Daar ben ik weer...:) Ik heb n tijdje iets te lang doorgereden op te gladde bandjes.. gisteren ging t opeens branden omdat ik iets te snel wegreed ergens.. ABS en Slipgevaar ging branden en melding ABS service vereist... na tussenstop was t weer uit. 'S middags gingen eindelijk de nieuwe 4-seizoen banden erop. Bleek overigens onwijs veel aluminium slijpsel te zitten in de rand achter de band voor.... Lampje was uit ... en daarna kwamen de meldingen weer terug.. Heeft dit met elkaar te maken? Ziet de auto nog de gevaarlijke gladde bandjes eronder? Is t n kwestie van resetten?
Overigens.. zie all mijn vorige meldingen... is de tik er gewoon nog.. eigenlijk nog meer dan t was.. gisteren ook alles gecontroleerd, schokbrekers goed, wielen vast, draagarmen vast, uitlaat vast.... ik heb al voor 4500 euro aan laten verspijkeren en niemand kan wat vinden.
Iemand die iets weet over t eerste? En nog iemand die wat suggesties heeft voor t tweede?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal wel wat anders zijn dan de versleten bandjes. Ook met nieuwe banden kun je met slippende wielen weg rijden als je dat echt wil.
ABS uit laten lezen en je weet meer.
Waar komt dat slijpsel van daan? Loopt er ergens iets aan?
Het lampje brandde gelijk na starten van de motor nadat de nieuwe banden eronder zaten.. Ik laat t wel uitlezen..
Slijpsel? Tja geen idee.. voor dat wiel is vorig jaar n nieuwe remschijf in gezet, omdat de oude krom zou zijn en mss kwamen daar de tikken wel vandaan,, zei de garage.. maar t wiel zit er gewoon goed in en nu lekker veel ruimte opeens, want kwam echt n berg uit die rand.. in het begin toen wij hem hadden, liep inderdaad t wiel aan tegen de wielkas, er zijn toen afstandsringen in gezet .. maar dat heeft niks te maken met aluminium slijpsel... weet je... de auto heeft zo vaak in de garage gestaan.. en heeft me al zo veel geld gekost.. dus je snapt dat ik weinig zin hebt om hem weer de garage in te brengen.. dus vandaar dat ik hier maar elke keer op t forum zit in de hoop dat er 1 tussen zit die alles herkent :) en met n panklare oplossing komt... wie niet waagt... ik laat nog wel ff weten van t uitlezen..
13 jaar
Ik denk dat je de verkeerde garages gebruikt, maar dat ter zijde.
Ik zou zo weinig mogelijk meer met de auto rijden - eigenlijk helemaal niet meer. Voor dat er ongelukken gebeuren.
Afspraak maken met iemand die er wel verstand van heeft en auto op de trailer er naar toe.
Wielen horen niet aan te lopen in de wielkast. Oplossing met ringen zet ik ook een paar vraagtekens bij.
Of er zitten verkeerde velgen onder de auto of de boel is zo krom als maar kan.
We hebben de auto sinds 2009, hij rijdt verder perfect.. mee op vakantie geweest, waar ook het gashuisklep defect ging .. heel fijn op de linkerbaan van de peage... is nu electronisch gemaakt.. de wielen lopen nu niet meer aan en de originele volvo velgen zitten eronder... dat t de verkeerde garage is.. ja dat heb ik ondertussen begrepen hahaha op de harde manier... dus ik ga nu ff laten uitlezen bij n ander.. je leest t nog wel....
13 jaar
Ik denk persoonlijk dat er links - of rechtsvoor de bout van de aandrijfas los zit waardoor vooral in bochten de aandrijfas iets uit het fusee gaat en je storingslampje gaat branden.
Want je abs ring zit op je homokineet.
Dus naafdopjes uit velgen halen en de bouten controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar