Goedenmorgen, mijn naam is Rodney en ik ben al een tijdje op zoek naar een volvo v70.
Nu heb ik er een zien staan op internet met maar liefst 290.000 km is dit verstandig om te kopen? (ze zeggen dat je 4 ton gemakkelijk met een volvo kan rijden).
Zo ja, op welke onderdelen moet ik goed letten en welke zou ik direkt voor de zekerheid vervangen?
Wie kan mij helpen met deze vragen?
Mvg Rodney (Middelburg)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
morgen rodney wat betreft de km van deze wagen dat hoeft nog niet meteen een probleem te zijn maar mijn vraag is hoeveel km rij je zelf zo ongeveer in een jaar want als je zelf veel km maak zou ik hem laten staan want hou er wel rekening mee dat de onderhouds kosten veele maalen hoger zijn dan bij een wagen die 100000 km heeft gelopen laat deze wagen als je tot een koop overgaat even goed door een dealer bekijken deze kunnen je vaak al iets meer vertelen over aan komende kosten zoals koppeling conditie motor / olie lekkage versnellings bak etc dat is van de buiten kant vaak niet te zien
Nog een toevoeging, de motor is het probleem niet gaat eindeloos mee.
De rest eromheen gaat meestal kapot en kost ook genoeg.
En met deze km stand kun je goed aan de beurt zijn en moet je volvo centjes verdienen om er mee te kunnen blijven rijden.
Voor de rest sluit ik me bij Max aan.
17 jaar
Hallo jongens, bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf ook aktie ondernomen en het 850 forum doorgespit.
Conclusie, het kost een vermogen om een volvo met een hoge kilometerstand te onderhouden.
Morgen ga ik naar Gouda, daar staat bij een garage een Volvo v70 zilver met 178000 te koop uit 1999.
Ik hoop dat het wat is.
Als ik wat weet dan mail ik wel even.
Groeten Rodney (Middelburg)
17 jaar
,als je nieuw niet kunt betalen kun je hem gebruikt niet onderhouden, dit is een oud gezegde van een boekhouder en volgens mij heeft die beste man nog gelijk ook kijk allen is wat de onderdeelen voor z,on wagen kosten dus de simpele dingen als banden uitlaat remdelen dit zijn nog helemaal geen bijzondere onderdelen en dan heb je het nog helemaal niet over de vaste lasten er zijn genoeg mensen die een wagen op het uiterlijk kopen en zich dan rot schriken over de verzekering premie en belasting bekijk dat soort zaken voor de tijd
en soms zijn bepaalde type ,s net een belasting groep hoger dit komt dan vaak door meer luxe of een zwaardere motor of dat er een automaat in zit
17 jaar
Een leuke wijze tekst van meneer max 71.
En nu terzake, ik ben in Gouda geweest en ben zeer gecharmeerd van de volvo v70 uit 1999.
Hij zag er aan de buitenkant goed uit maar onder de moterkap nog niet gekeken.
Ga deze week nog eens terug, en alle belangrijke delen bekijken en testen.
Groetjes Rodney
17 jaar
max71 schrijft : quote
"als je nieuw niet kunt betalen kun je hem gebruikt niet onderhouden, dit is een oud gezegde van een boekhouder en volgens mij heeft die beste man nog gelijk ook." unquote.
Onzin natuurlijk, ik denk dat die boekhouder wat is aangetast door het stof.
mvg,
Hans.
Gelijk heb je Hans, ik wil graag adviezen horen voor mijn toekomstige Volvo.
En geen lesjes over boekhouders, gezegdes en dat soort zaken.
En nu terzake.
Mvg Rodney
17 jaar
hans jij als prof kan je eigen auto repareren en onderhouden beetje korting op onderdeelen en arbeid kost niet wat rodney als particulier zal waarschijnlijk wel wat kunnen maar bij veel zaken zal hij toch in de werkplaats terecht komen en korting is er als particulier vaak niet .primera noemde hier al dat je volvo centen moet verdienen om hem te onderhouden als dat hier het geval is dan zie ik geen problemen ik heb wel een goed advies en dat is ga bij een dealer langs en laat daar de technische staat van de auto bekijken dat kan al veel voorkomen en als je een nette kunt vinden met een bekende history wens ik je daar veel succes mee
17 jaar
Max , ik neem aan dat Rodney een financieel plaatje voor zichzelf heeft gemaakt als hij zo`n auto wil.
het is vaak zo , dat men een knappe auto wil rijden , maar zich geen nieuwe kan veroorloven.
Als je het onderhoud kan financieren is er niets aan de hand en dat weet Rodney zelf het beste, denk ik.
Verder ben ik het met jou eens wat betreft een aankoop keuring door een Volvo dealer of ANWB.
mvg,
Hans.
Ik ben het met beide schrijvers eens, maar als ik Rodney was kocht ik hem bij een volvo dealer, er staan er genoeg. Dan heb je vaak een auto met een goede onderhoudshistorie en misschien nog wat garantie.
Koop je hem uit de handel of particulier en je komt bij de volvo voor je beurtje en een apktje dan val je denk ik van je stoel van de rekening.
En dan ben je dus in een keer duurder uit dan een zelfde auto die bij de dealer een paar ruggen duurder was....
En dan gaat het gezegde voor mij wel op, kun je hem bij dealer 2e hands niet betalen.........
17 jaar
Ik had een S 70 uit 1998. daar had ik ook bijna 300.000km mee gereden maar er kwamen steeds kleine mankementen aan.
Begonnen met stuurkogels, stoel zakte door, ECC kreeg storingen raamschakelaar ging stuk ( dik 150 euro ) verlichtingschakelaar brandde door ( ook 100 euro ). Uiteindelijk ging de bak lekken en heb ik de keering vervangen. Gelukkig kon ik het zelf allemaal repareren, maar als je het moet laten doen, wordt het erg duur.
Ik zou verder gaan zoeken.
Martin
17 jaar
Bij een Volvodealer betaal je in principe te veel. Ik heb een jaar geleden een zeer goede en mooie V70 TDi Europa gekocht met 290dkm op de klok en heb er nu 320 dkm op staan en nog geen cent uitgegeven aan reparaties. Bij de dealer was ik gemiddeld 3000 euro duurder uit geweest. Als je hem dan weer kwijt wilt kun je ook geen dealerprijs vragen en heb je te veel afschrijving.
Als je er zelf niet alle kijk op hebt neem dan een kennis mee om proef te rijden en een eerste indruk te krijgen en vraag dan of er een uitgebreide ANWB-keuring toegestaan is. Als daar twijfelachtig op gereageert wordt of het kan niet, dan op naar de volgende.
Mijn diesel is behoorlijk snel en heeft weinig onderhoud nodig (inherent aan diesel) en verbruikt gemiddeld 1:17 en olieverbruik is nihil.
Deze motoren kunnen makkelijk 500.000 km mee.
Belangrijk punt is de controle van de kmstand. Via de NAP. Er wordt nogal mee geknoeit. Was er een keer bijna ingetrapt. Bij controle bleek er meer dan dubbel zoveel mee gereden te zijn.
Check ook wanneer de distributieriem en gelijk daarmee de waterpomp is vervangen.
Voor de rest zou ik zeggen, keep your eyes open en laat je niet leiden door een mooi uiterlijk.
Suc6, René
17 jaar
Allemaal leuk maar een V70 dealer onderhouden hoeft niet duur te zijn! Ben een student en heb nu exact 1 jaar geleden een V70 Bifuel uit 2000 gekocht alles op en top 162000km . En de kosten vallen super mee, gaat gewoon elke keer naar de dealer, als je met een V70 een beetje netjes omgaat ben je goedkoper uit als met een klein blikje (je moet heel het plaatje bekijken: veiligheid, comfort, beetje pit....). De enigste "onvoorziene" kost die ik heb gehad zijn een paar schokdempers, c'est tout. En dat in 1 jaar en 20000km en nog even voor de duidelijkheid: ik doe er zelf echt niks aan, de dealer is misschien wel duurder maar deze controleert toch net iets meer dan de beunhaas om de hoek, en nee pa sponsort niet!!! Conclusie: een lekkere slee hoeft niet duur te zijn als je de goeie maar weet uit te kiezen
17 jaar
Allemaal leuk maar een V70 dealer onderhouden hoeft niet duur te zijn! ja; maar jij woont in belgie. is zo'n auto een stuk goedkoper als hier.
Maar inderdaad een hele fijne wagen.
17 jaar
ff verbetere de dealer in belgië is een stuk duurder (+-30%) maar verzekering en wegen belasting is idd wel goedkoper. Maar toch een goede V70 hoeft niet duur te zijn zeker in vergelijking met een BMW of dergelijke.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar