts van de motor boven het electrische waterpompje of de multistekker bij de ECU?

Groet Erick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.