Hallo,
De aanjager ging plotseling voluit blazen en kon hem met de standenknop niet meer reguleren. Alleen op 0 zetten werkte wel nog. Verder doet de airco, temp-instelling en de luchttoevoerpositie het nog gewoon. 1 dag later blies er helemaal niets meer door de luchtroosters. Ben vanmiddag naar de garage geweest en de foutmeldingen laten uitlezen. Meldingen waren ong: ...To High en ...to low. Hebben bij de aanjager zelf de weerstand gecontroleerd. Deze maakte geen massa. Hebben via een kabel direct met de accu verbonden en massa gemaakt bij de weerstand. De aanjager sprong aan. Niet kapot dus. Heb een vervolgafspraak staan voor de auto te brengen. Ik wil via deze weg de monteur een handje helpen omdat hij niet zeker wist waar hij moest gaan zoeken.
Mijn vraag: Zou een nieuwe weerstand het euvel oplossen of is er iets anders aan de hand (massaprobleem?).
In andere berichten op het forum kan ik niet exact een oplossing vinden.
Alvast bedankt voor de tips
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kachelweerstand gebruik de zoekfunctie maar en je zult de zelfde klachtomschrijving krijgen.
Inderdaad vaak de kachelweerstand die stuk gaat, maar ik heb ook al diverse malen meegemaakt (en daar was toen ook een schrijver van) dat je CCM(climate controle module) de storing veroorzaakte
Bedankt dusver voor de tips. Ik laat nog weten of het gelukt is.
11 jaar
Perfekt! Loopt weer als een zonnetje! Kachelweerstand gewisseld. Deze was kapot. Bedankt voor de Tips!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar