Sind een week is de acceleratie van mijn auto niet meer vloeiend, maar lijkt het alsof het vermogen op en neer wordt geregeld, het gevoel alsof je met het gas speelt. Dit is alleen met volgas. Ik heb het gevoel dat de auto iets sneller accelereert dan normaal.
De auto is overigens gechipt, maar rijdt daar al een ruim jaar mee zonder problemen.
MAP sensor is statisch gemeten en die geeft 10 kohm zoals het hoort.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand een idee? Ik heb vandaag de turbo slangen gecontroleerd. De inlaat van de turbo was erg zompig. Deze vervangen, maar helaas geen resultaat. Iemand nog een andere oplossing?
Dag Ed,
ik weet niet of je probleem nog actueel is maar heb je de slangen en de mixer voor de EGR al gecontroleerd op extreme vuiligheid?
is niet veel werk en gemakkelijk bij te komen wellicht de moeite waard om even te controleren.
15 jaar
Hoi,
Ik heb deze slangen al meerder malen schoon gemaakt. De EGR is bij mij al een jaar afgesloten, dus dat kan het probleem niet zijn. Er gaat geen luchtstroom meer door de mixer heen. Dat dat ook echt zo is kan ik zien omdat de inlaatbuizen nu helemaal schoon zijn in tegenstelling tot voorheen. Ik heb de auto laten uitlezen, maar geen storingscodes. Wel heb ik er diesel reiniger in gegooid van Forté. Het lijkt wel alsof het wat minder is geworden (spul zit er net in).
15 jaar
Ed,
ik weet het ook niet maar probeer met je mee te denken.
wellicht ten overvloede maar heb je ook de slang nagekeken onder het blok
deze gaat over in een hard plastic slang/buis en vervolgens loopt deze naar de ventilator.
Het zou kunnen dat deze valse lucht trekt als de aansluiting niet helemaal fris meer is. Ook geen storingscode gehad bij dit probleem.
(Ik heb bij mij al gezien dat het hard plastic buis helemaal ingedeukt is doordat het te warm is geworden en dat de ring binnen in de rubberen slang ligt. maar dan begint die ook te roeten en heeft absoluut geen trekkracht meer).
15 jaar
Ik begrijp niet zo goed welke slang je bedoelt. Is neem ik aan een turbo slang. Maar welke dan?
15 jaar
De slang van de laadluchtkoeling.
die als je voor de auto staat:
links boven als rubberslang aan de radiateur zit en dan overgaat in hardplastic buis en vervolgens ongeveer midden onder het motorblok loopt en hier overgaat in rubberslang naar de turbo.
Je moet de bodembeschermplaat verwijderen om deze overgang te kunnen controleren.
heb ik het duidelijk kunnen maken?
15 jaar
Ik denk dan dat jij een ander bouwjaar bedoelt, want naar mijn weten zit e bij mij niet zo'n slang. Mijn auto is 2002 D5
15 jaar
rubberringen van de drukregelaar vervangen deze zit in de brandstof pomp met drie boutjes vast.had het zelfde probleem.
denk er wel aan om het brandstof filter ook eens tevervangen, grt martin arends
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar