auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S80: 284: ECM-0039 Regelsysteem turbocompressor. Doorstroming te hoog

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 D aut.

Sinds een jaar, maar hoe langer hoe meer, schiet de motor in de noodloop.
Hetzelfde probleem als http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... met exact dezelfde verschijnselen.
Omdat dat probleem van 2007 dateert, heeft de moderator dat probleem gesloten.
(Sorry Herman Scholten Volovo, ik heb je antwoord niet kunnen lezen).
Echter, ik ben wel benieuwd of de uiteindelijke oplossing inderdaad te maken had met vaccuum slangen, en zo ja, welke.

Voor de volledigheid, hierbij de verschijnselen:
Rustig rijden, geen enkel probleem.
Bij elke helling, gaat ie in de noodloop.
Melding: motor management.
Zolang hij niet in de noodloop zit, trekt ie goed.

Luchtmassameter is al vervangen.

Niet echt leuk als je om de 6 weken in de Ardennen moet zijn.
En met vakantie gaan met de caravan zal een lijdensweg worden.

Geplaatst door

FvdL (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Foutcodes uit laten lezen bij de Volvo-dealer en van daar uit verder zoeken !!

Beste Volvo specialist,
Ik had al een aantal keren de foutcodes uit laten lezen bij de Volvo dealer.
Vooralsnog komen ze er niet uit.
Ik heb volgende week weer een afspraak om verder te zoeken, helaas tegen uurtarief.
Dus als iemand mij naar een mogelijke oplossing kan sturen, dan hoor ik dat graag.

FvdL 0

15 jaar

lijkt op een probleem van je atmosferische druksensor die tevens bij die motoren ook als laaddruksensor word gebruikt.
als er voor de rest geen luchtlekkages zijn en je intercooler is ook heel en je turboregelventiel is goed dan kun je dat natuurlijk al uitsluiten.
dus controleer eerst alle slangen die vanaf je turboregelventiel gaan en of je geen luid gesis hoor voor bij de bumper.
is dat goed dat de parameterwaarden controleren van de sensoren en kijken of deze binnen de waarden vallen.

Herman BMW 0
badge

15 jaar

Beste Herman,
Na een derde keer bij de dealer geweest te zijn is het probleem binnen een kwartier opgelost. Een (andere) monteur ging verder kijken in het computer diagnose systeem in plaats van zelf wat te verzinnen. Een van de eerste aanbevelingen was om te onderzoeken of alle (vacuum) slangen rond de turboregelventiel wel in orde zijn. Bij het lostrekken van het slangetje van de regelventiel bleef er een stukje slang achter. Nieuwe slang en toen had de auto weer vermogen als nooit tevoren. Het slangetje bleek deels gescheurd te zijn. Ik heb wel om een nieuwe slng gevraagd in plaats van de oude slang opnieuw te gebruiken. De auto heeft nl. al 380.000 km gelopen en ik vond het oude slang niet meer te vertrouwen. De auto rijdt nog steeds als een tierelier.
De dealer heeft het (terecht) niet aangedurft om weer een rekening te sturen.
Dank voor het meedenken.
FvdL

FvdL 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.