Volvo V40: Aanjager max speed, niet regelbaar/uit te zetten nu uit

Bouwjaar: 2003

Volvo V40 2003: De aanjager, climate controll ging max speed draaien en was niet zachter of uit te zetten.
De volgende rit deed hij helemaal niets meer.
Schema's gevonden op Internet en er zijn naar mijn idee 4 belangrijke componenten:
1 De CCM module waar de regelknoppen voor ventilator, temperatuur, airco , stoelverwarming op zitten. Bij mij type 30638411.
2 Kachelweerstand / transistor, type 30864189
3 relay max. Fan speed van Omron 521A043 12V 20A 29Y2DK, via de massa geschakeld!
4 De ventilator zelf. Hangt dus direct, nou ja via relay en zekering, aan de +

Wanneer ik het relay max fan speed overbrug Door op de stekker zwart met zwart/wit te verbinden gaat de aanjager wel op volle snelheid aan. Conclusie aanjaagmotor niet defect.

Ik verdacht de Kachelweerstand, maar op de sloperij twee andere gehaald en ik meet op de pootjes voor de stekker het zelfde als bij de mijne, er vanuit gaande dat op op de door piep stand meet zoals je een transistor meet.
he, ik ben nu ohms aan het meten en meet wel verschil! Maar de twee van de sloop zijn ook weer verschillend, 6 respectievelijk 20 Mohm en op mijne niets.
maar even in bouwen dan.

Mijn vraag is of iemand de syptomen kent en weet wat er defect is.
tweede vraag, weet iemand het uitgangssignaal 1.26 rood/zwarte draad van uit de CCM module naar de transistor?
Ik hoopte bijvoorbeeld 0 tot 5 volt te kunnen meten als je aan de standen van de ventilatieknop draait, maar ik meet vrijwel niets. 0,15 Volt onveranderd. Ik zou denken dat de CCM module stuk is, klopt dat?

vons

Geplaatst door vons (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

vons (0), 8 jaar geleden

Transistor of Kachelweerstand, hoe het ook mag heten, is vervangen en hij doet het weer.
Zit onder het dashboardkastje. ]

Highway (155) PRO, 8 jaar geleden

kachelweerstand defect. Kleine kans dat de regeleenheid defect is.

vons (0), 8 jaar geleden

@highway. Jeb. Zoals ik al schreef. Die was het id. Bedankt voor je input.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.